کد خبر : 1837908 | 21 مرداد 1401 ساعت 23:01 | 285.6K بازدید | 166 دیدگاه

این سپاهان می‌خواهد قهرمان شود

استقلال 0 – سپاهان 2؛ باهوش، فرصت‌طلب و مورینیویی

سپاهان برنده دوئل حساس و بزرگ مدعیان قهرمانی لیگ بیست و دوم بود و رکورد تاریخی استقلال و مجیدی در همان هفته اول شکسته شد.

استقلال 0 – سپاهان 2؛ باهوش، فرصت‌طلب و مورینیویی

به گزارش "ورزش سه"، پس از سپری شدن یک فصل کامل بدون باخت، بالاخره روند شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر ایران شکسته شد و آبی های پایتخت در همان هفته نخست از لیگ بیست و دوم با نتیجه دو بر صفر برابر سپاهان تن به شکست دادند تا مدافع عنوان قهرمانی کار خود را با یک باخت تلخ آغاز کند.

این دیدار دو نیمه کاملا متفاوت داشت. تقریبا می توان گفت در 44 دقیقه ابتدایی بازی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد تا اینکه در آخرین دقیقه بازی سپاهان صاحب یک ضربه کاشته شد. امید نورافکن پشت این توپ ایستاد که شوت محکم و زمینی او را حسینی دفع کرد و در برگشت توپ برابر فرشاد احمدزاده قرار گرفت که شوت این بازیکن را حسینی با یک دبل سیو دیدنی راهی کرنر کرد و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

درحالیکه نیمه دوم نیز بدون اتفاق چندان جدی آغاز شده بود، ناگهان در دقیقه 5۲ روی اشتباه بازیکنان استقلال این محمد علی نژاد بود که با یک فرار دیدنی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی زمین، یاسین سلمانی را صاحب موقعیت کرد. این بازیکن نیز با یک ضربه فنی و بغل پا، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

در شرایطی که به نظر می رسید استقلال برای رسیدن به گل تساوی سراپا حمله شود، اما ۵ دقیقه پس از گل نخست، این سپاهان بود که دوباره دروازه میزبان را باز کرد. پاس استثنایی ریگی در شرایطی به رامین رضاییان رسید که او از زمین خودی یک استارت سریع زد و وارد محوطه جریمه شد که شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا سپاهان در عین ناباوری با 2 گل از حریف خود پیش بیفتد.

در ادامه ریکاردو ساپینتو دست به چند تغییر زد و تمامی عناصر تهاجمی خود از جمله مطهری، رمضانی، صادقی و بابایی را به زمین مسابقه فرستاد اما در امر گلزنی ناموفق بودند. تنها صحنه مهمی که تیم ساپینتو در نیمه دوم روی دروازه سپاهان خلق کرد، شوت آرش رضاوند بود که از بالای دروازه به بیرون رفت. صحنه ای که پیش از آن آرمان رمضانی داخل محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

سپاهان روی دو شوت از پشت محوطه جریمه می توانست حتی به گل سوم نیز برسد. ابتدا شوت ریگی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و سپس ضربه محمدرضا حسینی بود که راهی به درون چارچوب دروازه پیدا نکرد و در نهایت سپاهان با پیروزی 2 بر صفر، برنده بازی بزرگ هفته لقب گرفت.

بدین ترتیب استقلال که آخرین بار در هفته پایانی لیگ بیستم و مقابل سپاهان طعم تلخ شکست را چشیده بود، باز هم مقابل این تیم و در ورزشگاه آزادی مغلوب شد تا رکورد تاریخی فرهاد مجیدی شکسته شود.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی هفته اول بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 21/05/1401 ؛ ساعت: 19:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر ؛ داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر: محمدرضا فلاح

1734478

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (62- پیمان بابایی)، جعفر سلمانی (77- آرمان رمضانی)، عارف غلامی، رضا میرزایی (62- امیرعلی صادقی)، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک نفس (73- آرش رضاوند)، سجاد شهباززاده (62-  ارسلان مطهری)، کوین یامگا
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

1734477

ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن (85- میلاد زکی پور)، رامین رضاییان، مسعود ریگی (۹۰+۳- مانوئل فرناندز)، محمد کریمی، یاسین سلمانی (85- باربوسا)، فرشاد احمدزاده (73- محمدرضا حسینی)، محمد علی‌نژاد (۹۰+۳- آریا یوسفی)، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

کارت زرد:

سپاهان رامین رضائیان (6) محمد علی نژاد (49) محمد کریمی (۹۰+۱)


شرح گل:
استقلال صفر – سپاهان یک (دقیقه 5۲: یاسین سلمانی): حرکت تند و تیز محمد علی نژاد از سمت چپ و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه، توپ به یاسین سلمانی رسید و این بازیکن با ضربه ای بغل پا و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.
استقلال صفر – سپاهان 2 (دقیقه 57: رامین رضاییان): پاس دیدنی مسعود ریگی به رامین رضاییان رسید و استارت تند و تیز این بازیکن از زمین خودی منجر به فرصتی فوق العاده برای این بازیکن شد و شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی وارد دروازه شد تا اصفهانی ها خیلی زود اختلاف را بیشتر کنند.

1734506

لحظات حساس:
دقیقه 15: یک ربع نخست بازی بدون اتفاق خاصی دنبال شد و تنها در این لحظه شوت رضا میرزایی پس از برخورد به مدافعین سپاهان روی تور دروازه فرود آمد. کرنر ارسالی را نیز مظاهری دفع کرد.
دقیقه 25: سانتر رضا میرزایی از سمت را هیچ کدام از بازیکنان استقلال نتوانستند روانه دروازه سپاهان کنند و در ادامه استقلالی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند.
دقیقه 35: ارسال تند و تیز یامگا به شکلی خطرناک از مقابل دروازه سپاهان عبور کرد و در ادامه نیز ضربه جلالی را مدافعان دور کردند.

1734483

دقیقه 39: شوت رضا میرزایی کم جان بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45: مهمترین اتفاق بازی در نیمه اول در ثانیه های پایانی رخ داد. یک ضربه ایستگاهی برای سپاهان به دست آمد. شوت راه دور نورافکن را حسینی به صورت ناقص دفع کرد و در ادامه توپ در بهترین شرایط ممکن مقابل فرشاد احمدزاده قرار گرفت که حسینی با یک دبل سیو دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 51: اشتباه محمد دانشگر در قلب خط دفاع سپاهان جعفر سلمانی را در شرایط خوبی قرار داد اما وی نتوانست از این فرصت استفاده کند.
دقیقه 54: سپاهانی‌ها بعد از گل زده بازهم روی یک ضد حمله خطرناک‌ ظاهر شدند اما این‌بار روزبه چشمی با یک تکل توپ را از مقابل مغانلو دور کرد.
دقیقه 65: ضربه ارسلان مطهری را رشید مظاهری با واکنشی به موقع دفع کرد.
دقیقه 84: ارسال یک توپ به روی دروازه با سرنگونی آرمان رمضانی همراه شد که حیدری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در ادامه نیز شوت رضاوند از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 90: یک فرصت خوب روی ضد حمله برای سپاهان به دست آمد که شوت حسینی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 5+90: ارسال دقیق رامین رضاییان روی سر مغانلو را مهاجم سپاهانی‌ها با بی‌دقتی بسیار زیاد از دست داد و ضربه سر شیرجه‌ای این بازیکن از کنار دروازه‌ آبی‌ها به بیرون رفت که البته کمک داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

اتفاق ویژه:

پس از اینکه استقلال هفته آخر لیگ بیستم را در استادیوم آزادی با شکست برابر سپاهان پشت سر گذاشت، یک فصل کامل را در لیگ بیست و یکم بدون باخت سپری کرد و حالا در هفته اول از فصل جدید دوباره به مصاف این تیم رفت و با 2 گل تن به شکست داد. شکسته شدن رکورد شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر در شرایطی رقم خورد که آنها آخرین بار برابر همین تیم و در همین ورزشگاه شکست خورده بودند.

بهترین بازیکن میدان:

رامین رضاییان در بازگشت دوباره به استادیوم آزادی درخشان ظاهر شد. او با استارتی 50 متری توانست از پاس طلایی مسعود ریگی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و تیمش را به گل دوم برساند. علاوه بر این، رامین در کارهای دفاعی و نبردهای هوایی نیز خوب کار کرد و برابر استقلال عملکرد قابل تحسینی را از خود به نمایش گذاشت.

* در حاشیه:
* سبحان خاقانی مهاجم مصدوم استقلال به همراه کاروان این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد. همچنین محمد محبی و کاوه رضایی که مجوز بازی‌شان صادر نشده، آبی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز همراهی نمی‌کنند.
* محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان به همراه اعضای این تیم با اتوبوس به ورزشگاه آزادی آمد و به رختکن رفت.
* رشید مظاهری و نیما میرزازاد به همراه مربی دروازه‌بان‌های پرتغالی سپاهان اولین نفراتی بودند که برای گرم کردن وارد چمن ورزشگاه آزادی شدند.
* وحید هاشمیان به همراه دو دستیار خارجی اسکوچیچ در ورزشگاه حاضر شدند.
* با وجود تاکید باشگاه استقلال مبنی بر ممنوعیت پوشش تصویری بازی و اتفاقات پیرامونی آن توسط دوربین‌های تلویزیونی، دوربین برنامه‌های مختلف صدا و سیما در ورزشگاه حاضر هستند که نارضایتی مسئولان استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه دارد.
* برخی مسئولان صدا و سیما در تلاش‌ هستند تا با انجام هماهنگی‌های لازم علاوه بر عوامل پخش زنده سایر برنامه‌های تلویزیونی نیز بتوانند به پوشش خبری این مسابقه بپردازند.

1734470

* این در حالی است که دوربین‌های باشگاه استقلال و شبکه تلویزیونی این باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ورزشگاه راه نداده‌اند که اعتراض سعید فتاحی معاون ورزشی باشگاه استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت.
* کاوه رضایی با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر و از روی سکوها تماشاگر بازی شد. مهاجم جدید استقلال برای دقایقی با دراگان اسکوچیچ گفت و گو کرد.

1734472

* الویس کامسوبا بازیکن خارجی سپاهان نیز از روی سکوها به تماشای بازی پرداخت.

1734471

* در دقیقه 25 ارسال بازیکنان استقلال از سمت راست به روی دروازه به بدن فرشاد احمد زاده برخورد کرد که آبی پوشان و در صدر آنها ریکاردو ساپینتو معتقد به خطای پنالتی بودند که داور با آنها هم نظر نبود.

* زمانیکه سیدحسین حسینی توپ را با ضربه ای بلند به میانه میدان فرستاد، ساپینتو به شدت از این کار او عصبانی شد و با هر دو دست، به سر خودش ضربه زد. او سپس به نیمکت غر زد و در ادامه از حسینی خواست تا از خط دفاعی کار را آغاز کند.

* زمانی که زبیر نیک‌نفس در میانه زمین توپ را لو داد تا سپاهان از ضد حمله استفاده کند و توسط یاسین سلمانی به گل برسد، ریکاردو ساپینتو به نشانه عصبانیت به بطری آب لگد زد.

* در اواخر بازی ساپینتو که اعتقاد به پنالتی روی آرمان رمضانی و به سود استقلال داشت، به سمت داور چهارم دوید تا اعتراض کند.

* با وجود اینکه بازی بدون تماشاگر بود، ولی افراد زیادی در ورزشگاه حضور داشتند.

دیدگاه‌ها