کد خبر : 1837945 | 21 مرداد 1401 ساعت 21:52 | 45.7K بازدید | 17 دیدگاه

مربیگری درباره ایجاد تعادل است؛

مورایس: خوش شانس بودم که استقلال را بردیم

سرمربی پرتغالی سپاهان پس از پیروزی تیمش مقابل استقلال این موفقیت را به شانس ارتباط داد.

مورایس: خوش شانس بودم که استقلال را بردیم

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی در اولین بازی فصل بیست و دوم دست به کار بزرگی زد و توانست با نتیجه 2 بر صفر استقلال را شکست دهد تا ضمن پایان دادن به رکورد شکست ناپذیری آبی‌پوشان در لیگ بیست و یکم سه امتیاز مسابقه را نیز از آن سپاهان کند. 

او صحبت‌هایش را با تشکر از خبرنگارانی که در نشست حضور داشتند آغاز کرد و درباره پیروزی برابر استقلال گفت: چیزی که باید در مورد این بازی بگویم اینکه یک بازی عادی، کلاسیک بود و البته ساده نبود. حتی اگر بازی اول لیگ هم باشد؛ چه بسا که بدتر و بدتر هم می‌‌شود.

او سپس با اشاره به نبودن تماشاگران اضافه کرد: فکر می‌کنم استقلال بدشانس بود چون باید در خانه خودش و مقابل هوادارانش بازی می‌کرد. تقریبا برای تیمی که در خانه خودش بازی می کند محکوم به برد است. فکر می کنم فشار بدی روی بازیکنان استقلال بوده است. من متوجه شدم که این بازی ساده‌ای برای ما نبود. 

بخش بعدی‌ صحبت‌های مورایس درباره شرایط نیمه اول و دوم مسابقه بود و در این مورد اضافه کرد: در نیمه اول ما سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فضاها را ببندیم و از موقعیت‌هایی که خلق می کنیم استفاده کنیم. در 10 دقیقه اول خوب بازی کردیم و توانستیم تعادل ایجاد کنیم. از لحاظ باز پس گیری توپ وقتی استقلال توانست بازی را به دست بگیرد، موفقیت خودمان را نشان دادیم. یک سری موقعیت ها ایجاد کردند و باید بگویم خوش شانس بودیم که گلی دریافت نکردیم. 

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره نیمه دوم مسابقه نیز توضیح داد: در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردیم. جاگیری ها را درست کردیم و توانستیم یک مقدار فشار را افزایش بدهیم. این باعث شد که خلق موقعیت داشته باشیم که منجر به زدن گل شد. در چنین بازی هایی وقتی گلی دریافت می کنید جبران کردنش سخت است؛ به ویژه زمانی که هواداران را برای تشویق و حمایت ندارید. من خب قبل‌تر هم آدم خوش شانسی بودم و دوباره خوش شانس بودم که بازی بدون تماشاگر برگزار شد. نمی‌توانم بگویم بازیکنان خیلی هم خوب بودند ولی در مجموع بازی خوبی برای همه آنها بود و به آنها تبریک می گویم. بازی خوبی و برد شیرینی بود. می‌رویم برای بازی بعدی.

1734524

سوال اول از مورایس درباره پیروزی در دربی مربیان پرتغالی بود و اینکه بزرگترین نقطه ضعف استقلال را چه چیزی می‌داند. او در واکنش به این سوال گفت: هدف من نیست که بخواهم درباره تیم حریف از نظر فنی صحبت کنم. برای هر دو تیم بازی آسانی نبود. ما بردیم و خوشحالیم. حریف قابل احترامی داشتیم. مربی تیم حریف هم با کیفیت است. ما خوش شانس بودیم که بازی بدون حضور تماشاگران بود وگرنه ممکن بود شرایط متفاوت باشد. البته اگر استادیوم پر از تماشاگر هم بود ما همین روند را ادامه می دادیم و کارمان را انجام می‌دادیم.

او در واکنش به سوال بعدی که موقعیت ندادن استقلال به سپاهان بود و اینکه آیا مورایس فکر چنین چیزی را می کرده یا خیر توضیح داد: ببینید مربیگری در مورد تعادل است. ما سعی می کنیم که همیشه تعادل را حفظ کنیم. ما نباید تعادل را از دست بدهیم و باید آن را همیشه حفظ کنیم. این روندی است که یک تیم باید آنرا حفظ کند. بله از لحاظ دفاعی خوب بودیم. اما به این فکر نمی کردیم که چقدر شانس می دهیم چرا که هدف ما بازپس گیری توپ برای گل زدن بود. این تنها چیزی است که به آن فکر می کنیم.

دیدگاه‌ها