کد خبر : 1837985 | 22 مرداد 1401 ساعت 01:21 | 32.1K بازدید | 18 دیدگاه

سمیعی: نمی‌شد زودتر جلسه بگذارند؟

جلسه مهم امروز برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

سخنگوی باشگاه استقلال از برگزاری جلسه‌ای مهم درباره مسئله حضور تماشاگران خبر داد.

جلسه مهم امروز برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

به گزارش "ورزش سه"، بدون تماشاگر شدن بازی‌های هفته نخست لیگ برتر حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورده است. بسیاری از باشگاه‌ها به خصوص تیم های میزبان هفته اول، نسبت به برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگر اعتراض کردند.

حالا استقلال با توجه به شکست مقابل سپاهان آتش اعتراضش به عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی تهران تندتر است و سخنگوی این باشگاه نیز حرف های تندی بر زبان آورده است.

فرشید سمیعی در این خصوص گفته است: « یکی از دلایلی که باعث شد بازی استقلال و سپاهان بدون تماشاگر برگزار شود، پیگیری دیرهنگام بود. از فصل گذشته الزامات ای‌اف‌سی و فیفا را می‌دانستیم، اما کسی پیگیری نکرد و رها کردند تا استقلال بدون حضور تماشاگران بازی کند.»

1734657
ایران ورزشی :ساعت 10 صبح روز شنبه (امروز) جلسه‌ای با حضور مقامات عالی‌رتبه و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام شود.

سخنگوی استقلال که معتقد است عدم ورود زنان باعث شده تا تماشاگران به ورزشگاه نیایند، از برگزاری جلسه‌ای مهم صحبت کرده است. او گفت: « چرا زودتر پیگیری نشد و جلسه را برای شنبه و یکشنبه گذاشتند؟ نمی‌شد جلسه زودتر برگزار شود؟ وقتی مسئولان آماده همکاری هستند و وقتی به این راحتی جلسه می‌گذارند و به دنبال راهکار هستند و نشان دادند معضلات بزرگتر از این را به راحتی حل می‌کنند، چرا مسئولان فوتبال پیگیری نمی‌کنند؟ این الزامات مشخص بود و باید به نحوی رضایت ای‌اف‌سی و فیفا را برآورده کنیم، اما چرا زودتر پیگیری نکردیم تا استقلال چنین ضربه‌ای بخورد؟»

با این تفاسیر به نظر می رسد امروز جلسه‌ای مهم درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه ها و احتمالا مسئله حضور زنان برگزار شود. البته سمیعی اشاره‌ای به اینکه این جلسه توسط چه نهادی و با حضور چه مقاماتی برگزار می‌شود اما احتمالا در پایان آن تصمیمات مهمی درباره تماشاگران فوتبال اتخاذ شود.

فدراسیون فوتبال تصمیم دارد، در صورت کسب مجوز نهایی برای حضور زنان، این پروسه را به‌ صورت چند فاز و پلکانی به اجرا درآورد. در فاز اول، ورود زنان به ورزشگاه آزادی مجوز می‌گیرد و در فازهای بعدی به ترتیب شهرستان‌هایی که زودتر زیرساخت‌های لازم را برای ورود زنان فراهم کنند، می‌توانند میزبان آنها باشند. با این برنامه‌ریزی، به نظر می‌رسد فرصت کافی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی برای این منظور فراهم شود و مخالفتی وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها