کد خبر : 1838023 | 22 مرداد 1401 ساعت 11:29 | 49.8K بازدید | 27 دیدگاه

توضیح فرانس فوتبال؛ عملکرد مسی ناامیدکننده بود!

نشریه فرانس فوتبال توضیحاتی را درباره دلایل عدم حضور لیونل مسی، ستاره پاری سن ژرمن، در فهرست 30 نامزد دریافت جایزه توپ طلا ارائه کرد.

توضیح فرانس فوتبال؛ عملکرد مسی ناامیدکننده بود!

به گزارش "ورزش سه"، فرانس فوتبال شب گذشته فهرست 30 نامزد دریافت جایزه توپ طلای 2022 را منتشر کرد اما در این بین اثری از نام لیونل مسی به چشم نمی‌خورد. 
غیبت این بازیکن که با هفت توپ طلا در زمینه دریافت این جایزه ارزشمند رکوددار است باعث تعجب بسیاری شد و انتقادهای زیادی را نیز به همراه داشت. این در حالی است که نیمار، ستاره برزیلی پی اس جی، نیز دیگر غایب برجسته این فهرست بود. 
مسی که تابستان سال گذشته از بارسلونا جدا شد و به پی اس جی پیوست، نتوانست درخشش همیشگی‌اش در نوکمپ را در این تیم تکرار کند و تنها 11 گل با پیراهن این تیم به ثمر رساند. 
با این حال، باز هم سوالات بسیاری درباره دلیل انتخاب فرانس فوتبال مطرح شد و امانوئل بوژان، یکی از خبرنگاران این نشریه، در اینباره توضیحاتی را ارائه کرد. 

1708387
او در پاسخ به سوالی در این زمینه به سایت رسمی فرانس فوتبال گفت:« لیونل مسی با 15 بار حضور در فهرست نامزدهای دریافت توپ طلا از سال 2006، هفت بار کسب این جایزه و جایگاهش در فوتبال یکی از گزینه‌های حضور در این فهرست بود.»
این خبرنگار فرانسوی درباره دلیل تصمیم فرانس فوتبال اظهار داشت:« این بازیکن آرژانتینی یکی از گزینه‌ها بود اما معیارهای جدید برای اهدای توپ طلا به سود او نبود. از این پس دیگر قرار نیست جایزه بر اساس یک سال داده شود و عملکرد هر بازیکن در هر فصل محاسبه خواهد شد. این موضوع را هم نباید از یاد ببریم که اولین فصل حضور او در پاریس از نظر تاثیرگذاری بصری و همچنین آمارهایی که او از خودش به جای گذاشت واقعا ناامیدکننده بود.»

1733264
بوژان درباره حضور رونالدو در این فهرست اضافه کرد:« رونالدو این فصل با 117 گل به عنوان بهترین گلزن در رده ملی رسید. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز چهار گل زد تا عملکردی درخشان برای یونایتد داشته باشد. این بازیکن در لیگ برتر هم 18 گل زد و دو بار هت‌تریک کرد تا بتواند جزو 30 بازیکن برتر دنیا قرار بگیرد.»

دیدگاه‌ها