کد خبر : 1838054 | 22 مرداد 1401 ساعت 13:30 | 37.7K بازدید | 11 دیدگاه

بهترین نمایش مدافع سابق استقلال در غیاب هواداران؛

محمد دانشگر: برازجان یک - برزیل صفر!

محمد دانشگر در اولین حضور رسمی برای سپاهان مقابل یکی از بهترین تیم‌های لیگ بیست و دوم عملکرد بی نقصی ارائه کرد.

محمد دانشگر: برازجان یک - برزیل صفر!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در دقایق ابتدایی روز ششم تیرماه 1401 محمد دانشگر به سپاهان پیوست و خبر آن به‌صورت اختصاصی از طریق سایت "ورزش‎‌سه" منتشر شد، باور آن برای علاقه‌مندان به فوتبال بسیار سخت بود و هواداران استقلال هم توانستند جدایی این بازیکن را باور کنند.
دانشگر اما تصمیم خود را گرفته بود و در روزهایی که مدیران استقلال سرگرم کارهای دیگر خود بودند و به تمدید قرارداد بازیکنان قدیمی به گمان اینکه آنها حتما فصل آینده هم در تیم قهرمان به کارشان ادامه خواهند داد، فکر نمی‌کردند، خبر شوک آور پیوستن دانشگر به سپاهان منتشر شد و چند ساعت بعد از معرفی رسمی مورایس به عنوان سرمربی طلایی‌پوشان، خبر جذب این بازیکن برازجانی 30 ساله با قراردادی سه ساله به عنوان اولین خرید رسمی تیم پس از انتخاب مربی روی خروجی سایت سپاهان قرار گرفت.
دانشگر پیش از این با درخشش در فجرشهیدسپاسی شیراز به فوتبال ایران معرفی شده بود و زیر نظر علی دایی در نفت تهران و سایپا توانست نامی برای خود دست و پا کند تا  در ابتدای لیگ هجدهم که مجید حسینی استقلال را ترک کرد، مورد توجه شفر برای جانشینی این مدافع قرار بگیرد.
حالا دانشگر که از مدافعان گلزن لیگ برتر هم به شمار می‌رود و فصل گذشته نیز زننده تک گل تیمش در مصاف برگشت مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بود به سپاهان پیوسته و شب گذشته اولین دیدار رسمی خود را با پیراهن سپاهان انجام داد.

1734748
پس از اعلام خبر پیوستن دانشگر به سپاهان خیلی‌ها در انتظار انتشار عکسی از او با پیراهن این تیم بودند، ولی وقتی قرعه لیگ برتر در دوره بیست و دوم مشخص شد و سپاهان در اولین هفته باید در آزادی به مصاف استقلال می‌ رفت این حساسیت بیشتر شد.
البته که حضور تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی و رفتار آنها در واکنش به دانشگر و همینطور واکنش متقابل این بازیکن که ژست‌های خاص خود را در قبال اتفاقات مسابقه دارد، می‌توانست یکی از نکات قابل توجه بازی شب گذشته باشد، اما این اتفاق با تصمیم سازمان لیگ رخ نداد تا مدافع میانی سپاهان در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل تیم سابقش به میدان برود.

نیمه اول این مسابقه شاهد بازی پرفشاری از سوی هر دو تیم بودیم که موقعیت گلزنی خاصی به استثنای شوت نورافکن ایجاد نشد، اما در نیمه  دوم سپاهان دو بار در دقایق 52 و 57 موفق به باز کردن دروازه حسین حسینی شد تا ساپینتو بلافاصله دست به سه تعویض برای تغییر شرایط بزند ولی دانشگر که در سمت راست دفاع میانی استقلال زوج داسیلویرا بزریلی شده بود، همانطور که در مهار شهباززاده موفق عمل کرد، در ادامه مسابقه هم نمایش خوبی داشت تا در مجموع روز بسیار خوبی را در بازگشت به آزادی و اولین حضور در ترکیب سپاهان تجربه کرده باشد.

1734750
یکی از نکات عجیب درباره خریدهای خارجی مورایس اختصاص دادن دو سهمیه برای پست دفاع وسط بودند و حالا داسیلویرا و جونیور به عنوان دو رقیب جدی برای نژادمهدی و دانشگر به حساب می‌آیند، اما به نظر می‌رسد با توجه به عملکردی که مدافع برازجانی سابق استقلال از خود به نمایش گذاشت حالا مورایس حتی در صورت رسیدن جونیور به مرز آمادگی هم از دانشگر در ادامه فصل فشرده‌‎ای که در پیش است، به عنوان یکی از مدافعان اصلی خود استفاده کند.

1734749
فصل گذشته یکی از مشکلات اصلی تیم محرم نویدکیا عدم انسجام در قلب خط دفاعی بود که نه با زوج نژادمهدی و گولسیانی ایجاد شد و نه با زوج گولسیانی و عزت پورقاز تا مورایس تصمیم به تجدید نظر در مهره‌های در دسترس تیم بگیرد و حالا در اولین مصاف فصل به خوبی تغییر رو به بهبود را در این منطقه از زمین طلایی‌پوشان اصفهانی هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ تیمی می‌توان حس کرد.

1734759
عملکرد محمد دانشگر در مقابل استقلال که موفق شد نمره 7.2 را از سایت یازده بگیرد.

دیدگاه‌ها