کد خبر : 1838076 | 22 مرداد 1401 ساعت 16:39 | 47.3K بازدید | 21 دیدگاه

مصاحبه خواندنی امباپه درباره جایزه فرانس فوتبال

مسی و اضطراب همیشگی بابت توپ طلا!

کیلیان امباپه، ستاره پی‌اس‌جی، در مصاحبه‌ای اختصاصی با فرانس فوتبال، در مورد مسائل مختلف از جمله شایستگی کریم بنزما، نقش رئال در توپ طلا و استرس لیونل مسی قبل از توپ طلای هفتم صحبت کرد.

مسی و اضطراب همیشگی بابت توپ طلا!

به گزارش "ورزش سه"، فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا دیروز از سوی فرانس فوتبال اعلام شد و نام کیلیان امباپه، ستاره پی‌اس‌جی نیز در آن بود. امباپه فصل گذشته با پی‌اس‌جی قهرمان لوشامپیونا شد و عنوان آقای گلی لیگ را نیز کسب کرد ولی در رسیدن به مهمترین هدف خود یعنی فتح لیگ قهرمانان ناکام ماند تا شانس زیادی برای توپ طلا نداشته باشد.

1734803

امباپه، کریم بنزما را شایسته توپ طلا می‌داند. او در مصاحبه با فرانس فوتبال و در پاسخ به سوالی در مورد سه شانس اول توپ طلا گفت:« اول کریم بنزما، دوم من و سپس سادیو مانه. کریم 34 ساله است و بهترین فصل فوتبالی خود را با رئال تجربه کرد. او یک لیگ قهرمانان دیگری را نیز برد و در آن بسیار هم تعیین کننده کار کرد. اگر امسال توپ طلا به کریم نرسد، اعتقادم به این جایزه را از دست می‌دهم و دیگر اسمش را نیز نخواهم برد.»

شانس کسب توپ طلا به عنوان بازیکن رئال:« بله، تاثیر زیادی دارد. رئال مادرید ماشین توپ طلاست و باید این را پذیرفت. در نهایت اما این فقط نام باشگاه نیست که باعث موفقیت شما در کسب توپ طلا می‌شود. اطمینان دارم می‌توانم روزی با پیراهن پی‌اس‌جی نیز برنده این جایزه شوم.»

1734007

تاثیر لابی کردن در کسب توپ طلا:« مسلما تاثیر دارد و به این مساله اعتقاد دارم. به خصوص این در هفت یا هشت سال اخیر مشهود است. باید حمایت باشگاه، هواداران، هم‌تیمی‌ها، مربیان و رسانه‌ها را با خود داشته باشید و همه چیز مثل یک پازل است. اگر هم‌تیمی‌های خودتان و باشگاه به بهترین بودن شما باور نداشته باشند، چطور می‌توانید بقیه را متقاعد کنید؟ نقش فشار رسانه‌ای نیز انکار ناپذیر است. وقتی هر روز در رسانه‌ها عنوان کنند که شما بهترین هستید، این روی نظر رای دهندگان هم تاثیرگذار خواهد بود. رئال این را به‌خوبی می‌داند و هر سال با این روش موفق می‌شود در ذهن بقیه القا کند که بازیکنانش بهترین هستند و باید نامزد اول توپ طلا باشند. هر چه به زمان رای گیری نزدیک شویم، این فشار رسانه‌ای نیز بیشتر خواهد شد.»

بازیکنانی که به حق خود در توپ طلا نرسیدند:« باید به آندرس اینیستا و ژاوی اشاره کنم که در قهرمانی‌های بارسا و نیز تیم ملی اسپانیا نقش مهمی داشتند و به توپ طلا نرسیدند. همچنین تیری آنری در سال 2003 نیز فاصله‌ای با توپ طلا نداشت ولی پاول ندود برنده شد.»

1709870

صحبت با لیونل مسی در مورد توپ طلا:« سال گذشته صبح روز مراسم توپ طلا با او حرف زدم. مسی را مضطرب و عصبی دیدم و شاید به این فکر می‌کرد که در مراسم چه بگوید و جایزه را چطور بگیرد. برایم عجیب بود و باور نمی‌کردم. تصورم بر این بود که برای مسی دیگر باید به یک مساله عادی تبدیل شده باشد ولی او شور و هیجان روز اول خود را داشت.»

1733356

رویای توپ طلا:« رویای توپ طلا را دارم و اگر چیزی غیر از این بگویم، دروغ گفته‌ام. هر فوتبالیست بزرگی به توپ طلا فکر می‌کند. البته که افتخارات تیمی بسیار مهم هستند ولی قطعا توپ طلا رویای هر فوتبالیستی است. سال 2017 که برای اولین‌بار در فهرست نامزدهای توپ طلا قرار گرفتم، بسیار خوشحال شدم ولی از سه سال گذشته هدفم کسب این جایزه بوده و دوست دارم به آن برسم. من رویاپرداز و جاه طلبم و می‌خواهم برنده توپ طلا شوم. برای خودم حد و مرزی قائل نیستم و می‌خواهم بارها این جایزه را کسب کنم.»

1734850

مسی یا رونالدو؟« مثل انتخاب بین پدر و مادر است و نمی‌توان به آن پاسخ درستی داد.»

دیدگاه‌ها