کد خبر : 1838109 | 22 مرداد 1401 ساعت 19:20 | 13.2K بازدید | 5 دیدگاه

فلیک: جام جهانی قطر برای هواداران نیست

هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان، از برگزاری جام جهانی 2022 در قطر انتقاد کرد و گفت این دوره جام جهانی تورنمنتی برای هواداران نیست.

فلیک: جام جهانی قطر برای هواداران نیست

به گزارش "ورزش سه"، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال، از زمان اعلام اسم کشور قطر به‌عنوان میزبان تورنمنت، با جنجال، حاشیه و انتقاد مواجه بوده است. یکی از چهره‌هایی که اخیرا به جرگه منتقدین جام جهانی 2022 پیوست هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان بود.

1734851

فلیک که تیمش به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به قطر وارد خواهد شد می‌گوید جام جهانی 2022 تورنمنتی برای هواداران نیست درحالی‌که جام جهانی باید همه را در نظر بگیرد، نه اینکه یکی از مهمترین ذی‌نفعان را بی‌اهمیت تلقی کند.

در سال 2010 بود که فیفا در تصمیمی جنجالی اعلام کرد میزبانی بیست و دومین دوره جام جهانی را به قطر واگذار کرده است. فارغ‌ از اتهامات مربوط با فساد مالی و پرداخت رشوه از سوی قطری‌ها برای دریافت امتیاز میزبانی، اینکه تورنمنت در میانه فصل رقابت‌های باشگاهی اروپا برگزار می‌شود؛ بسیاری از فوتبالدوستان و دست‌اندرکاران فوتبال را منتقد این جام جهانی کرده است.

1721051

سرمربی تیم ملی آلمان در گفت‌وگو با فرانکفورتر روندشاو گفت:" مایه تاسف است که این دوره از جام جهانی تورنمنتی برای هواداران نیست. من دوستانی دارم که دوست داشتند به قطر بروند و رقابت‌ها را ببینند ولی به دلایل مختلف تصمیم گرفتند صرف‌نظر کنند. فوتبال باید برای همه باشد. به همین خاطر است که می‌گویم این جام جهانی برای هواداران نیست.

فلیک در ادامه مدعی است اینکه تیم‌های ملی اروپایی بتوانند به‌صورت مشترک به این جام جهانی اعتراض کرده و موضعی سیاسی داشته باشند؛ دشوار است. او در این‌باره گفت:" ما تا حالا بحث‌های زیادی داشتیم و در ماه سپتامبر هم جلسه‌ای خواهیم داشت تا ببینیم در کنار کشورهای دیگر چه می‌توانیم بکنیم یا اینکه اصلا قرار است کاری انجام بدهیم یا نه".

دیدگاه‌ها