کد خبر : 1838130 | 22 مرداد 1401 ساعت 22:34 | 42.6K بازدید | 37 دیدگاه

تراکتور باخت اما امیدوارکننده‌تر از سال قبل بود؛

گل‌گهر 2- تراکتور 1؛ پیروزی ژنرال با دو شلیک مرگبار

گل گهر با نتیجه دو بر یک حریف هفته اول خود تراکتور را در سیرجان شکست داد.

گل‌گهر 2- تراکتور 1؛ پیروزی ژنرال با دو شلیک مرگبار

به گزارش "ورزش سه"، درست مثل هفته اول لیگ فصل گذشته، گل گهر و تراکتور فصل جدید را هم در سیرجان و مقابل هم شروع کردند. این مسابقه یکی از دو دیدار نهایی هفته اول لیگ بیست و دوم بود با برتری دو بر یک شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. آنها با گل دقیقه 18 عاشوری، برنده راهی رختکن شدند و تنها 6 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم توسط شکاری گل دوم را هم زدند. تراکتور توسط عباس‌زاده یکی از گل‌های خورده را در دقیقه 55 جبران کرد. گل‌گهر بعد از به حداقل رسیدن اختلاف توانست کار را تا پایان کنترل کرده و در حالی‌که موقعیت‌های خوبی رو هر دو دروازه را شاهد بودیم، بازی را با برتری دو بر یک به پایان برساند.

هفته اول لیگ برتر 02-1401؛ 
شنبه 22 مرداد – ساعت: 20:30
ورزشگاه: شهید سلیمانی سیرجان/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: کوپال ناظمی/ کمک ها: محمد عطایی و بهمن عبدالهی/ داور چهارم: ایمان کهیش/ ناظر: حیدرشکور

ترکیب تیم گل‌گهر:

محسن فروزان_شایان مصلح (مسیح زاهدی 70)_مهران گلزاری_آرمین سهرابیان_مهدی تیکدری‌نژاد (بهنام برزای 84)_علیرضا علیزاده_نوید عاشوری (امیر پورعلی 78)_محمد خدابنده‌لو (امین قاسمی‌نژاد 70)_مرتضی تبریزی_کی روش استنلی (علیرضا آرتا 84)_رضا شکاری
سرمربی: امیر قلعه نویی

1734943

ترکیب تیم تراکتور:
محمدرضا اخباری_هادی محمدی_محمد آقاجان‌پور_آرش قادری_سجاد دانایی (مهدی هاشم‌نژاد 82)_سید ابوالفضل رزاق‌پور_صفا هادی (رضا اسدی 74)_سعید واسعی (محمد قنبری 67)_ریکاردو آلوز_گوستاوو _محمد عبا‌س‌زاده
سرمربی: قربان بردیف
1734968

🟨 اخطار

هادی محمدی (58) رضا اسدی(2+90) از تراکتور

علیرضا علیزاده (89) از گل‌گهر

⚽️ شرح گل:

گل گهر 1 - تراکتور 0 (نوید عاشوری 18): روی  پاس در عمق زیبای شکاری، نوید عاشوری پشت به دروازه و خارج از محوطه جریمه صاحب توپ شد. او بعد بلافاصله چرخید و بعد از اینکه چند گام با توپ برداشت، شوت زمینی و دقیقی را به گوشه سمت راست دروازه تراکتور روانه کرد و در حالی‌که شیرجه اخباری کارساز نبود، گل اول میزبان به ثمر رسید.

1734953

گل گهر 2 - تراکتور 0 (رضا شکاری 51): شکاری با یک حرکت پا به توپ زیبا خارج از محوطه جریمه توپ را از آلوز عبور و به تبریزی پاس داد؛ تبریزی بلافاصله داخل محوطه جریمه توپ را دوباره به این بازیکن رساند و او با شوتی زیبا دروازه اخباری را باز کرد.

گل گهر 2 - تراکتور 1 (محمد عباس زاده 55): ریکاردو آلوز با پای چپ توپ را از روی یک ضربه ایستگاهی روانه دروازه کرد و عباس زاده در حالی‌که کسی او را مهار نکرده بود با ضربه سر این ارسال را تبدیل به گل کرد.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه 24: ریکاردو آلوز در سمت راست محوطه جریمه حریف صاحب یک توپ بلند شد، کنترل و شوت کم دقت او، عبور توپ از بالای دروازه گل گهر را به همراه داشت.
دقیقه 47: شوت روی پای علیزاده از پشت محوطه جریمه را اخباری به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 49: محسن فروزان با خروجی به موقع و پرواز بلندی که داشت ارسال خطرناک بازیکن تراکتور را قطع کرد.

دقیقه 50: محمدرضا اخباری با واکنشی دیگر یک بار دیگر شوت از راه دور بازیکنان گل گهر را مهار کرد. این شوت را تبریزی روانه دروازه تراکتور کرد.

دقیقه 58: تراکتوری‌ها بلافاصله بعد از گل اول، دوباره می‌رفتند با ضربه سر به گل برسند اما فروزان با جایگیری مناسب توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 66: محسن فروزان با یک سوپر سیو دیدنی ضربه آزاد کات دار آلوز را راهی کرنر کرد تا دروازه تیمش را از خطر فروپاشی مسلم نجات دهد.

دقیقه 72: امین قاسمی‌نژاد در بدو ورود به میدان می‌رفت در نقش گلزن ظاهر شود؛ شوت روی پای او از سمت چپ محوطه جریمه را اخباری مهار کرد.

دقیقه 90: ضربه کات دار آلوز از سمت راست محوطه جریمه بعد از برخورد به گلزاری از کنار دروازه گل گهر راهی کرنر شد.

1734948

📝 شرح بازی:
نیمه اول: بازی تحت تاثیر سکوهای خالی، سرد و بی روح‌تر از حد انتظار شروع شد. گل‌گهر به‌عنوان میزبان سعی در ایجاد حملاتی روی دروازه حریف داشت و تراکتور نیز به دنبال ضدحمله بود اما در 15 دقیقه نخست، موقعیت خاصی روی هیچ کدام از دو دروازه ایجاد نشد.
شاگردان قلعه نویی حملات خود را تداوم بخشیده و بالاخره در دقیقه 18 به گل رسیدند. نوید عاشوری روی پاس سهربیان از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا دروازه اخباری را باز کرد.
شاگردان بردیف بعد از دریافت این گل مثل دقایق قبلی، توفیقی در ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نداشتند و جز یک شوت بی دقت از آلوز هیچ توپی دروازه فروزان را تهدید نکرد تا میزبان برنده راهی رختکن شود.

نیمه دوم:
گل گهر نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و تا تراکتور به خودش بیاید (دقیقه 51) توسط شکاری گل دوم را هم وارد دروازه این تیم کرد. شاگردان بردیف بعد از این گل چهره تهاجمی به خود گرفته و تنها 4 دقیقه بعد، روی ارسال آلوز و ضربه سر عباس زاده به گل رسیدند. بعد از این گل شاهد تداوم حملات تیم میهمان برای به تساوی کشاندن بازی بودیم.
هر دو مربی با اهداف متفاوت، تغییرات متعددی در میانه‌های نیم دوم در ترکیب تیم‌های خود ایجاد کردند؛ گل گهر که روی ضدحملات حساب ویژه‌ای باز کرده بود، چند باری دروازه تراکتور را به‌شدت تهدید کرد. در سمت مقابل نیز سرخ‌پوشان تبریز چند موقعیت دیگر برای گلزنی داشتند ولی هیچ‌کدام از  آنها به گل ختم نشد تا میزبان 2-1 پیروز شود.

📌 اتفاق ویژه:
تراکتور در اولین بازی خود تحت هدایت قربان بردیف شکست خورد تا مثل فصل گذشته، مسابقات را با شکست مقابل گل گهر در سیرجان به پایان برساند. با این وجود اما آنها امیدوارکننده‌تر از سال قبل ظاهر شدند.

🥇 بهترین بازیکن: 
رضا شکاری مقابل تیم سابق خود انگیزه ای بالا داشت و توانست با یک پاس گل و یک گل دیدنی، ستاره بازی امشب لقب بگیرد.

🔴حاشیه:
* این دیدار مثل سایر دیدارهای هفته نخست لیگ برتر، بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
* در پنج بازی اخیر پیش از این دیدار، تراکتور دو بار و گل‌گهر یک بار صاحب پیروز شده‌اند. دو دیدار نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
* گل‌گهر فصل گذشته در هفته نخست موفق شده بود تراکتور را در سیرجان 4-1 شکست دهد.
* حضور هر سه بازیکن خارجی تراکتور در ترکیب اصلی این تیم از نکات جالب این دیدار است.

*مثل همه بازی‌های بدون تماشاگر، در این دیدار هم صدای اعضای کادرفنی دو تیم و بازیکنان داخل زمین به وضوح شنیده می‌شود.
* به دلیل گرمای هوا، داور بازی در میانه‌های هر دو نیمه بازی را برای چند دقیقه متوقف کرد تا بازیکنان، تجدید قوا کنند.

*بازیکنان گل گهر در دقیقه 83 بازی معتقد بودند که داور باید به‌خاطر برخورد توپ به دست بازیکن تراکتور اعلام ضربه پنالتی می‌کرد اما ناظمی چنین نظری نداشت.

دیدگاه‌ها