کد خبر : 1838132 | 22 مرداد 1401 ساعت 22:36 | 17.9K بازدید | 6 دیدگاه

توقف ستاره‌ها مقابل مربی تازه‌وارد

فولاد 0 – نفت‌آبادان 0؛ تیرک و مرادیان علیه اولین برد نکونام

در روزی‌که فولاد خوزستان کاملا تیم برتر میدان برود، احسان مرادیان و تیر دروازه مانع از کسب پیروزی تیم نکونام شدند.

فولاد 0 – نفت‌آبادان 0؛ تیرک و مرادیان علیه اولین برد نکونام

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم فولاد و صنعت نفت آبادان در هفته نخست از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم جواد نکونام در تمام طول بازی سرتر از حریف خود بود و موقعیت‌های پرشمار این تیم راهی به درون دروازه پیدا نکرد تا واکنش‌های به موقع مرادیان و تیر دروازه، مانع از کسب اولین سه امتیاز فولاد شود.

دقایق ابتدایی بازی بدون موقعیت خاصی دنبال می‌شد و دو تیم در حال آنالیز یکدیگر بودند. در دقیقه 23 نخستین موقعیت جدی بازی به‌دست آمد. ارسال کرنر مهدی شیری را موسی کولیبالی با یک ضربه سر روانه دروازه کرد که احسان مرادیان با واکنشی به موقع این توپ را دور کرد و مانع از گلزنی حریف شد.

در ادامه و ظرف کمتر از 2 دقیقه، فولاد دو موقعیت خطرناک را از دست داد. ابتدا شوت خطرناکی بود که از کنار دروازه به بیرون رفت و در ادامه پاتوسی با شوتی زمین دروازه مرادیان را تهدید کرد که گلر آبادانی‌ها به‌راحتی این ضربه را مهار کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول فولاد فرصت های خوبی برای گلزنی به دست آورد که از دست رفتند. ابتدا و در دقیقه 40 شوت روی پا و دیدنی محمد آبشک را احسان مرادیان با واکنشی دیدنی و به موقع دفع کرد و مانع از به ثمر رسیدن یک گل زیبا شد. سپس ارسال مهدی شیری با ضربه پاتوسی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

1734975

در نیمه دوم دو ارسال خطرناک پاتوسی و انصاری را احسان مرادیان جمع کرد. در دقیقه 69 مهمترین موقعیت بازی توسط فولادی‌ها از دست رفت. پاس در عرض و خوب مهدی شیری پشت محوطه جریمه به محید علیاری رسید که این بازیکن با چرخشی دیدنی و ضربه‌ای زمینی، تیر دروازه صنعت نفت را به لرزه درآورد تا این توپ با بدشانسی به گل تبدیل نشود.

یک دقیقه پس از این صحنه بود که شوت بوحمدان تازه‌وارد به بغل دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. در دقایق پایانی حرکت انفرادی وریا غفوری می توانست به یک موقعیت خطرناک تبدیل شود که این فرصت نیز از دست رفت. در سومین دقیقه از وقت های تلف شده نیز شوت روی پا و محکم موسی کولیبالی به آسمان زده شد و در ادامه فرصت های نصف و نیمه فولاد به گل تبدیل نشد.

بدین ترتیب دربی خوزستان در فولاد آره نا، به مانند فصل قبل با تساوی بدون گل به پایان رسید و فولاد در اولین بازی خانگی خود علی رغم خلق موقعیت های متعدد و پرشمار، نتوانست به پیروزی برسد.
بازی از هفته اول بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
شنبه: 22/05/1401 ؛ ساعت: 20:30 
ورزشگاه: شهدای فولاد /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: امیر عرب‌براقی / کمک ها: محمدجواد فلاح – وحید سیفی ؛ داور چهارم: عباس راکی / ناظر: البرز حاجی‌پور

ترکیب فولاد:
کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، مهدی شیری (78- مجتبی نجاریان) ،ساسان انصاری (77- علی قربانی)، مجید علیاری، آیاندا پاتوسی (77- اشکان دژاگه)، احمد عبدالله زاده (70- حمید بوحمدان)، محمد آبشک (70- وریا غفوری)، احسان پهلوان، عارف آقاسی، سعید آقایی

سرمربی: جواد نکونام

1734912
ترکیب صنعت نفت:
احسان مرادیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، حسین ساکی، امید خالدی، حکیم نصاری، میرهادی میرجوان،سینا مریدی (83- محمد قنبری)، فاخر تهامی (59- مهدی ممی زاده)، حسین پورامینی (89- رحیم آلبوغبیش)، امیرحسین فرهادی (81- وحید نامداری)
سرمربی: رضا پرکاس

1734913

🟨 اخطار

سینا مریدی (12) حکیم نصاری (39) میثم تهیدست (40) محمد طیبی (55) احسان مرادیان (84) از صنعت نفت
محمد آبشک (39) عارف آقاسی (7+90) از فولاد

⏱️لحظات حساس:
دقیقه 23: ارسال کرنر مهدی شیری در دهانه دروازه به موسی کولیبالی رسید که ضربه سر او پس از برخورد به پشت مدافع صنعت نفت، تبدیل به یک موقعیت جدی شد که احسان مرادیان توپ را برگشت داد و در ادامه مدافع آبادانی ها توپ را دور کرد تا اولین موقعیت جدی و خطرناک بازی از دست برود.

دقیقه 25: بازیکنان فولاد پشت محوطه صاحب موقعیت شدند که شوت پهلوان به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 27: آیاندا پاتوسی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او را مرادیان مهار کرد.

دقیقه 40: شوت محکم و روپای محمد آبشک از پشت محوطه جریمه را احسان مرادیان به زیبایی هر چه تمام‌تر دفع کرد و مانع از به ثمر رسیدن یک گل زیبا شد.

دقیقه 43: ارسال مهدی شیری به روی دروازه با ضربه سر دیدنی آیاندا پاتوسی همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

1734945

دقیقه 58: پاس خوب پاتوسی به ساسان انصاری رسید و این بازیکن با یک دریبل دو طرفه زیبا مدافع صنعت نفت را جا گذاشت و ارسال زمینی این بازیکن را احسان مرادیان مهار کرد.

دقیقه 67: ارسال تند و تیز پاتوسی را احسان مرادیان با یک پرش بلند و در دهانه دروازه دور کرد و مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 69: پاس در عرض و دیدنی مهدی شیری به مجید علیاری رسید و این بازیکن با یک چرخش فوق العاده ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که شوت این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.
دقیقه 70: حمید بوحمدان در بدو ورود یک شوت محکم زد که ضربه او به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 88: حرکت انفرادی و زیبای وریا غفوری منجر به خلق یک موقعیت خطرناک شد که توپ زیر پای این بازیکن گیر کرد و فرصت از دست رفت.

دقیقه 90+4: یک ارسال توسط بوحمدان از سمت راست به روی دروازه به کولیبالی رسید که شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

1734976

🔴حاشیه:
* احسان مرادیان دروازه‌بان سابق فولاد با حضور در ترکیب صنعت نفت، برابر تیم سابقش قرار گرفته است.
* فاخر تهامی که در دقیقه 6 صاحب یک موقعیت ایده آل شد، تعادلش را از دست داد و در ادامه آفساید او اعلام شد. تهامی روی این صحنه مصدوم شد و پزشکان برای مداوای او وارد زمین شدند.
* در دقیقه 12 تکل بلند سینا مریدی در گوشه محوطه 18 قدم و نزدیک به پرچم کرنر باعث سرنگونی بازیکن فولاد شد و در شرایطی که به نظر می‌رسد برخورد روی خط محوطه جریمه رخ داده اما عرب براقی، داور مسابقه خطا را چسبیده به خط محوطه جریمه اعلام کرد.

* در دقیقه 28 احسان پهلوان با عبور از بازیکن صنعت نفت و چسبیده به محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطا نداشت. این مسئله با اعتراض فولادی‌ها همراه بود.
* با رسیدن بازی به دقیقه 30، داور دستور کولینگ بریک داد تا بازیکنان برای لحظاتی استراحت کرده و آبی بنوشند.

* وریا غفوری و اشکان دژاگه بین دو نیمه خود را گرم کردند تا در صورت صلاح‌دید کادرفنی، در نیمه دوم به میدان بروند.
* در ابتدای نیمه دوم و همان ثانیه پنجم، بازیکن صنعت نفت با تکل آیاندا پاتوسی سرنگون شد که داور اعتقادی به کارت زرد نداشت.

1734951
1734952

* در دقیقه 59 یک بار دیگر احسان مرادیان روی زمین افتاد تا مداوا روی او انجام شود. گلر صنعت نفت یک بار در دقیقه 23 و پس از مهار ضربه سر کولیبالی دچار مصدومیت شده بود.

* وریا غفوری در دقیقه 70 وارد زمین شد تا نخستین بازی خود را با لباس فولادی‌ها انجام دهد.
* عرب براقی داور بازی در دقیقه 75 اقدام به کولینگ بریک کرد.

* در دقیقه 84 علیاری در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. این مسئله با اعتراض فولادی‌ها همراه شد.

* مصدومیت‌های احسان مرادیان با اعتراض شدید نیمکت فولاد همراه شد و غبیشاوی مربی دروازه‌بان‌های فولاد یک کارت زرد دریافت کرد.

* پس از وقفه‌های طولانی، داور 7 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد.

1734977

 

عکس‌ها: محمد حریصی

دیدگاه‌ها