کد خبر : 1838147 | 22 مرداد 1401 ساعت 22:15 | 288.5K بازدید | 56 دیدگاه

مشکوک به پنالتی، اخراج و یک تصمیم عجیب

کارشناسی چهار صحنه جنجالی ذوب آهن - پرسپولیس

موعود بنیادی‌فر روز پرماجرایی را در فولاد شهر و در جدال ذوب آهن - پرسپولیس سپری کرد.

کارشناسی چهار صحنه جنجالی ذوب آهن - پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"،  قضاوت موعود بنیادی‌فر داور بین‌المللی و شناخته شده فوتبال ایران برای بازی پرسپولیس و ذوب آهن مورد اعتراض کادرفنی و اعضای دو تیم قرار گرفت و همچنین در فضای مجازی نیز سه چهار صحنه جنجالی این مسابقه مورد بحث هواداری قرار گرفته است.

ابتدا خطای شدید نادر محمدی در دقیقه 34 که با اخطار از سوی داور همراه شد، به اعتقاد پرسپولیسی‌ها باید با کارت قرمز جریمه می‌شد و در نیمه دوم نیز ذوبی‌ها اعتقاد داشتند که تکل نادر محمدی مستحق دریافت کارت زرد دوم نیست.

همچنین در دقیقه 59 صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد و توپ به دست علی نعمتی خورد تا بازیکنان ذوب آهن اعتقاد داشته باشند که داور یک پنالتی را برای تیمشان نگرفته است. در لحظات آخر مسابقه نیز یک آفساید جنجالی سبب شد تا آخرین حمله پرسپولیس راه به جایی نبرد.

ویدئو: 257357

نکته جالب اینکه کارشناسان "ورزش سه" در مورد این صحنه‌ها به اجماع خاصی نرسیدند و اغلب نظراتی متفاوت درباره این صحنه‌های مشکوک داشتند؛ دیدگاه آنها را بررسی می‌کنیم:

* کارت زرد اول نادر محمدی (دقیقه ۳۴)
ابراهیم میرزابیگی: بازیکن ذوب آهن با یک تکل از راه دور و بی ملاحظگی، بازیکن پرسپولیس را می‌زد که جریمه این خطا، کارت زرد است.

حسین عسگری: در تصاویری که ما می‌بینیم خیلی مشخص نیست خطا قابل اخطار هست یا خیر و من نمی‌توانم قاطع بگویم.

نوید مظفری: تصمیم داور درست بود.
حیدر سلیمانی: این کارت به‌درستی داده شد و دلیل آن هم بی احتیاطی بازیکن بود.
نوذر رودنیل: داور عجله کرد؛ تکل نادر محمدی درست بود و اول توپ را زد و سپس برخورد پیش آمد. 
هادی دزفولی: به‌درستی اخطار داده شد.

غلامرضا جباری: داور به درستی بازیکن ذوب آهن را با کارت زرد جریمه کرد. 

1734959

* کارت زرد دوم و اخراج نادر محمدی (دقیقه ۵۲)
ابراهیم میرزابیگی: نادر محمدی باز هم با بی ملاحظگی تکل می‌زند و باعث مصدومیت بازیکن پرسپولیس می‌شود که کارت زرد دوم و اخراج درست است.

حسین عسگری: بازیکن به درستی با کارت زرد جریمه شد اما داور در این صحنه بلاتکلیف است؛ قانون به داورها توصیه می‌کند که اگر بازیکنی باید اخراج شود، سریعا کارت خود را دربیاورند اما عکس‌العمل های داور نشان می‌دهد قصد جریمه بازیکن را ندارد و با هجوم بازیکنان این تصمیم را گرفته است.

نوید مظفری: تصمیم داور درست بود اما تعلل در این صحنه باعث شد تا تماشاگر فکر کند کارت زرد به‌خاطر بازیکنان پرسپولیس داده شده است و اگر داور زودتر کارت می‌داد، این شائبه ایجاد نمی‌شد.
حیدر سلیمانی: تصمیم داور درست بود؛ بازیکن از حمله موثر حریف جلوگیری کرد و اخراج صحیح بود.
نوذر رودنیل: تصمیم داور مبنی بر جریمه بازیکن با کارت زرد درست بود.
هادی دزفولی: تصمیم داور درست بود.

غلامرضا جباری: باز هم بازیکن ذوب آهن بی پروایانه مرتکب خطا شد و تصمیم داور درست بود.

1734960

* صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس (دقیقه ۵۹)
ابراهیم میرزابیگی: در ابتدا مدافع پرسپولیس پیراهن بازیکن ذوب آهن را می‌کشد اما مشخص نیست در این صحنه ضربه کرنر زده شده یا خیر؛ اگر زده باشد می‌تواند پنالتی به نفع ذوب آهن گرفته شود. پس از آن بازیکن پرسپولیس سعی می‌کند با دست روی توپ اثر بگذارد که این اتفاق رخ نمی‌دهد و در ادامه هم مهاجم ذوب آهن با پریدن روی شانه مدافع پرسپولیس خطا می‌کند که داور هم خطای مهاجم پرسپولیس را اعلام می‌کند.

حسین عسگری: بازیکن پرسپولیس به وضوح بازیکن ذوب آهن را بغل کرده و سپس هم پیراهن او را می‌کشد که باید برای ذوب آهن یک پنالتی اعلام می‌شد.

نوید مظفری: اول بازیکن ذوب آهن خطا می‌کند و در صحنه‌ای هم که ما دیدیم خطای هندی رخ نداد.
حیدر سلیمانی: آرمان قاسمی هیچ خطایی روی مدافع پرسپولیس انجام نداد ولی بازیکن پرسپولیس به‌طور عمدی توپ را با دست لمس کرد و باید یک پنالتی به نفع ذوب آهن گرفته می‌شد.
نوذر رودنیل: بازیکن پرسپولیس پیراهن مهاجم ذوب آهن را کشید و حتما باید یک ضربه پنالتی برای ذوب آهن اعلام می‌شد.
هادی دزفولی: زمانی که بازیکن پرسپولیس پیراهن بازیکن ذوب آهن را گرفته بود، هنوز ضربه کرنر زده نشده بود؛ اگر ضربه کرنر زده شده بود باید پنالتی گرفته می‌شد. بعد از ضربه هم بازیکن ذوب آهن دستش را روی شانه بازیکن پرسپولیس گذاشت که این خطای بازیکن ذوب آهن بود.

غلامرضا جباری: بازیکن پرسپولیس دست خود را در مسیر توپ قرار داده و مرتکب خطای هند می‌شود اما از زاویه ای که دوربین نشان می‌دهد اینطور به نظر می‌رسد قبل از آن، بازیکن سفید با پریدن روی بازیکن تیم پرسپولیس مرتکب خطا شده بود. 

1734963

* متوقف کردن بازی به ضرر پرسپولیس (دقیقه ۹۲)
ابراهیم میرزابیگی: تصاویر تلویزیونی واضح نیست اما به نظر می‌رسد یکی از بازیکنان ذوب آهن آفساید را پر کرده است.
حسین عسگری: به هیچ‌عنوان آفساید نیست و یکی از بازیکنان ذوب در سمت راست تصویر یکی از بازیکنان داخل محوطه جریمه است و آفساید را پر کرده است.

نوذر رودنیل: کمک دو برای آفساید عجله کرد.

حیدر سلیمانی: مشخص نبود داور آفساید اعلام کرد یا خطا اما بازیکن در آفساید نبود و خطایی هم رخ نداد.

غلامرضا جباری: کمک داور به‌درستی اعلام آفساید کرد.

1734965

دیدگاه‌ها