کد خبر : 1838180 | 23 مرداد 1401 ساعت 00:01 | 22.9K بازدید | 5 دیدگاه

عرب براقی یک داور ضعیف است؛

نکونام: گلر هم نداشتیم اتفاق خاصی رخ نمی‌داد

بخش قابل توجهی از نشست خبری جواد نکونام بعد از با صنعت نفت به انتقاد از داور بازی اختصاص داشت.

نکونام: گلر هم نداشتیم اتفاق خاصی رخ نمی‌داد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد در هفته نخست لیگ برتر 02-1401 مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی بدون گل رضایت داد. جواد نکونام در نشست خبری پس از این بازی گفت: با توجه به گرمای هوا و علم به اینکه تیم حریف عقب نشینی کرده و بسته بازی می کند، تمرین کرده بودیم. می دانستیم که نفت برای یک امتیاز می آید. من فوتبال صنعت نفت را همیشه دیدم و به نظرم این یک‌طرفه ترین بازی آنها بود. تیم ما کاملا بر بازی سوار بود؛ اگر گلر هم نداشتیم اتفاق خاصی رخ نمی داد. آنها فقط در چند دقیقه نخست نیمه اول و روی توپ های مستقیم به دروازه ما نزدیک شدند.

او در ادامه با اشاره به سبک بازی حریف افزود: نفت غیر از وقت تلف کردن و خواباندن بازی کار دیگری انجام نداد. ما سعی می کردیم به بازی سرعت دهیم. من از اول بازی هم به داور گفتم که این یک شگرد است که هر پنج دقیقه یک بار یک نفر روی زمین بخوابد که ریتم بازی ما بیافتد. وقتی تیمی در دقایق 25 و 35 کارت زرد می گیرد، مشخص است که برنامه دارند. به داور گفتم که 80 به بعد به دروازه بان کارت می دهی.

سرمربی فولاد در این بخش از صحبت های خود داور بازی را مورد انتقادی شدید قرار داده و گفت: با وجود اینکه به پدر آقای عرب براقی ارادت داریم و از دوستان و بچه محل های ما هستند ولی ایشان داور ضعیفی است. این داور دو سال پیش باعث باخت ما به نساجی شد. در بازی با همین نفت، سه سال پیش یک پنالتی برای ما نگرفت و باختیم. این نظر شخصی من است و ایراد ندارد یک نفر هم بگوید من هم فوتبالیست یا مربی ضعیفی بودم. این داور برای تیمی که بازی را بخواباند عالی است؛ این کارها را خواهشا با تیم ما نکنید. ما یک ذره فوتبال بازی کردیم و سرمان کلاه سختی رفت.

نکونام در ادامه انتقاداتش از قضاوت داور افزود: این نوع قضاوت کردن برای ما یک مقدار سخت است چون بازی کنترل می شود و خطاهای الکی می گیرند تا کسی به کسی نخورد. یک خطا در نیمه اول شد که امیدوارم پنالتی نباشد. به طور کلی ایشان داور ضعیفی است و اعتقاد شخصی من این است که از بهترین داوران کشور که حتی ناشناخته هستند استفاده کنند. چه ایرادی دارد که داور جوان ناشناخته بگذارید. من الان متوجه می شوم که آقای اصفهانیان چرا اسم ایشان را از لیست داوران خارج کرده بود.

سرمربی فولاد با تشبیه قضاوت عرب براقی به قضاوت داوران دربی گفت: برای تیمی که بخواهد وقت تلف کند این داور فوق العاده است چون هی سوت می زند و اعصاب همه را به هم می زند. گلر حریف چند بار روی زمین افتاد؛ او حداقل 7 دقیقه وقت بازی را تلف کرد. بعضی وقت ها می دیدی سه نفر همزمان روی زمین بودند. من به سیستم نفت احترام می گذارم و هیچ ایرادی وارد نیست. تیم ما باید به قدری خوب باشد که با این شرایط هم کنار بیاییم. ولی با این قضاوت بازی مثل دربی هی می خوابید؛ دیدید که در بازی استقلال و پرسپولیس تند تند سوت می زنند که همه صد هزار تماشاگر خوشحال بروند، خونی از دماغ کسی نیاید، کسی ناراحت نباشد و همه چیز تحت کنترل باشد.

سرمربی فولاد با ابراز امیدواری نسبت به آینده تیمش تاکید کرد: نکات و شرایطی را دیدم که واقعا به این تیم امیدوارم. تیم فوق العاده خوبی داریم. هیچ مشکلی هم بابت مساوی در بازی اول نداریم. مشکل اصلی ما این بود که پاتوسی و کولیبالی را باشگاه نتوانست به تهران بیاورد و امروز آماده نبودند. وریا غفوری و اشکان دژاگه هم امروز آماده نبودند. این ها اگر آماده باشند ما یک تیم فوق العاده هستیم. فرشید اسماعیلی متاسفانه مصدوم شد و آرش رضاوند را باشگاه نتوانست نگه دارد. تیمم شرایط این را دارد که در فصل جاری اتفاقات بزرگی رقم بزند. من در این سه سال چنین صحبت هایی نکرده بودم ولی در آینده خواهید دید که چه تیم باکیفیتی خواهیم شد.

سوال پایانی از نکونام این بود که احساس نمی کنید که خط حمله فولاد باید تقویت شود. او در پاسخ این سوال گفت: ما مشکل خط حمله نداریم. ما الان مشکل آمادگی تیم را داریم. من خودم زیاد تغییر در تیم را دوست ندارم. پهلوان که از روز اول بود دیدید که چقدر خوب و روان بازی کرد. ولی آیا واقعا پاتوسی هم بازیکن بود. این به خاطر کوتاهی‌ای بود که در قبال تیم انجام دادند. ما اگر نیاز به یارگیری باشد در نیم فصل آن را انجام خواهیم داد. الان در فکر این هستیم که جای رضاوند را پر کنیم. چون علاوه بر اینکه باید نفرات خوب خود را نگه می داشتیم، یک بازیکن را از دست دادیم. باید در این پست یک بازیکن بگیریم تا تیم شکل خوبی بگیرد و زودتربه اهداف خود برسیم.

دیدگاه‌ها