کد خبر : 1838246 | 23 مرداد 1401 ساعت 12:59 | 18.5K بازدید | 8 دیدگاه

سمیعی: رأی دستیاران سرمربی ایتالیایی صادر نشده است

غیبت فتحی عامل مهم صدور رأی 1.4 میلیونی استرا!

معاون حقوقی باشگاه استقلال می گوید که عدم حضور امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق آبی ها در جلسه دادگاه CAS، یکی از عوامل صدور رأی سنگین علیه این باشگاه بوده است.

غیبت فتحی عامل مهم صدور رأی 1.4 میلیونی استرا!

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام و پس از ماه ها کشمکش و تعویق های چندباره، سرانجام رأی پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی از باشگاه استقلال صادر و آبی پوشان به پرداخت مبلغ سنگین 1.4 میلیون دلار محکوم شدند. بدین ترتیب مدیران این تیم باید در اسرع وقت این رقم را به حساب سرمربی ایتالیایی خود واریز کنند.

در همین رابطه، فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزش سه پاسخگوی برخی از سوالات و ابهامات درخصوص این رأی شد. سمیعی در ابتدا و درباره این رأی گفت: پس از صدور رأی استراماچونی در فیفا، مدیریت وقت استقلال با استخدام وکلای خارجی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردند تا بتوانند این رأی را نقض کنند. ما در این مدت تلاش کردیم به این وکلا کمک کنیم ولی آنها مستقل کار می کردند و ما فقط از آنها گزارش کار می گرفتیم.

معاون حقوقی استقلال با اشاره به غیبت اثرگذار فتحی در این جلسه گفت: تا اینکه به جلسه آنلاین رسیدیم و از ما درخواست کردند یک سری شهود پیدا کنیم از جمله پزشکان تیم و پزشکان یک بیمارستان. ما همه این افراد را در جلسه آنلاین حاضر کردیم اما مهمترین شاهد که می توانست در جلسه رأی را به نفع استقلال تغییر دهد، آقای فتحی مدیرعامل سابق بود.

سمیعی درباره علت عدم حضور فتحی در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه ایشان بنا به دلایلی در جلسه شرکت نکردند. همان زمان به وزیر ورزش وقت گزارش دادیم که این یک مسئله ملی بوده و شخصی نیست ولی ایشان به هر دلیلی در جلسه شرکت نکردند. به قول وکلای خارجی، این امر به ضرر آنها تمام شد و مهمترین شاهدشان در جلسه را از دست دادند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است این قراردادی که با استراماچونی به امضا رسیده بود، یک سره و به صورت دوساله بود. شما شاهد هستید که ما اکنون در باشگاه استقلال قراردادهایی که می بندیم، باید در پایان هر سال تأیید شود. یعنی اگر باشگاه تأیید نکند، این قرارداد ادامه پیدا نمی کند. مانند قرارداد ژستد و یا سایر بازیکنان که اگر ما در پایان سال تأیید کنیم، قرارداد برای سال بعد ادامه پیدا می کند.

1704104

او با اشاره به عدم این بند در قرارداد سرمربی ایتالیایی خاطرنشان کرد: اما در مورد استراماچونی قرارداد 2 ساله بود و این باعث شد ما به پرداخت مبلغ سنگینی محکوم شویم. ولی به نظر من هنوز فرصت هست. استقلال باید بتواند در اسرع وقت، با فرصت بیشتر، حمایت همیشگی آقای آجورلو و با کمک و یاری دوستان که به صورت شبانه روزی کار می کنند تا زودتر نقل و انتقالات را آنطور که کادرفنی و هواداران انتظار دارند به انتها برسانیم و یک تیم قدرتمند تشکیل دهیم و سپس به فکر پرداخت این مبلغ باشیم.

وی در مورد اینکه در رأی صادره چه مدت زمانی برای پرداخت تعیین شده است گفت: در آراء صادره از سوی دادگاه CAS مهلتی برای پرداخت قید نمی شود اما در رأی که فیفا صادر کرده بود، به باشگاه 20 روز برای پرداخت فرصت داده شد که پس از طرح شکایت، این پرونده به دادگاه CAS رفت.

معاون حقوقی استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می شود مبلغ جریمه از محل درآمدهای حاصل از بورس پرداخت می شود، اظهار داشت: این مبلغ بسیار سنگینی برای باشگاه استقلال خواهد بود. من جایی خواندم که این مبلغ از محل درآمد حاصل از بورس پرداخت می شود که این خبر صحت ندارد. استقلال یک باشگاه دولتی بوده که در حال واگذاری است و پول آن به خزانه دولت می رفت و از این مسئله چیزی به دست استقلال نمی رسد. امیدواریم این مشکل که ربطی به مدیریت فعلی نداشته و از قبل بر باشگاه تحمیل شده است را حل کنیم.

او ادامه داد: مبلغ حاصله از فروش سهام آتی، مستقیما به خزانه دولت خواهد رفت. قسمت اعظم پول حاصله از فروش سهام، برای سرمایه گذاری های باشگاه بود که این کار انجام شد. آقای آجورلو به دنبال این است تا این بدهی سنگین را که به هرحال از گذشته بجا مانده با ایجاد منابع مالی لازم پرداخت کند.

سمیعی در پایان و درخصوص اینکه گفته می شود استقلال به پرداخت قرارداد دستیاران استراماچونی نیز محکوم شده است، گفت: درخصوص دستیاران آقای استراماچونی نیز باید عرض کنم که تاکنون هیچ رأیی به باشگاه ابلاغ نشده است.

دیدگاه‌ها