کد خبر : 1838265 | 23 مرداد 1401 ساعت 14:16 | 18.8K بازدید | 7 دیدگاه

وقتی زورم به آنها نمی‌رسد ترجیح می‌دهم آرام باشم

با امیر قلعه‌نویی درباره رکورد خارق‌العاده‌ و کنایه‌هایش

سرمربی گل گهر به رکورد خارق العاده هزار امتیاز در لیگ برتر دست یافته و درباره این رکورد صحبت کرده است.

با امیر قلعه‌نویی درباره رکورد خارق‌العاده‌ و کنایه‌هایش

به گزارش "ورزش سه"، پرافتخارترین سرمربی حال حاضر لیگ برتر به رکورد هزار امتیاز کسب شده در لیگ برتر دست یافته است تا اکنون در فوتبال ایران بی رقیب به نظر برسد. او در گفتگویی که داشته به شرایط گل گهر بعد از دستیابی به اولین برد و همچنین رکوردی که به آن رسیده صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

اینجا هر کس بخواهد بالا برود او را پایین می‌کشند
باید همین ابتدا بگویم عاشورا پیام‌های زیادی دارد که در کنار عزاداری باید به آنها توجه کنیم و یکی از آنها معرفت و اخلاق‌مداری است که تحت هر شرایطی باید آن را حفظ کرد. متاسفانه اینجا و در فوتبال ما خیلی جاها این موضوع رعایت نمی‌شود و بخل و حسد جای این مسائل را گرفته است و اگر کسی بالا می‌رود سعی دارند او را پایین بکشند. منظورم به خودم نیست و یک موضوع کلی را عرض می‌کنم. امیدوارم در این ایام همه ما این پیام عاشورا را سرلوحه قرار دهیم و اخلاق و معرفت جای حسادت را بگیرد، هر چند هرچه صحبت شود فایده ندارد چون کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نه. به کسی بر نخورد خودم را عرض می‌کنم.

 از رکوردم خبر نداشتم
در مورد رسیدن به 1000 امتیاز من خودم این موضوع را نمی‌دانستم و الان متوجه شدم. ابتدا باید بگویم هرچه هست از لطف خدا و اهل بیت است. در این مورد هم باید بگویم اگر یک مربی 10-12 سال در یک تیم حضور داشته باشد و به این امتیاز برسد هنر نکرده است ولی شما دقت کنید ما در تیم‌های مختلف و در شهرهای مختلف همیشه هم در شرایط جدولی نامناسب تیم‌ها را تحویل گرفتیم و هم در شرایطی بوده که بودجه مناسبی در اختیار ما نبوده است. استقلال را یک بار نهم و یک بار سیزدهم جدول تحویل گرفتیم و آنهم در شرایطی که پول نبود، نه اینکه باشد و نخواهند هزینه کنند، مدیران خوبی در رأس مجموعه بودند ولی پولی نبود که هزینه شود. سپاهان را یک بار پنجم و یک بار چهاردهم جدول تحویل گرفتیم، تراکتور را یک بار یازدهم جدول و یک بار پنجم تحویل گرفتیم که شرایط مالی خوبی هم نبود. تیم‌هایی مثل استقلال اهواز که امیدوارم هرچه زودتر به لیگ برتر برگردد و مس کرمان و همین گل گهر را همه می‌دانند در چه شرایطی تحویل گرفتیم. ضمن اینکه این امتیازات را باید به همکارانم تبریک بگویید نه به من چون هر چه بوده زحمت آنها بوده که در این سال‌ها کنار هم کار کردیم.

این امتیازات با تلاش به دست آمده است
ما برای رسیدن به این آمار و ارقام تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. ما برای هر بازی ساعت‌ها وقت می‌گذاریم و هم برای تمرینات تیم و هم در بحث آنالیز تیم‌ها و کارهای مختلف در طول هفته زمان زیادی صرف می‌کنیم. من خودم همیشه 6-7 صبح بلند می‌شوم و ورزش می‌کنم و بعد کارم را شروع می‌کنم و با همکارانم جلسه می‌گذارم. چه پیش فصل باشد چه در جریان مسابقات باشد این برنامه را همیشه داریم. حداقل هفته‌ای 3-4 بار در مورد بازی قبل و بازی بعد با همکاران جلسه می‌گذاریم. طراحی تمرینات را انجام می‌دهیم که برای ما تقریباً برنامه یک ماهه است و واقعاً هم باید این امتیازات را به کادر همکارانم چه در حال حاضر چه در تیم‌های گذشته تبریک گفت و من کمترین نقش را داشتم، بعد از لطف خدا زحمات این عزیزان و مدیران مجموعه‌ها و بازیکنان بوده است.

1732814

نمایش تراکتور و گل گهر را باید به فوتبال ایران تبریک گفت
بازی گل گهر و تراکتور را باید به فوتبال تبریک گفت که بازی با این کیفیت و جذابیت آنهم در هفته نخست لیگ انجام می‌شود. خوشحالم که در بازی‌های دیگر مثل بازی مس و نفت مسجد سلیمان که 5 گل داشت یا بازی‌های دیگر که پر گل بودند فوتبالدوستان از بازی لذت بردند و زیبایی فوتبال به دیدن گل در آن است و تماشاگر فوتبال را برای دیدن گل دنبال می‌کند. این را هم بگویم که اتفاق خوشایندی نبود که حضور تماشاگران در هفته اول ممنوع شد. دلیلش را نمی‌دانم چیست ولی هرچه هست امیدوارم برای هفته‌های بعد برطرف شود چرا که فوتبال به همین تماشاگرانش زنده است.

بردیف تراکتور را متحول کرده است
بازی خوبی مقابل تراکتور داشتیم و آقای بردیف تیم خوبی ساخته و تراکتور را نسبت به فصل قبل متحول کرده است. شک نکنید در ادامه لیگ برتر از این تیم چیزهای زیادی خواهید دید، می‌توانند یکی از مدعیان لیگ برتر باشند. بازی تراکتور بازی خوبی برای ما بود و من از این تیم خاطرات خوبی دارم. هواداران با معرفتی دارد که به پرشورها معروف هستند و امیدوارم این تیم هم موفق باشد. بازی خیلی خوبی بود که دو جنبه داشت، هم ما می‌توانستیم پر گل پیروز شویم و هم می‌توانستیم شکست بخوریم. من در نشست خبری هم گفتم مربی ثروتمندی هستم که بازیکنان خوبی دارم. بازیکنانی که با دلشان فوتبال بازی می‌کنند.

اخباری مانع ثبت گل‌های بیشتر ما شد
فکر می‌کنم هر کس بازی را دیده باشد از آن لذت برده است. دو گل خیلی خوب زدیم. گل دوم که شکاری به ثمر رساند واقعاً از زیبایی‌های فوتبال است. ما می‌توانستیم به گل‌های بیشتر برسیم که محمدرضا اخباری مانع شد و این نشان از زیبایی فوتبال دارد و در آن سمت هم می‌توانستیم پیروزی را از دست بدهیم ولی محسن فروزان با عملکرد خوبش روی چند صحنه ما را در بازی نگه داشت. هرکس بازی ما با تراکتور را ندیده است سرش کلاه رفته است و حتماً آن را ببیند.

 وقتی زورم نمی‌رسد ترجیح می‌دهم آرام باشم
امسال تصمیم گرفتم با آرامش بیشتری کار تیمم را دنبال کنم. در 10 سال گذشته در حق من خیلی بی‌معرفتی صورت گرفت و جام‌هایی از من گرفته شد ولی هرچه فریاد زدیم و اعتراض کردیم فایده‌ای نداشت و بدتر شد که بهتر نشد و وقتی ما زورمان نمی‌رسد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و برای همین ترجیح می‌دهم امسال آرام باشم و با آرامش کار تیم را دنبال کنم.

آنهایی که به گل گهر می‌گفتند پاریسن ژرمن الان کجا هستند؟
از نقل و انتقالات تیم تا اینجای کار راضی هستم. ما نفراتی از دست دادیم ولی بازیکنان مهمی را هم توانستیم حفظ کنیم و در کنارش بازیکنان خوبی به خدمت گرفتیم. مثلا محمد خدا بنده لو که به نظرم یکی از سرمایه‌های فوتبال ما محسوب می‌شود، در ادامه چیزهای زیادی از او خواهید دید. وسلی بازیکن برزیلی ما هم هروقت آماده شود کیفیت او را خواهید دید. چون از یک قاره دیگر آمده است کمی طول می‌کشد تا با شرایط اینجا وفق پیدا کند. بازیکنان جوان خوبی هم داریم که در ادامه به مرور از آنها استفاده خواهیم کرد و کیفیتشان را می‌بینید. از مدیریت مجموعه هم به خاطر فعالیت خوب در نقل و انتقالات ممنونم. فقط یک سوال دارم آنهایی که به تیم ما می‌گفتند PSG الان کجا هستند و چرا سکوت کرده‌اند؟ در مورد محمد نادری هم باید بگویم که هر بازیکنی جذبش قطعی شود از طریق باشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها