کد خبر : 1838281 | 23 مرداد 1401 ساعت 15:54 | 11.4K بازدید | 3 دیدگاه

سیستمی که رکوردهای سرعت را اشتباه ثبت کرد؛

وای فای، دلیل ثبت نشدن رکورد سریع‌ترین‌های ایران!

رکوردشکنی های سریعترین مرد و زن ایران در بازی های کشورهای اسلامی به صورت رسمی ثبت نشده است!

وای فای، دلیل ثبت نشدن رکورد سریع‌ترین‌های ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در جریان بازی های کشورهای اسلامی، حسن تفتیان در بخش مردان و فرزانه فصیحی در بخش زنان موفق به شکستن رکورد ایران در دوی صد متر شدند. با اینکه پیش از این مشخص شده بود رکوردهای روز اول این دو دونده به دلیل سرعت باد ثبت نشده بود، در روز دوم نیز گویا مشکلات دیگری باعث ثبت نشدن رکوردها شده است. 
در نامه ای که ساموئل لوپس مسئول فنی مسابقات دو و میدانی بازی های کشورهای اسلامی و مسئولان برگزاری این رقابت ها منتشر کردند درباره نتایج دو و میدانی شفاف سازی صورت گرفت.
در این نامه آمده است: 
«در سه روز اول مسابقات شاهد رکوردها و نتایج خیلی خوبی بودیم. بر همین اساس سیستم های Photo-Finish و (start information system) SIS را مورد بررسی قرار دادیم تا صحت نتایج را مورد بررسی قرار دهیم.
یک مشکل فنی در صبح روز چهارم کشف شد و بعد از مشورت با کارشناسان بین المللی باید تاکید کنیم که نمی‌توانیم نتایج این رقابت ها را در سه روز اول تایید کنیم.
به عنوان هیئت فنی وظیفه ما است تا به فدراسیون جهانی دو و ومیدانی اطلاع دهیم که نتایج ۳ روز نخست صحیح نیست و نمی تواند برای رده بندی جهانی و یا هر گونه رکوردی مورد استناد قرار گیرد.
البته این اتفاق تاثیری در رده بندی و جایگاه‌های کشورها در مواد مختلف دو و میدانی و همچنین جدول توزیع مدال ها ندارد.»
گزارش ها حاکی از این است که مسئولان برگزاری تصمیم گرفته بودند که اتصال سیستم‌های الکترونیکی به اینترنت نه با کابل، بلکه با وای فای صورت بگیرد. به همین منظور نیز باید این سیستم‌ها با یکدیگر کالیبره می‌شدند تا مشکلی به وجود نیاید. این همان کاری بود که مسئولان برگزاری آن را انجام ندادند.
پس از گذشت سه روز، زمانی که نمایندگان فدراسیون جهانی با این موضوع مواجه شدند، اعلام کردند که رکوردهای به ثبت رسیده دچار مشکل هستند و نباید ثبت رسمی شوند، چرا که سیستم کالیبره نشده‌اند و آن شرایط مدنظر وجود ندارد. شاید ثبت چند رکورد زیر 10 ثانیه در دوی سرعت مردان، یکی از دلایل شک کردن مسئولان فدراسیون جهانی به رکوردها بود و آنها را ترغیب کردند تا با موشکافی بیشتری، به بررسی شرایط بپردازند.
البته این ایراد از روز چهارم مسابقات دوومیدانی برطرف شد و رکوردهای بعد از آن بدون مشکل ثبت شدند.

دیدگاه‌ها