کد خبر : 1838295 | 23 مرداد 1401 ساعت 17:22 | 31.4K بازدید | 45 دیدگاه

فرانس‌فوتبال پاسخ داد؛

چرا مسی در لیست توپ طلا نبود، اما رونالدو بود؟

امانوئل بویان، دبیر نشریه فرانس فوتبال، مدعی شد لیونل مسی از شرایط لازم برای حضور در لیست 30 نفره توپ طلا برخوردار نبوده است.

چرا مسی در لیست توپ طلا نبود، اما رونالدو بود؟

به گزارش "ورزش سه"، لیست نامزدهای دریافت توپ طلای فرانس فوتبال روز جمعه منتشر شد و لیونل مسی، برنده هفت جایزه و نیمار، هم‌تیمی‌اش در پاری‌سن ژرمن، در کمال تعجب در این لیست حضور نداشتند. البته مسی که سال گذشته برنده توپ طلا شده بود، در فصل تابستان گذشته بارسلونا را به مقصد پاریس ترک کرد و در 26 بازی لیگ تنها 6 گل در لیگ به ثمر رساند. حالا امانوئل بویان، دبیر نشریه فرانس فوتبال، در این رابطه توضیحاتی ارائه داده و به رفع ابهام در مورد غیبت لیونل مسی در لیست نهایی پرداخته است.

1728906

امانوئل بویان در این‌رابطه گفت: به‌طور اجتناب ناپذیری لیونل مسی با 15 حضور متوالی در لیست 30 نفره از سال 2006، هفت بار بردن جایزه توپ طلا و عناوین قهرمانی، در انتخاب نهایی وزنه‌ای سنگین و نامی بزرگ محسوب می‌شود. البته نام این بازیکن آرژانتینی هنگام مشورت برای انتشار لیست 30 نفره مطرح شد، اما او با توجه به معیارهای جدید برای توپ طلا شرایط نامطلوبی داشت.

در الگوی جدید، معیار کل دوران حرفه‌ای یک بازیکن نادیده گرفته می‌شود و فقط عملکرد او در یک سال، آن‌هم یک فصل فوتبال و نه طولانی‌تر و یک سال تقویمی در نظر گرفته خواهد شد. در واقع در این شرایط، امکان بررسی کوپا آمه‌ریکا که در 11 جولای تمام شد، وجود نداشت.

حضور رونالدو در لیست نهایی؟ آمار خلاف نظر برخی را می‌گوید. رونالدو در این فصل بهترین گلزن فوتبال ملی شد. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با زدن چهار گل مهم که هفت امتیاز برای منچستریونایتد به ارمغان آورد، خیلی تعیین کننده ظاهر شد. رونالدو در لیگ برتر 18 گل از جمله دو هت‌تریک به ثمر رساند. در مجموع 32 گل در 49 بازی، اگرچه مانند بهترین فصل رونالدو نیست؛ اما برای قرار گرفتن در بین 30 بازیکن برتر جهان کافی به نظر می‌رسد."

دیدگاه‌ها