کد خبر : 1838312 | 23 مرداد 1401 ساعت 18:27 | 2.8K بازدید | 2 دیدگاه

کسی بیاید که با فیفا سریع جلسه می‌گذارد؛

آخوندی: نباید از خارج فوتبال در انتخابات دخالت شود

آخوندی می‌گوید رد صلاحیت خود را پذیرفته و به دیدگاه کمیته بدوی و استیناف احترام می‌گذارد.

آخوندی: نباید از خارج فوتبال در انتخابات دخالت شود

به گزارش "ورزش سه"، محمد آخوندی کاندیدای رد صلاحیت شده ریاست فدراسیون، در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد رد صلاحیتش عنوان کرد: چیزی که به ما اعلام کردند؛ به دلیل اینکه 5 امضا در زمان مقرر ثبت نشده، بنابراین پرونده مورد بررسی قرار نگرفت. به هر حال وقتی شما وارد فرآیندی شدی، باید تمام مسائل آن را بپذیری. کمیته بدوی نظری داشت و کمیته استیناف هم نظری داشت و این قانون است که باید امضاها قبل از ساعت چهار جمع شوند. ما هم پذیرفتیم و امیدوارم هرکسی که رئیس فدراسیون شد موفق باشد و ما هم از جایگاهی که داریم، به او کمک خواهیم کرد.

وی افزود: من اصلا دوست نداشتم رئیس فدراسیون بشوم و الان هم دوست ندارم؛ ضرورتی احساس شد و برخی اعضای مجمع... تا زمانی که من می‌رفتم فدراسیون، برخی افراد اصلا نیامده بودند و شاید اگر نفراتی بودند و در وقتش می‌آمدند، من هم نمی‌رفتم. ما وارد پروسه‌ای شدیم، شرایطش را می‌پذیریم و امیدوارم هرکسی انتخاب شد، برای فوتبال موثر باشند.

او با اشاره به وضعیت صحنه انتخابات عنوان کرد: من فکر می‌کنم فوتبال ما در شرایط حساسی قرار دارد و فقط به این جمله بسنده می‌کنم. باید خیلی دقت کنیم افراد و مجموعه‌های بیرون فوتبال در داخل فوتبال دخالت نکنند و فقط تصمیم مجمع باشد. اگر این دخالتها صورت بگیرد یا علنی شود، ممکن است برای فوتبال ما مشکلاتی پیش بیاید.

1731461

آخوندی با اشاره به احتمال دخالت از خارج فوتبال در انتخابات گفت: هر نهاد و هرجایی که دخالت کند. مجلس هم فکر نکنم برنامه برای دخالت داشته باشد، آنها نکاتی دارند که ممکن است در جای خودش درست باشد اما باید توجه کنیم فیفا نهاد مستقل است و حتی به مدل ارائه انتقادات هم حساس است و انتقادات ما نباید شائبه ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که از ریاست چه کسی حمایت خواهد کرد، توضیح داد: من نظر خاصی ندارم اما فکر کنم مجمع باید انتخاب کند. فرق انتخابات فوتبال با مجلس این است که قرار نیست عموم مردم رای بدهند و قرار است نمایندگانی از بخش‌هایی از فوتبال رای بدهند. باید فردی باشد که بتواند مسائل امروز فوتبال از جمله اساسنامه، ورود بانوان به ورزشگاه، دخالت برخی نهادها، مسائل مالی، پولهایی که باید پرداخت شود و... . باید کسی باشد که این مسائل را حل کند و نفس رئیس فدراسیون شدن چیز ویژه نیست.

آخوندی همچنین اضافه کرد: اینکه مثلا من یا فردی رئیس شویم که حتی نتواند به سرعت با فیفا و ای اف سی به سرعت جلسه بگذارد و مسائل را حل کند، چه کمکی به فوتبال ما خواهد کرد؟ این انتخاب به اختیار مجلس است و باید این انتخاب را انجام دهد.

کاندیدای رد صلاحیت شده فدراسیون درباره توانایی سه نامزد نهایی گفت: این سه نفر نامزدهای نهایی هستند. من می‌گویم این نفرات نه صددرصد هستند و نه صفر. مجمع باید نشان بدهند که کدام یک برای حل مشکلات بهتر هستند.

او در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون مجمع نیز اظهار داشت: من خبری ندارم اما واقعیت این است که در دنیا هم اینطور است که مجمع رکن اصلی تصمیم‌گیری فوتبال است. مثلا در ماجرای عزل رئیس قبلی فدراسیون، اتفاق بد این بود که مجمع هیچ نقشی نداشت. درست است که در بخش اول بر اساس اساسنامه هیئت رئیسه توانستند رییس را عزل موقت کنند اما اجازه ندادند این به مجمع برسد و مجمع تصمیم بگیرد. مجمع حتی اگر ایراد داشته باشد که همیشه بالاخره ایراداتی داشته اما مهمترین رکن تصمیم‌گیری است و نباید تضعیف شود.

دیدگاه‌ها