کد خبر : 1838463 | 24 مرداد 1401 ساعت 16:56 | 25.1K بازدید | 3 دیدگاه

ماجرای جدایی محمد طیبی از نفت مسجدسلیمان

فراز کمالوند مجبورم کرد این حرف‌ها را بگویم!

محمد طیبی از ماجراهای جدا شدنش از نفت مسجدسلیمان و بازگشت به صنعت نفت می‌گوید.

فراز کمالوند مجبورم کرد این حرف‌ها را بگویم!

به گزارش "ورزش سه"، محمد طیبی مدافع آخر باتجربه فوتبال ایران به صنعت نفت بازگشته و با مثال زدن استقلال خوزستان لیگ پانزدهم معتقد است هیچ چیز در فوتبال غیر ممکن نیست. صحبت‌های او در مورد وضعیت این باشگاه و ماجراهایش با فراز کمالکند را در این صفحه می‌خوانید:

*بازی سختی مقابل فولاد خوزستان داشتید اما موفق شدید در هوای گرم اهواز یک امتیاز مهم کسب کنید...
دربی خوزستان همیشه شرایط خاص خودش را دارد و ما هم برای کسب امتیاز آمده بودیم. فولاد واقعاً تیم خیلی قوی است و خیلی هزینه کرده اما تیم ما کامل نبود و بازیکنان اصلی‌مان از جمله طالب ریکانی و حسن بیت‌سعید را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. اگر آنها بودند بدون شک کمک می‌کردند شرایط بازی برای ما بهتر پیش برود.

* اما در این بازی جوری کار کردید که انگار به یک امتیاز راضی بودید و فقط برای تساوی آمدید!
ما آمده بودیم حتماً امتیاز کسب کنیم و گرفتن تساوی مقابل فولاد که این همه هزینه کرد و بازیکنان شاخص زیادی دارد، آن هم در اهواز، ارزشمند است. به نظر من فولاد شانس اول قهرمانی است و واقعاً گرفتن امتیاز از این تیم در اهواز خیلی اهمیت دارد.

*البته بدون تماشاگر بودن بازی هم به نفع صنعت‌نفت آبادان شد...
ببینید همان‌طور که قبلاً هم گفتم دربی خوزستان همیشه شرایط خاصی دارد و واقعاً بازی سخت و مهمی است. این بازی چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر، سختی‌های خودش را دارد. ضمن اینکه هواداران ما همیشه و همه جا کنارمان هستند و از تیم حمایت می‌کنند. هواداران آبادانی واقعاً یار دوازدهم هستند و هیچ جا تیم را تنها نمی‌گذارند.

*صنعت‌نفت این فصل چه هدفی را دنبال می‌کند؟ به نظر می‌رسد شانس کسب سهمیه ندارید و فقط ماندن در لیگ برتر راضی‌کننده است.
هیچ چیز دور از دسترس نیست. سالی که استقلال خوزستان قهرمان شد، اکثر بازیکنان از لیگ یک آمده بودند و کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم حتی در لیگ برتر بمانیم اما قهرمان شدیم. در بازی این هفته هم اگر طالب و حسن بودند می‌توانستیم فولاد را اذیت کنیم. البته همه بچه‌ها با جان و دل بازی کردند و موفق شدیم امتیاز کسب کنیم.

*خیلی وقت است در صنعت‌نفت حضور داری. چه شد که فصل گذشته ناگهان از نفت مسجدسلیمان جدا شدی و به آبادان برگشتی؟
بله، این سومین فصل حضورم در آبادان است. فصلی که علیرضا منصوریان سرمربی صنعت‌نفت شد در مقطعی به نفت مسجدسلیمان رفتم که آنجا با فراز کمالوند به مشکل خوردم. همان جا کمالوند به من گفت باید جلوی هواداران مسجدسلیمان بگویم که خودم دارم از این تیم جدا می‌شوم. کمالوند گفت اگر این کار را نکنی، فوتبالت را خراب می‌کنم! گفت ما نمی‌توانیم با هم کار کنیم و به این دلیل که از من خوشش نیامد گفت باید چنین کاری کنم وگرنه نیمکت‌نشین می‌شدم و حتی یک دقیقه هم به من فرصت بازی نمی‌داد. به خاطر همین هم از نفت مسجدسلیمان جدا شدم و‌ به آبادان برگشتم.

* کاری که کمالوند گفت انجام دادی؟
بله، گفتم خودم از مسجدسلیمان می‌روم و به آبادان برگشتم.

*با توجه به اینکه رضا پرکاس برای خیلی‌ها ناشناخته است، کار با این سرمربی چطور است؟
با توجه به شناختی که در این یکی، ۲ ماه از پرکاس پیدا کردم باید بگویم به لحاظ فنی مربی خوب و کاربلدی است. واقعاً جزو معدود مربیانی است که از کار کردن با او لذت می‌برم.

* البته شاید بعد از سیروس پورموسوی...
سید واقعاً مربی خوب و با اخلاقی است که همیشه از کار کردن با او لذت بردم.

* با توجه به اینکه پرکاس اولین فصل سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه می‌کند، با او می‌توانید به موفقیت برسید؟
توقع را از تیم نباید بالا برد اما پرکاس واقعاً مربی خوبی است و تجربه خوبی دارد. در فوتبال، موفقیت به خرج باشگاه نیست و همه چیز به میزان تلاش و انگیزه بازیکنان بستگی دارد.

*هفته آینده هم با آلومینیوم اراک بازی سختی دارید. فکر می‌کنید در این بازی خانگی چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟
هفته آینده اولین بازی است که در این فصل میزبان هستیم و باید ۳ امتیاز را بگیریم. ما باید همه امتیازات بازی‌های خانگی را جمع کنیم. پس باید همه وجودمان را بگذاریم تا دل هواداران را شاد کنیم. ما به عشق این هواداران بازی می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم.

*البته اگر مشکل ورود زنان به ورزشگاه حل شود و هواداران بتوانند بیایند تا بازی‌تان را تماشا کنند...
ببینید بحث حضور زنان در ورزشگاه سال‌هاست که مطرح شده و فیفا تأکید کرده که این مشکل باید حل شود. به نظر من باید تا الان مشکل را حل می‌کردند که حالا بحث تعلیق پیش نمی‌آمد. به هر حال زنان هم نیمی از جامعه هستند و مثل مردان می‌توانند به فوتبال و تماشای آن علاقه داشته باشند. پس باید به آنها احترام گذاشته شود و مشکل را حل کنند تا آنها هم به ورزشگاه بیایند.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها