کد خبر : 1838472 | 24 مرداد 1401 ساعت 17:20 | 70.1K بازدید | 58 دیدگاه

شوک به استقلال؛ آمانوف سهمیه بزرگسال است!

هافبک ازبکستانی استقلال سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود و آبی‌ها نمی‌توانند او را در لیست زیر 25 سال قرار بدهند.

شوک به استقلال؛ آمانوف سهمیه بزرگسال است!

به گزارش "ورزش سه"، پرستاره شدن استقلال اگرچه برای هواداران این تیم خوشایند است اما از نظر قانونی مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرده است. با اضافه شدن سیاوش یزدانی و مهدی قایدی به جمع آبی‌پوشان حالا لیست بازیکنان بزرگسال استقلال از حد قانونی عبور کرده و آبی‌ها مجبورند روی نام دو بازیکن قلم قرمز بکشند.

در این خصوص اما اصلی‌ترین موضوع درباره عزیز بک آمانوف است. این هافبک ازبکستانی که نیم فصل گذشته به استقلال پیوست اکنون زیر 25 سال سن دارد و آبی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند نام او را در لیست زیر 25 ساله‌ها قرار بدهند اما از نظر قوانین این موضوع امکان پذیر نیست.

آمانوف متولد 30 اکتبر 1997 (معادل 8 آبان 1376) است و با توجه به اینکه ملاک تعیین سهمیه 25 سال، تاریخ 11 دی ماه 1376 است، او نمی‌تواند در سهمیه زیر 25 سال قرار بگیرد. به عبارت بهتر بازیکنانی در لیست زیر 25 سال قرار می‌گیرند که تا فصل زمستانی نقل و انتقالات نیز شرایط سنی‌شان زیر 25 سال باشد اما آمانوف چند ماه دیگر 25 سالگی‌اش را تمام می‌کند.

بر این اساس این هافبک ازبکستانی نیز سهمیه بزرگسال استقلال محسوب می‌شود و یک چالش جدی را برای مدیران باشگاه ایجاد خواهد کرد. حالا با حضور آمانوف، لیست بزرگسالان استقلال به 22 نفر رسیده و باید دید باشگاه با هماهنگی ساپینتو کدام دو بازیکن را از این لیست خارج خواهد کرد.

دیدگاه‌ها