کد خبر : 1838499 | 24 مرداد 1401 ساعت 19:42 | 13.7K بازدید | 2 دیدگاه

تغییر در معادلات سری آ؛ مورینیو در نقش کاتالیزور

جام قهرمانی در میلان، تورین یا رم؟ شرایط تیم‌هایی که شانس قهرمانی سری آ به حساب می‌آیند امسال نسبت به فصل‌های گذشته متفاوت است. اما علت این تفاوت چیست؟

تغییر در معادلات سری آ؛ مورینیو در نقش کاتالیزور

به گزارش "ورزش سه"، سری آ امسال فصلی متفاوت با فصل‌های گذشته را سپری می‌کند. اولین دلیل تفاوت این است که بیست تیم بزرگ فوتبال ایتالیا به دلیل برگزاری جام جهانی قطر در فصل پاییز باید از ماه سپتامبر تا میانه نوامبر، هفته‌ای دو بازی انجام بدهند که در تاریخ فوتبال این کشور بی‌سابقه است. اما علاوه‌بر این، شرایط سری آ امسال تفاوت‌هایی دیگر هم دارد. تعیین مدعیان قهرمانی سری آ امسال به سادگی فصل‌های گذشته نخواهد بود.

دو تیم شهر میلان با اینکه در هفته اول فوق‌العاده ظاهر نشدند اما امسال هم شانس قهرمانی هستند. مدافع عنوان قهرمانی، میلان، در مقابل اودینزه دچار مشکل شد اما در نهایت با دو گل آنته ربیچ موفق شد حریفش را 4-2 شکست دهد. اینتر هم در مقابل لچه، که تازه به سری آ صعود کرده، شرایط سختی داشت و به لطف گل دنزل دامفرایس در وقت‌های تلف شده به پیروزی رسید. این دو تیم مثل همیشه مدعی خواهند بود.

1735589

یوونتوس که فصل جدید را امشب با بازی مقابل ساسولو آغاز می‌کند امیدِ بازگشت به دوران رویایی خود در سری آ را در سر دارد. دورانی که بیانکونری موفق شد 9 فصل پیاپی قهرمانی اسکودتو را جشن بگیرد. یوونتوس به این‌منظور به سرمربی سابقش ماسیمیلیانو آلگری برگشته و بعد از جدایی او در سال 2019 او را دوباره روی نیمکت نشانده است. آلگری اما فصل گذشته نتوانست در نقش منجی یووه ظاهر شود و تنها به کسب سهمیه چمپیونزلیگ قناعت کرد. او امیدوار است بیانکونری را امسال به مدعی اول قهرمانی تبدیل کند ولی باید دید آیا در رسیدن به این هدف موفق خواهد شد؟

1710186

در فلورانس و ناپل، مشکلات اقتصادی ناشی از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بحران کرونا، باعث شده فیورنتینا و ناپولی امسال در فهرست مدعیان قهرمانی حضور نداشته باشند. ناپولی که امسال تابستان ستاره‌های بزرگ خود مثل کالیدو کولیبالی، دریس مرتنز و لورنزو اینسینیه را به فروش رسانده مسلما امسال نمی‌تواند مدعی باشد.

در شهر رم اما شرایط متفاوت است. ژوزه مورینیو در دومین سال حضورش در پایتخت ایتالیا موفق شده شور و شوقی بی‌سابقه در آ اس رم و هوادارانش به‌وجود بیاورد. مورینیو به لطف کاریزمای بی‌بدیلش هواداران را پشت سر تیم بسیج کرده و خریدهای جذابی داشته است. مورینیو امسال با ستاره‌های جدیدش پائولو دیبالا، نمانیا ماتیچ و جورجینیو واینالدوم بدون‌شک یکی از مدعیان مهم قهرمانی سری آ خواهد بود.

1735590

دیدگاه‌ها