کد خبر : 1838577 | 25 مرداد 1401 ساعت 10:46 | 19.5K بازدید | 25 دیدگاه

بند عجیبی که حق اعتراض را از آبی‌ها گرفت

استقلال باید 50 میلیارد به استراماچونی بپردازد

در قرارداد استراماچونی بندی وجود داشته که آبی‌ها حق اعتراض به مراجع قانونی را از خود سلب کرده‌اند.

استقلال باید 50 میلیارد به استراماچونی بپردازد

به گزارش "ورزش سه"، موضوع شکایت استراماچونی از استقلال و صدور رأی دادگاه CAS به سود این سرمربی ایتالیایی، به سوژه روز فوتبال کشور تبدیل شده است. فرشید سمیعی معاون حقوقی آبی‌ها در گفتگو با برنامه در انتهای الوند در مورد اینکه در قرارداد استراماچونی بندی آمده است که باشگاه استقلال تمامی جرایم و غرامت قرارداد را می پردازد و حق اعتراض به مراجع قانونی را از خود سلب می کند، گفت: در قرارداد آمده که غرامت‌هایی در نظر گرفته شده است. وقتی شما در صورت عدم انجام تعهدات پرداخت این غرامت‌ها را آگاهانه می پذیرید، بعدا هم نمی‌توانید از حق قانونی خود استفاده کنید که با توجه به اینکه معمولاً در سالیان گذشته کلیه باشگاه‌های ایرانی در پرداخت به موقع و انجام تعهدات خودشان مشکل داشته‌اند، معمولاً دادن این گونه تعهدات یا قراردادن اینگونه بندهای قرارداد برای طرف مقابل همیشه دردسر ساز بوده است و زمینه خسران باشگاه‌های ایرانی را فراهم کرده است.

وی با تایید اینکه قرارداد استراماچونی به نحوی بوده که استقلال نمی‌توانست چندان از حق خود دفاع کند گفت: همانطور که می دانید مهلت قانونی دو ماهه تعیین شده که اگر این مبلغ پرداخت نشود مربی می تواند برای شکایت اقدام کند. متاسفانه بعضی اوقات باشگاه‌ها فکر می‌کنند به علت اینکه بعد از طی شدن این مدت، مربی در ایران است و کارش را انجام می دهد پس احتمالا قصد شکایت ندارد. درحالیکه وکلای سرمربی به صورت خیلی شیک کارشان را انجام می دهند و به هیچ عنوان از حقوق قانونی خودشان نمی‌گذرند.

سمیعی در مورد نماینده‌های استقلال در رسیدگی به این پرونده نیز توضیح داد: دو وکیل از طرف باشگاه مشخص شدند و یک تیم از داخل باشگاه حمایت می کردند ولی این قرارداد قبل از مدیریت جدید بسته شده بود.

معاون حقوقی استقلال در خصوص اینکه چه مبلغی باید به استراماچونی پرداخت شود گفت: با توجه به شکایت و تأخیر و تعدیل‌هایی که هر روز افزایش پیدا می‌کند، امروز صبح بالغ بر یک میلیون و 534 هزار یورو (کمتر از 50 میلیارد تومان) باید پرداخت کنیم.

دیدگاه‌ها