کد خبر : 1838585 | 25 مرداد 1401 ساعت 11:12 | 6.3K بازدید | 3 دیدگاه

استارت ناامید کننده جودو بعد از محرومیت 3 ساله

جودوی ایران بعد از 3 سال محرومیت از حضور در میادین بین المللی استارت ناامید کننده ای در قونیه داشت.

استارت ناامید کننده جودو بعد از محرومیت 3 ساله

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که با رای فدراسیون جهانی جودو، ایران به مدت 4 سال و تا شهریور 1402 از حضور در میادین بین المللی محروم شده بود، به شکلی جالب رییس فدراسیون جهانی مجوز حضور جودوکاهای ایرانی در بازی های کشورهای اسلامی را صادر کرد.
با اینکه فدراسیون جودو در سال های اخیر و دوران محرومیت را با اختصاص دادن به پشتوانه سازی و برگزاری اردوهای مشترک با کشورهای دیگر سپری می کرد، اما حضور مردان و زنان جودوی ایران در قونیه نتیجه مثبتی در پی نداشت. 
رقابت های روز نخست جودوی قهرمانی همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه در شرایطی به پایان رسید که ۷ جودوکای ایران با نمایشی ضعیف مقابل رقبای خود شکست خوردند و همگی از دور رقابت ها حذف شدند.
در وزن 66- کیلوگرم حمیدرضا پاپی، در وزن 73- کیلوگرم محمد صدیقی و وحید جدی، در بخش بانوان نیز در وزن 48- کیلوگرم شیوا جهانگیری، در وزن 52- کیلوگرم فاطمه کمالی، در وزن 57- کیلوگرم سایان چگنی و در وزن 63- کیلوگرم محدثه حسینی نفراتی بودند که با شکست مقابل رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند.
البته ایران همچنان نمایندگانی در قونیه خواهد داشت، اما به نظر می رسد دوری از میادین بین المللی باعث افت جودوی ایران شده و باید دید چه زمانی جودو می تواند به روزهای اوج خود بازگردد.
امروز سه جودوکای زن و چهار جودوکای مرد از ایران روی تاتامی می روند تا بلکه بتوانند نتایج ضعیف روز اول را جبران کنند.

دیدگاه‌ها