کد خبر : 1838586 | 26 مرداد 1401 ساعت 00:03 | 74.2K بازدید | 23 دیدگاه

حفظ رتبه سومى در روز كم مدال و خلوت

پايان روز هشتم قونيه؛ ايران بدون طلا ماند!

در هشتمين روز بازى‌هاى كشورهاى اسلامى ورزشكاران ايرانى موفق به كسب مدال طلا نشدند.

پايان روز هشتم قونيه؛ ايران بدون طلا ماند!

به گزارش "ورزش سه"، هفتمین روز از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در شرایطی آغاز شد که ازبکستانی ها با ۱۳ مدال طلای دیروز خود در وزنه‌برداری و جودو توانستند ایران را پشت سر بگذارند و با ۴۰ مدال طلا به رتبه دوم جدول توزیع مدال ها برسند. کاروان ایران نیز با ۳۷ مدال طلا، ۳۴ مدال نقره و ۳۹ مدال برنز در رتبه سوم قرار داشت.
در رقابت‌های امروز، ورزشکاران کشورمان در ۵ رشته شمشیربازی، تیراندازی با کمان، جودو، شنا و بسکتبال ۳ نفره به مصاف حریفان خود رفتند و توانستند ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز در شمشیربازی کسب کنند تا نخستین روز بدون طلای ایران پس از آغاز رسمی بازی‌ها به ثبت برسد. با نتایج امروز، کاروان ایران با ۳۷ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۴۱ برنز، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

* شمشیربازی

نمایندگان کشورمان در اپه انفرادی زنان، سابر انفرادی مردان و فلوره تیمی مردان در مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت.

۲۰:۵۰: تیم شمشیربازی فلوره ایران در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۴۵ بر ۳۴ مغلوب قطر شد و از دستیابی به مدال برنز بازماند.
۱۹:۵۵: پاکدامن نقره‌ای شد. در دیدار فینال شمشیربازی سابر مردان، علی پاکدامن به مصاف انور ایلدیریم از ترکیه رفت و در یک رقابت جذاب و در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۱ باخته را به تساوی کشاند، در امتیاز سرنوشت ساز پایانی کم آورد تا با قبول شکست ۱۵ بر ۱۴ به مدال نقره بسنده کند.
۱۸:۵۵: پاکدامن به فینال رسید، رهبری به برنز. در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های شمشیربازی سابر مردان، دو نماینده کشورمان به مصاف هم رفتند که علی پاکدامن با حساب ۱۵ بر ۱۱ از سد محمد رهبری عبور کرد و به فینال رسید. رهبری نیز با این شکست، مدال برنز بازی‌ها را از آن خود کرد.
۱۸:۴۷: بختی به مدال برنز رسید. در رقابت های مرحله نیمه نهایی شمشیربازی اسلحه اپه زنان، اعظم بختی به مصاف آلینا ارترک از ترکیه رفت که در پایان یک رقابت نزدیک، با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازبماند و به مدال برنز این بازی‌ها قناعت کند.

1735824

۱۷:۵۳: شمشیربازان ایران در مرحله نیمه پایانی فلوره تیمی مردان، با نتیجه ۴۵ بر ۳۰ مغلوب ترکیه شدند تا عصر امروز و برای کسب مدال برنز، در دیدار رده‌بندی به مصاف قطر بروند.
۱۷:۱۷: در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های شمشیربازی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ نظربای ستارخان از قزاقستان را مغلوب کرد تا علاوه بر مسجل کردن مدال خود، حریف محمد رهبری در دیدار نیمه پایانی شود.
۱۷:۱۵: در جدال تمام ایرانی مرحله یک چهارم پایانی سابر انفرادی مردان، محمد رهبری موفق شد با نتیجه ۱۵ بر ۹ از سد محمد فتوحی عبور کند تا با رسیدن به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز شمشیرباز المپیکی کشورمان قطعی شود.
۱۶:۴۵: محمد رهبری نیز موفق شد با پیروزی ۱۵ بر ۶ مقابل اسامه المصری از اردن، راهی مرحله یک چهارم نهایی سابر انفرادی مردان شود.
۱۶:۲۴: در مرحله یک هشتم نهایی سابر انفرادی مردان، محمد فتوحی توانست شرزود مموتوف ازبکستانی را ۱۵ بر ۱۰ شکست داده و به جمع ۸ شمشیرباز برتر راه پیدا کند.
۱۶:۲۳: علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۵ تولگا اصلان از ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم پایانی سابر انفرادی مردان صعود کرد.
۱۵:۴۰: در رقابت‌های مرحله گروهی شمشیربازی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن با کسب ۶ پیروزی در صدر جدول مسابقات قرار گرفت و راهی مرحله حذفی شد.
محمد رهبری و محمد فتوحی نیز هر کدام موفق به کسب ۴ برد شدند تا به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار بگیرند.
نیما زاهدی نیز با ثبت ۲ پیروزی و ۳ شکست در رتبه هفدهم قرار گرفت و به مرحله حذفی رسید.
۱۵:۲۹: تیم شمشیربازی فلوره مردان ایران در یک مسابقه بسیار حساس و با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ لبنان را شکست داد و به مرحله نیمه پایانی این اسلحه راه پیدا کرد.
۱۴:۳۰: مهساسادات پور رحمتی در مرحله یک چهارم نهایی شمشیربازی اسلحه اپه زنان، در یک رقابت بسیار نزدیک و حساس با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ مغلوب آلینا ارترک از ترکیه شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.
14:27: برنز بختی قطعی شد. شمشیرباز تاریخ‌ساز کشورمان که یک ماه پیش در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز به جدول اصلی رسیده بود، در مرحله یک چهارم نهایی اسلحه اپه زنان مقابل سوفیا نیکولایچوک از قزاقستان قرار گرفت که با پیروزی ۱۵ بر ۱۲ مقابل او به نیمه نهایی رسید و مدال خود در این بازی ها را قطعی کرد.
۱۳:۵۸: اعظم بختی نیز توانست دیگر نماینده میزبان یعنی گوکچه گوناچ را با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ از پیش رو بردارد و به جمع ۸ شمشیرباز برتر اسلحه اپه زنان برسد.
۱۳:۳۸: مهساسادات پور رحمتی موفق شد لعل ارمان از ترکیه را با نتیجه ۱۵ بر ۹ شکست داده و به مرحله یک چهارم پایانی اسلحه اپه زنان راه پیدا کند.
۱۳:۳۸: در مرحله یک هشتم پایانی شمشیربازی اپه زنان، پریا ماهرخ در مقابل کامیلیا عبدالحمیدوا از قرقیزستان قرار گرفت که مانند مرحله گروهی، این بار نیز ۱۵ بر ۱۳ مقابل این شمشیرباز قرقیز شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
۱۲:۱۲: در مرحله گروهی رقابت‌های شمشیربازی اسلحه اپه زنان، پریا ماهرخ با ۴ پیروزی و ۲ شکست در رتبه دوم گروه ۲ قرار گرفت و در بین تمامی شمشیربازان هشتم شد تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کامیلیا عبدالحمیدوا از قرقیزستان برود.
۱۲:۱۳: مهسا سادات پور رحمتی پس از به دست آوردن ۳ پیروزی متوالی در گروه چهارم اسلحه اپه زنان، مقابل دو شمشیرباز ترکیه‌ای و ازبکستانی با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ شکست خورد تا در گروه خود سوم شده و با کسب رتبه دهم مجموع، در مرحله یک هشتم نهایی برابر لعل ارمان از ترکیه بایستد.
۱۲:۱۴: اعظم بختی موفق شد در گروه سوم اسلحه اپه زنان ۳ برد کسب کند و در این گروه سوم شود تا با قرار گرفتن در رتبه یازدهم مجموع، در مرحله یک هشتم پایانی مقابل گوکچه گوناچ ترکیه‌ای قرار بگیرد.


* تیراندازی با کمان
کمانداران کشورمان در رقابت‌های مرحله حذفی بخش انفرادی هر دو کمان ریکرو و کامپوند، به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

۱۷:۵۱: تیم ایران در کامپوند مردان دو نماینده دیگر نیز داشت که محمد معدن‌دار پس از پیروزی ۱۳۹ بر ۱۳۲ مقابل حریفی از عربستان، در یک هشتم نهایی با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۶ مغلوب حریفی از ترکیه شد.
امیر کاظم‌پور نیز پس از یک دور استراحت، ۱۴۴ بر ۱۴۳ نتیجه را به کماندار مالزیایی واگذار کرد و حدف شد.

1735816
۱۷:۴۸: پالیزبان هم به فینال رسید. در رقابت‌های تیراندازی با کمان و در کامپوند انفرادی مردان، محمد صالح پالیزبان پس از استراحت در دور نخست، دو حریف از مالزی را به ترتیب با نتایج ۱۴۵ بر ۱۴۴ و ۱۴۵ بر ۱۴۳ شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. کماندار کشورمان برای رسیدن به فینال نیز نماینده میزبان را ۱۴۹ بر ۱۴۸ مغلوب کرد تا پنجشنبه و برای کسب مدال طلا در مقابل دیگر کماندار مالزی قرار بگیرد.

۱۷:۴۳: بایبوردی فینالیست شد. تنها نماینده ایران در بخش انفرادی کامپوند بانوان گیسا بایبوردی بود که پس از یک دور استراحت، با پیروزی ۱۴۴ بر ۱۴۳ مقابل کمانداری از بنگلادش به مرحله نیمه نهایی رسید.
بایبوردی در این مرحله نیز نماینده ترکیه را ۱۴۴ بر ۱۴۰ شکست داد تا ضمن قطعی کردن مدال خود، روز پنجشنبه و در دیدار فینال به مصاف نماینده دیگری از کشور میزبان برود.
۱۲:۲۶: در مرحله حذفی ریکرو مردان، صادقی اشرفی با شکست ۶ بر ۴ مقابل کماندار بنگلادشی حذف شد.
۱۲:۲۷: محمدحسین گلشنی پس از یک دور استراحت در کمان ریکرو مردان، مقابل حریفی از عربستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خود و از دور رقابت ها کنار رفت.
۱۲:۲۹: در مرحله حذفی ریکرو آقایان، رضا شبانی پس از یک دور استراحت، ابتدا حریف ترکمنستانی را ۶ بر ۲ شکست داد اما در مرحله یک هشتم پایانی با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کماندار تاجیکستانی شد و از گردونه رقابت ها خارج شد.
۱۲:۳۲: تنها نماینده ایران در کمان ریکرو بانوان، مهتا عبداللهی بود که پس از استراحت در دور نخست، حریفانی از چاد و قرفیزستان را با نتایج ۷ بر ۱ و ۶ بر ۲ شکست داد اما در مرحله یک چهارم پایانی و در مصاف با کمانداری از مالزی با نتیجه نزدیک ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.


* جودو
در روز دوم و پایانی مسابقات جودو، ۳ جودوکای زن و ۴ جودوکای مرد ایرانی بر روی تاتامی حاضر خواهند شد.

۱۸:۲۲: جودوی ایران بدون مدال به کار خود در بخش انفرادی پایان داد. آخرین نماینده جودوی ایران در این بازی ها مریم بربط بود که در دیدار رده بندی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم زنان، در پایان ۴ دقیقه مبارزه با یک امتیاز وازاری مغلوب شوخیستا نظروا از ازبکستان شد تا هیچ کدام از ۱۴ جودوکای ایران در بخش انفرادی به مدال دست پیدا نکنند.
لازم به یادآوری است که جودوکاران کشورمان در بخش تیمی نیز به روی تاتامی خواهند رفت.
۱۵:۳۵: مریم بربط در دیدار نیمه نهایی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم جودوی زنان، به مصاف گلنوزا مات نیازوا، قهرمان ازبکستانی آسیا، رفت که با ضربه فنی مغلوب او شد تا راهی دیدار رده‌بندی شود.
۱۴:۴۵: مریم پیمانی در مرحله شانس مجدد وزن منفی ۷۸ کیلوگرم جودوی زنان در مقابل سوفینا آیوک از کامرون قرار گرفت که مانند مسابقه قبلی خود ۳ اخطاره شد و از رسیدن به مدال بازماند.

1735761

۱۴:۳۳: مریم بربط در مرحله یک چهارم پایانی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم جودوی زنان، زیتا اورنلا بیامی از کامرون را ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی رسید تا تنها جودوکای کشورمان باشد که به این مرحله راه پیدا می کند.

1735753

۱۳:۴۶: مهدی فتحی پور در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم جودو به مصاف ودات البایراک از ترکیه و نفر سوم جهان رفت که علی رغم به نمایش گذاشتن یک مبارزه قابل قبول، با یک امتیاز وازاری نتیجه را واگذار کرد و به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
۱۳:۳۱: مریم پیمانی در مرحله یک چهارم نهایی وزن منفی ۷۸ کیلوگرم جودوی زنان در مقابل حفسا یتیم از مراکش ۳ اخطاره شد و به مرحله شانس مجدد رفت.
۱۳:۲۸: هر دو نماینده ایران در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم جودو یعنی قاسم باغچقی و محمدرضا سعیدی مدنی در مقابل دو جودوکای تاجیکستانی شکست خوردند و از گردونه مسابقات خارج شدند.
۱۳:۲۴: دیگر نماینده ایران در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم جودوی زنان، ریحانه گیلانی بود که با شکست مقابل شوخیستا نظروا از ازبکستان، از جدول مسابقات حذف شد.
۱۳:۲۱: در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم جودوی زنان، مریم بربط موفق شد خدیجه سونکو از سنگال را با ضربه فنی شکست داده و راهی مرحله یک چهارم پایانی شود.


* شنا
شناگران کشورمان امروز نیز در مواد مختلف این رشته به آب خواهند زد.

۲۱:۲۶: در فینال شنای ۵۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام و هومر عباسی به ترتیب زمان ۲۶ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه و ۲۶ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه را به ثبت رساندند و ششم و هشتم شدند.
۲۰:۲۰: سامیار عبدلی و متین سهران در مرحله نیمه نهایی شنای ۱۰۰ متر آزاد به ترتیب زمان ۵۰ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه و ۵۱ ثانیه و ۵۵ صدم ثانیه را به ثبت رسانده و راهی فینال این ماده شدند.
۲۰:۱۷: در مرحله نیمه نهایی شنای ۵۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام که صبح امروز رکورد جوانان ایران را شکسته بود، بار دیگر با ثبت زمان ۲۶ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه این رکورد را جابه‌جا کرد و به فینال رسید. همچنین هومر عباسی نیز با زمان ۲۶ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه به فینال این ماده راه پیدا کرد.

1735853

۱۲:۲۱: در مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰ متر آزاد، سامیار عبدلی و متین سهران به ترتیب با ثبت زمان ۵۲ ثانیه ۸ صدم ثانیه و ۵۲ ثانیه و ۷۷ صدم ثانیه، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند.

۱۲:۱۹: در مرحله مقدماتی شنای ۵۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام با زمان ۲۶ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه رکورد جوانان ایران را شکست و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. هومر عباسی نیز در همین ماده زمان ۲۶ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه را به ثبت رساند و راهی نیمه نهایی شد.


* بسکتبال ۳ نفره
تیم مردان کشورمان در ۲ بازی آخر خود در مرحله گروهی ابتدا به مصاف اوگاندا می‌رود و سپس در مقابل گویان قرار می‌گیرد. تیم زنان ایران نیز در مرحله یک چهارم نهایی به میدان می‌رود.

۲۲:۲۸: مردان بسکتبالیست ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف گویان رفتند و با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ به برتری رسیدند تا به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله حذفی شوند.
۲۱:۱۰: در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال ۳ نفره زنان، تیم ایران با نتیجه ۱۸ بر ۹ مقابل ازبکستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
۱۷:۳۳: تیم ملی بسکتبال ۳ نفره مردان ایران در نخستین دیدار امروز خود با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ از سد اوگاندا گذشت تا همچنان در صدر گروه B رقابت‌ها باقی بماند.

دیدگاه‌ها