کد خبر : 1838745 | 26 مرداد 1401 ساعت 23:44 | 86.1K بازدید | 14 دیدگاه

يك طلا، ٦ نقره و ٤ برنز ديگر در كارنامه ورزشكاران ايرانى؛

پايان روز نهم در قونيه؛ فاصله با ازبك ها بيشتر شد

در فاصله يك روز مانده به پايان بازى هاى كشورهاى اسلامى، ورزشكاران ايرانى در روز نهم ١١ مدال كسب كردند.

پايان روز نهم در قونيه؛ فاصله با ازبك ها بيشتر شد

به گزارش "ورزش سه"، روز نهم از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در حالی آغاز شد که کاروان کشورمان روز گذشته موفق به کسب هیچ مدال طلایی نشد تا همچنان با  ۳۷ مدال طلا، ۳۵ مدال نقره و ۴۱ مدال برنز در رتبه سوم قرار داشته باشد. ازبکستانی ها نیز از این فرصت استفاده کرده و با کسب ۳ مدال طلای دیگر، اختلاف خود را با کاروان ایران به ۶ مدال طلا رساندند.
اما در رقابت های امروز، ورزشکاران کشورمان در ۶ رشته کاراته، شمشیربازی، تیراندازی با کمان، جودو، شنا و بسکتبال ۳ نفره، رو در روی رقبای خود قرار گرفتند که توانستند يك مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز به دست بیاورند تا در پایان امروز، مدال های ایران به ۳۸ طلا، ۴۱ نقره، ۴۵ برنز و مجموع ۱۲۴ برسد تا با افزایش فاصله با ازبکستان به ۸ مدال طلا، کاروان ایران امید چندانی به رسیدن به رتبه دوم در روز پایانی رقابت ها نداشته باشد.


*کاراته

۲۳:۰۹: کاتای تیمی زنان به مدال نقره دست پیدا کرد. در فینال رقابت‌های کاتای تیمی زنان، تیم ایران با ترکیب سپیده امینی، زینب السادات حسینی و ملیکا عزتی برابر تیم مراکش شکست خورد و مدال نقره را به دست آورد.

۲۲:۴۱: آسیابری نقره‌ای شد. در دیدار فینال وزن منفی ۷۵ کیلوگرم کومیته مردان، علی اصغر آسیابری به مصاف انس عالمی از مراکش رفت که در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

۲۲:۱۰: در دیدار رده بندی وزن منفی ۶۷ کیلوگرم کمیته آقایان، مرتضی نعمتی با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل تورال آقالرزاده آذربایجانی شکست خورد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

۲۰:۳۲: بهمنیار برنز گرفت. در مسابقه رده بندی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کمیته بانوان، سارا بهمنیار با نتیجه ۱ بر صفر از سد مدینه آلیمانوا از قزاقستان عبور کرد و صاحب مدال برنز شد.

1736124
1736125

۲۰:۳۰: شهرجردی به مدال نقره رسید. در دیدار فینال کاتای انفرادی مردان، ابوالفضل شهرجردی در مقابل علی سوفو اوغلو از ترکیه و نفر سوم المپیک توکیو شکست خورد و به مدال نقره رسید.

۱۹:۲۶: در دیدار نیمه نهایی وزن منفی ۶۷ کیلوگرم کمیته آقایان، مرتضی نعمتی مقابل سعید اوبایا از مراکش با نتیجه ۵ بر ۱ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

1736100
1736101

۱۸:۴۱: مرتضی نعمتی در دومین مسابقه خود در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم کمیته مردان، بوراک اویگور از ترکیه و قهرمان اروپا را ۲ بر ۱ از پیش روی برداشت و به مرحله بعد راه پیدا کرد.

۱۸:۲۰: در دور نخست وزن منفی ۶۷ کیلوگرم کمیته مردان، مرتضی نعمتی با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل یامان النتشه از قطر به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

۱۷:۲۲: در مرحله نیمه نهایی وزن منفی ۷۵ کیلوگرم کمیته مردان، علی اصغر آسیابری به مصاف حسن مساروه از اردن رفت که با توجه به هانسوکو شدن حریف اردنی، آسیابری به دیدار فینال صعود کرد.

۱۶:۵۴: علی اصغر آسیابری در دومین مبارزه خود در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم کمیته مردان، ناظم نورلانوف از قرقیزستان را با نتیجه ۲ بر ۲ شکست داد و به دور بعد صعود کرد.

۱۶:۴۰: در دور نخست کمیته وزن منفی ۷۵ کیلوگرم مردان، علی اصغر آسیابری در مقابل سرینه نینگوئه از سنگال با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد.

۱۶:۲۱: با توجه به شکست سادیگوا آذربایجانی برابر کاراته کایی از ترکیه، طراوت خاکسار از جدول وزن منفی ۵۵ کیلوگرم کمیته زنان حذف شد.

۱۶:۱۹: با شکست کاراته کای قرقیز مقابل حریفی از مراکش، علی مسکینی از دور رقابت های کمیته منفی ۶۰ کیلوگرم مردان کنار رفت.

۱۶:۱۸: در دور نخست وزن منفی ۵۵ کیلوگرم کمیته بانوان، طراوت خاکسار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل مدینه سادیگوا از آذربایجان شکست خورد.

۱۵:۴۹: با راهیابی حریف مراکشی به دیدار فینال، سارا بهمنیار به دیدار رده بندی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کمیته زنان راه پیدا کرد.

1736037

۱۴:۵۶: سارا بهمنیار در دومین مسابقه خود مقابل چایمه الهایتی از مراکش و نفر پنجم جهان قرار گرفت که نتیجه را ۳ بر ۱ واگذار کرد.

۱۴:۳۳: سارا بهمنیار در نخستین دیدار خود در کمیته منفی ۵۰ کیلوگرم بانوان با نتیجه ۴ بر صفر اومیدا آیسائوا از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله بعد راه پیدا کرد.

۱۴:۲۳: در دور نخست وزن منفی ۶۰ کیلوگرم کمیته آقایان، علی مسکینی با نتیجه ۵ بر ۵ و به دلیل از دست دادن امتیاز اول، مغلوب رافائل اکبروف از قرقیزستان شد. کاراته کای کشورمان برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر رسیدن این حریف به دیدار فینال باشد.

۱۳:۴۳: کاتای تیمی بانوان فینالیست شد. در رقابت های کاتای تیمی بانوان، تیم ایران موفق شد با ثبت امتیاز ۲۴.۵۴ صدرنشین گروه خود شده و دیدار فینال راه پیدا کند.

۱۲:۴۰: شهرجردی به فینال رسید. در دور دوم کاتای انفرادی مردان، ابوالفضل شهرجردی امتیاز ۲۵.۲۰ را به ثبت رساند تا با صدرنشینی در گروه خود به دیدار فینال راه پیدا کند.

1735997
1735998
1735999

۱۲:۰۸: در رقابت های کاراته و در مرحله نخست کاتای انفرادی مردان، ابوالفضل شهرجردی با کسب امتیاز ۲۵.۲۰ در صدر گروه خود قرار گرفت و به مرحله بعد راه پیدا کرد.


*شمشیربازی

۲۰:۱۷: بالاخره طلا گرفتیم. تیم شمشیربازی سابر مردان ایران در مسابقه فینال به مصاف ترکیه رفت و با حساب ۴۵ بر ۲۸ از سد میزبان عبور کرد تا هم انتقام شکست در مسابقات قهرمانی جهان را از ترکیه بگیرد هم تنها طلای شمشیربازی ایران در قونیه را به دست آورد.

۱۷:۲۷: تیم اپه مردان به مدال نقره رسید. تیم شمشیربازی اسلحه اپه مردان ایران در دیدار فینال، رو در روی آذربایجان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۴۵ بر ۳۵ شکست خورد و به مدال نقره رضایت داد.

۱۵:۰۸: اپه زنان، سومین فینالیست امروز شمشیربازی ایران. در مرحله نیمه نهایی رقابت های اپه تیمی زنان، تیم ایران با نتیجه ۴۵ بر ۲۳ از سد سنگال گذشت و با صعود به مسابقه پایانی، مدال نقره خود را قطعی کرد.

۱۳:۱۵: تیم شمشیربازی اپه زنان ایران با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ مقابل عربستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
۱۲:۲۹: اپه مردان فینالیست شد. تیم شمشیربازی اپه مردان موفق شد در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ از سد قرقیزستان عبور کند و به فینال برسد.
۱۱:۲۵: در مرحله یک چهارم نهایی شمشیربازی اسلحه اپه مردان، تیم ایران توانست با بازی فوق العاده محمد رضایی یک بازگشت تماشایی را رقم زده و با نتیجه ۳۸ بر ۳۷ عربستان را شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.


*تیراندازی با کمان

۱۹:۴۲: اپه زنان هم نقره ای شد. در مسابقه پایانی شمشیربازی اپه زنان، تیم ایران در مقابل ترکیه میزبان قرار گرفت که در دیداری مهیج، با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ مغلوب شد و نتوانست بر سکوی قهرمانی بایستد.

1736102

۱۸:۳۲: تیم میکس کامپوند به مدال نقره رسید. تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا باییوردی و امیر کاظم پور در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۵۶ بر ۱۵۴ از سد اندونزی عبور کرد و به فینال رسید.
کمانداران کشورمان در مسابقه فینال با نتیجه ۱۵۶ بر ۱۴۹ مغلوب ترکیه شدند و به مدال نقره بسنده کردند.

۱۸:۲۹: در رقابت های تیراندازی با کمان و در میکس ریکرو، تیم ایران پس از دو پیروزی ۶ بر ۲ و ۵ بر ۱ مقابل گینه و آذربایجان به نیمه نهایی رسید اما با شکست ۵ بر ۱ برابر اندونزی از رسیدن به فینال بازماند.
تیم ایران در دیدار رده بندی نیز با تیر طلایی مغلوب ازبکستان شد و نتوانست به مدال دست پیدا کند.

۱۳:۰۷: مدال برنز کامپوند تیمی مردان به ایران رسید. در دیدار رده بندی کامپوند تیمی مردان، تیم کشورمان با ترکیب محمدصالح پالیزبان، امیر کاظم پور و محمد معدن دار در مقابل تیم ترکیه با نتیجه ۲۳۳ بر ۲۳۰ به پیروزی رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

۱۳:۰۲: در مرحله حذفی کامپوند تیمی مردان، تیم ایران ابتدا با نتیجه ۲۲۵ بر ۲۱۴ از سد عربستان عبور کرد اما کمانداران کشورمان در مرحله نیمه نهایی در مقابل اندونزی ۲۳۳ بر ۲۳۱ مغلوب شدند و به دیدار رده بندی رفتند.
۱۲:۵۸: در رقابت های تیراندازی با کمان و در ریکرو تیمی مردان، تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب بنگلادش شد و از دور رقابت ها کنار رفت.


*جودو
رقابت های جودو در این دوره از بازی ها با برگزاری مسابقات تیمی به پایان خواهد رسید که تیم های مردان و زنان کشورمان نیز در این بخش به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

۱۹:۲۳: جودوی مردان به مدال برنز دست پیدا کرد. در دیدار رده بندی جودوی تیمی مردان، تیم ایران با نتیجه ۳ بر صفر بر سنگال غلبه کرد و به مدال برنز رسید تا کاروان جودوی ایران بدون مدال قونیه را ترک نکند.

۱۹:۲۲: تیم جودوی بانوان ایران با شکست مقابل الجزایر از رسیدن به مدال بازماند.

۱۶:۳۲: تیم جودوی زنان نیز نتیجه را به تیم ترکیه واگذار کرد.

۱۶:۲۷: تیم جودوی مردان ایران در دومین مسابقه خود مقابل ترکیه قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد.

۱۴:۴۶: تیم جودوی بانوان ایران در نخستین مسابقه خود مقابل قرقیزستان قرار گرفت و نتیجه را ۳ بر صفر واگذار کرد.

1736030

۱۴:۲۸: در رقابت های تیمی جودو و در بخش مردان، تیم ایران پس از یک دور استراحت، در مقابل ترکمنستان با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.


*شنا
در روز پایانی رقابت های رشته شنا، شناگران کشورمان در سه ماده ۵۰ متر پروانه، ۱۰۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی به آب خواهند زد.

۲۱:۰۰: تیم ایران در فینال شنای ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی نیز با ترکیب ابوالفضل سام، مهران قاسم زاده، مهرشاد افقری و متین سهران به رقابت با حریفان پرداخت که با زمان ۳.۴۶.۵۵ در رتبه چهارم قرار گرفت تا پرونده شنای ایران در قونیه با همان یک مدال برنز بسته شود.

1736126

۲۰:۵۷: در فینال شنای ۵۰ متر پروانه، مهرشاد افقری زمان ۲۴ ثانیه و ۳۷ صدم ثانیه را به ثبت رساند و ششم شد.

۲۰:۵۲: در فینال شنای ۱۰۰ متر آزاد، سامیار عبدلی و متین سهران به ترتیب با ۵۰ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه و ۵۴ ثانیه و ۹۹ صدم ثانیه، در رتبه های پنجم و هشتم قرار گرفتند.

۲۰:۴۹: مهرشاد افقری در نیمه نهایی شنای ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ۲۴ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه فینالیست شد و متین سهران دیگر نماینده ایران در این ماده نیز به صلاحدید کادر فنی از شرکت در این بخش انصراف داد.

1736019

۱۳:۳۳: در مرحله مقدماتی شنای ۵۰ متر پروانه، مهرشاد افقری با زمان ۲۴ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه در رتبه پنجم قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد. همچنین متین سهران زمان ۲۵ ثانیه و ۲ صدم ثانیه را ثبت کرد تا با قرار گرفتن در جایگاه هفتم راهی نیمه نهایی این ماده شود.


*بسکتبال ۳ نفره
تیم مردان کشورمان که به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله حذفی شده است، امروز در این مرحله به میدان خواهد رفت.

۲۱:۲۴: بسکتبال ۳ نفره برنز گرفت. تیم ملی بسکتبال ۳ نفره مردان ایران موفق شد در دیدار رده بندی با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ سورینام را شکست داده و سکوی سوم بازی ها را از آن خود کند.

1736166

۲۰:۴۷: تیم بسکتبال ۳ نفره مردان ایران در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ مقابل آذربایجان شکست خورد تا راهی دیدار رده بندی شده و برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

۱۸:۳۵: ملی پوشان بسکتبال ۳ نفره ایران در مرحله یک چهارم پایانی بخش مردان مقابل ترکمنستان قرار گرفتند و با پیروزی ۲۱ بر ۱۱ مقابل این تیم، به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

دیدگاه‌ها