کد خبر : 1838767 | 26 مرداد 1401 ساعت 12:03 | 78K بازدید | 89 دیدگاه

در انتظار اعلام فهرست مازاد آبی‌ها

فقط شش ساعت تا اعلام لیست خروج ساپینتو!

امروز زمانی است که باید لیست خروجی های ساپینتو به باشگاه اعلام شود و انتظار می رود حداقل 3 بازیکن از استقلال جدا شوند.

فقط شش ساعت تا اعلام لیست خروج ساپینتو!

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت مهدی قایدی و سیاوش یزدانی، فهرست استقلال را برای حضور در لیگ بیست و دوم دستخوش تغییرات کرد. با توجه به قوانین سازمان لیگ، هر تیم تنها قادر به ثبت نام 20 بازیکن بزرگسال است و آبی پوشان نه تنها این فهرست را پر کرده اند بلکه 2 بازیکن اضافی نیز در اختیار دارند.

از آنجایی که ممکن است استقلال در ادامه راه اقدام به جذب بازیکن جدید کند (بازیکن آزاد و یا در نقل و انتقالات زمستانی) در نتیجه ممکن است ساپینتو برای مواقع اورژانسی یک جای خالی را نیز در فهرست تیمش قرار دهد تا در صورت نیاز خرید جدیدی را انجام دهد.

هواپیمای حامل کاروان استقلال امروز ساعت 18 راهی رشت خواهد شد و برای اینکه ساپینتو بتواند از محبی و قایدی استفاده کند، باید لیست مازادش را تا عصر امروز اعلام کند.

* آمانوف اصلی‌ترین گزینه جدایی
عزیزبک آمانوف اصلی ترین گزینه جدایی از استقلال است. تصور می شد که این بازیکن می تواند در فهرست زیر 25 سال آبی ها قرار گیرد اما رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ آب پاکی را روی دست استقلال ریخت و اعلام کرد بازیکن ازبکستانی در فهرست بزرگسالان تیم قرار می گیرد.

آمانوف متولد 8 آبان 76 است و طبق قانون بازیکنانی که متولد 11 دی ماه 76 به بعد هستند در رده سنی زیر 25 سال قرار می گیرند. پس آمانوف اگر در استقلال بماند، نام او در لیست بزرگسالان قرار خواهد گرفت و جای یک نفر را در این فهرست اشغال خواهد کرد.

از سوی دیگر، آمانوف یکی از سهمیه های بازیکن خارجی تیم را پر کرده و به نظر می رسد که ساپینتو نیز اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد چرا که او حتی در فهرست استقلال برای بازی با سپاهان حضور نداشت. تمام این مسائل دست به دست هم داده تا آمانوف در آستانه جدایی قرار بگیرد.

1732589

* ارسلان گیتار را با خودش می‌برد؟
ترافیک بالا در خط حمله سبب شده هم خود بازیکنان استقلال برای انجام بازی بیشتر به دنبال جدایی باشند و هم اینکه ساپینتو می تواند با خیال راحت تری از میان گزینه های باقی مانده ترکیب خط حمله اش را انتخاب کند. بازگشت قایدی و جذب محبی سبب شده تا ساپینتو با دو وینگر و یک مهاجم تیمش را روانه میدان کند و این کار را برای سنتر فورواردها سخت کرده است.

در روزهای گذشته و از بین مهاجمان استقلال، ارسلان مطهری بیش از سایرین به در خروج نزدیک بوده است. گفته می شود دو تیم لیگ برتری و شهرستانی خواستار جذب این بازیکن شده اند و او نیز بی میل نیست که برای فرصت بیشتر جهت حضور در میدان، از استقلال جدا شود.

* مدافعی که نیامده جدا می شود
همانطور که بازگشت قایدی باعث شده یکی از مهاجمان جدا شود، اتمام خدمت سربازی مرادمند و یزدانی نیز عامل جدایی یکی از مدافعان خواهد بود. سیدمحمد حسینی که از هوادار به استقلال آمد، هنوز تجربه بازی با لباس این تیم را ندارد و با حضور رافائل سیلوا، عارف غلامی و حتی روزبه چشمی، ممکن است این بازیکن فرصتی برای نشان دادن توانایی هایش به دست نیاورد. این اتفاقات دست به دست هم داده تا حسینی نیز به جدایی ترغیب شود.

* نکته ویژه:
استقلال در صورتی می تواند نام محبی و قایدی را به لیست خود اضافه کند که سه بازیکن فوق به صورت قطعی جدا شوند چرا که طبق قوانین لیگ برتر، چنانچه بازیکنی به صورت قرضی از تیمی راهی تیم دیگری شود، نام او در فهرست تیم اولیه باقی می ماند و این بدان معناست که جدایی قرضی آنها نیز باعث پر شدن فهرست بزرگسالان استقلال خواهد بود.

* در حال حاضر بازیکنان بزرگسال استقلال به شرح زیر هستند:
۱- سید حسین حسینی، ۲- محمدحسین مرادمند، ۳- رافائل سیلوا، ۴- روزبه چشمی، 5- عارف غلامی، 6- زبیر نیک نفس، 7- مهدی مهدی‌پور، 8- سعید مهری، 9- جعفر سلمانی، 10- آرمان رمضانی، 11- کوین یامگا، 12- ارسلان مطهری، ۱۳- سجاد شهباززاده، ۱۴- رضا میرزایی، ۱۵- سید محمد حسینی، 16 پیمان بابایی، 17- سیاوش یزدانی، 18- عزیزبک آمانوف، 19- آرش رضاوند، 20- مهدی قایدی، 21- محمد محبی و 22- کاوه رضایی.
* نتیجه گیری:
استقلال عصر امروز راهی رشت خواهد شد تا با اسکان در هتل این شهر، فردا برای دیدار با ملوان راهی انزلی شود. در حال حاضر ITC محبی نرسیده و وضعیت کاوه رضایی نیز نامشخص است. چنانچه این دو بازیکن نتوانند فردا به میدان بروند، ساپینتو می تواند اعلام لیست مازادش را تا دیدار هفته سوم به تأخیر بیندازد اما در صورتیکه فقط یک نفر از میان محبی و رضایی برای دیدار با ملوان آماده باشد، ساپینتو باید در ساعات پیش رو فهرست خروج خود را اعلام کند چرا که در آن صورت لیست بزرگسالان استقلال از عدد 20 فراتر می رود. در غیر اینصورت و بدون محبی و کاوه، استقلال می تواند تنها با استفاده از قایدی به مصاف ملوان برود و هفته آینده لیست مازاد تیم اعلام شود.

دیدگاه‌ها