کد خبر : 1838788 | 26 مرداد 1401 ساعت 13:43 | 36.9K بازدید | 8 دیدگاه

غرامت را باید از منابع داخلی پرداخت کنیم

حسابداری فیفا: پول ویلموتس را نمی‌دهیم!

فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال رویای پرداخت جریمه ویلموتس از مطالبات ایران در این نهاد را بر باد داد!

حسابداری فیفا: پول ویلموتس را نمی‌دهیم!

به گزارش "ورزش سه"،فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد قادر نیست هیچ‌گونه مطالبه مالی خاصی را از محل پول بلوکه شده ایران در صندوق فیفا پرداخت کند.
بر اساس مکاتبات بخش حسابداری فیفا بانک های فدراسیون جهانی فوتبال کلیه درخواست های مرتبط با پرداخت به مربیان و بازیکنان را در هر سطح و رده ای رد می کنند.
فیفا در این نامه به فدراسیون های عضو اعلام کرده از ارائه هرگونه درخواست به منظور پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان از حساب موجود در فدراسیون جهانی خودداری کنند چرا که اینگونه درخواست ها توسط بانک فیفا مورد پذیرش قرار نمی گیرد.
گفته می شود یکی از دلایلی که باعث اعلام دستورالعمل جدید به فدراسیون های عضو شده جلوگیری از پولشویی و استفاده از منابع مالی فدراسیون ها در زمینه توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، فوتبال بانوان و استعدادیابی است و بر همین اساس فیفا تمایلی به پرداخت منابع مالی فدراسیون ها به مربیان و حتی بازیکنان ندارد.
به این ترتیب موضوع پرداخت غرامت به مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی اسبق تیم ملی فوتبال ایران نیز به تعهدات فدراسیون فوتبال ایران اضافه شد و آنها باید از محل درآمدهای جاری خود این رقم را پرداخت کنند.
ظاهرا در پی استعلام فدراسیون فوتبال نامه‌ای به این نهاد اداره کننده فوتبال رسیده مبنی بر اینکه قرار نیست فدراسیون جهانی در زمینه مسائل مالی از محل مطالبات ایران در فیفا کوچک‌ترین همکاری خاصی با فدراسیون داشته باشد.
پیش از این فدراسیون در دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش مطالبات او و دستیارانش را از طریق طلبش در فیفا پرداخت می‌کرد اما بعد از وضع شدن تحریم‌های جدید این مبالغ از دسترس ایران خارج شد.
بنابراین فدراسیون فوتبال باید به فکر تامین منابع جدید برای پرداخت به ویلموتس باشد ضمن اینکه اگر اخبار مربوط به توافق سیاسی درست باشد ممکن است با گذشت زمان شرایط پیشین برای دریافت درآمدهای ایران در فیفا تسهیل بشود.

دیدگاه‌ها