کد خبر : 1838822 | 26 مرداد 1401 ساعت 17:09 | 35.1K بازدید | 13 دیدگاه

همراه با متفاوت‌ترین مدیرعامل لیگ برتر

پژمانِ ملوان، پژمانِ پرسپولیس، پژمانِ استقلال

پژمان نوری که دوران پر فراز و نشیب و البته ناکامی در استقلال داشت، فردا و به عنوان مدیرعامل ملوان مقابل آبی های پایتخت قرار می گیرد.

پژمانِ ملوان، پژمانِ پرسپولیس، پژمانِ استقلال

به گزارش "ورزش سه"، پژمان نوری بدشانس بود که در یکی از بدترین دوره های استقلال در تاریخ لیگ برتر، به این تیم پیوست. تیم امیر قلعه نویی که توانسته بود فصل قبل به قهرمانی برسد، برای دفاع از این عنوان بازیکنان جدیدی مانند پژمان نوری را به خدمت گرفت.

بازیکنی که با پوشیدن پیراهن تیم های ملوان و پگاه گیلان چهره شد، به پرسپولیس پیوست و سپس به ملوان بازگشت و بعد راهی تیم الامارات شد. او در بازگشت سه باره به ملوان برای این تیم به میدان رفت تا بنا به درخواست امیر قلعه نویی، لباس استقلال را نیز بر تن کند.

در شرایطی که تصور می شد استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بتواند با جذب بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان، محمد مهدی نظری، علیرضا واحدی نیکبخت و پژمان نوری یک بار دیگر قهرمانی خود را تکرار کند، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و تیم قلعه نویی در هفته های پایانی از هم پاشید.

استقلال با کسب ۵ پیروزی در ۶ دیدار نخست لیگ شروع مقتدرانه‌ای داشت، اما در ادامه با آغاز رقابت در لیگ قهرمانان آسیا و فشرده شدن بازی‌ها، افزایش شمار بازیکنان آسیب‌دیده، و جدا شدن تعدادی از بازیکنان از روند مطلوب خود فاصله گرفت. آبی‌پوشان در بازگشت از آسیا حرکت دوباره خود را به سوی صدر جدول پی گرفتند و روز ۱۴ دی ۱۳۹۲ توانستند با برتری برابر راه‌آهن در هفتهٔ بیستم لیگ خلیج فارس صدر جدول مسابقات را از آن خود کنند.

1736045

آن‌ها برای ۶ هفته صدر جدول را در اختیار داشتند، اما کمبود مهره‌های جایگزین کارآمد موجب سقوط تیم در هفته‌های آخر شد. ۳ شکست و ۳ تساوی در ۸ هفتهٔ آخر مسابقات، استقلال را تا رده پنجم جدول پایین کشید. با این نتایج، استقلال پس از شش فصل از رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بازماند. نوری که در 29 دیدار آن فصل برای استقلال به میدان رفت و تنها مقابل سپاهان غایب بود، نتوانست به همراه یارانش قهرمانی را تکرار کند.

استقلال فصل بعد نفراتی چون امید ابراهیمی، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، مهدی کریمیان، محسن فروزان، کرار جاسم، رضا عنایتی و... را به خدمت گرفت اما فصلی بدتر از فصل قبل برای آنها رقم خورد. تیم قلعه نویی در 5 دیدار از 15 مسابقه نیم فصل اول شکست خورد و تنها 7 بار برنده از زمین خارج شد تا با 24 امتیاز، وضعیت بدی در جدول رده بندی داشته باشد.

نوری که در میانه زمین استقلال بسیار پرتلاش ظاهر می شد، به دلیل کسب نتایج ضعیف آبی ها و به مانند سایر هم تیمی ها، مورد انتقادات زیادی قرار گرفت به نحوی که در پایان نیم فصل از استقلال جدا شد تا یک بار دیگر راهی انزلی شده و پیراهن ملوان را بر تن کند.

1736047

آخرین باری که نوری برای آبی ها به میدان رفت، در یک مسابقه از رقابت های جام حذفی بود که با شکست استقلال نیز همراه بود. جایی که تیم قلعه نویی بازی 2 بر صفر برده را برابر ذوب آهن با تساوی 2 – 2 عوض کرد و در ضربات پنالتی نیز با هدر رفتن هر سه پنالتی تیم توسط برهانی، بیگ زاده و ابراهیمی، از دور رقابت ها کنار رفت. نوری به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و در ضربات پنالتی یکی از بازیکنانی بود که به او فرصت عرض اندام نرسید.

آخرین بازی پژمان نوری در لیگ برتر برای استقلال نیز با خاطرات خوبی همراه نبود. در دربی شماره 80 و تقابل با پرسپولیس، آبی های پایتخت با گل های محمد نوری و امید عالیشاه در برابر تک گل سجاد شهباززاده تن به شکست دادند و پس از چند روز، پژمان نوری از استقلال جدا شد و به ملوان بازگشت.

1736048

حالا و در شرایطی که پژمان نوری به عنوان مدیرعامل ملوان توانسته است این تیم را به لیگ برتر بازگرداند، فردا مقابل تیم اسبق خود قرار خواهد گرفت. او که در پرسپولیس دوران به نسبت بهتری داشت، حالا در قامت یک مدیر به مصاف استقلالی می رود که در صدد جبران شکست هفته نخست است.

دیدگاه‌ها