کد خبر : 1838862 | 26 مرداد 1401 ساعت 19:39 | 18.2K بازدید | 4 دیدگاه

پاسخ گلیزرها به بحران؛ فروش بخشی از سهام یونایتد

خانواده گلیزر، مالک منچستریونایتد با فروش بخشی از سهام اقلیت باشگاه موافقت کرد. سهام اقلیت به بخشی از سهام یک شرکت گفته می‌شود که دارنده آنها نمی‌تواند به صندلی مدیریت برسد.

پاسخ گلیزرها به بحران؛ فروش بخشی از سهام یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که هواداران منچستریونایتد بیش از پیش از خانواده گلیزر، مالک آمریکایی باشگاه، خشمگین هستند بر اساس اعلام شبکه بلومبرگ، گلیزرها موافقت کرده‌اند که بخشی از سهام اقلیت یونایتد را به فروش برسانند. در قانون تجارت سهام اقلیت به بخشی از سهام یک شرکت گفته می‌شود که دارنده آنها نمی‌تواند مدیریت شرکت را به‌دست بگیرد. ارزش کل سهام باشگاه یونایتد در حال حاضر 5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

1736094

بلومبرگ مدعی شد مذاکرات اولیه بین گلیزرها و یک سرمایه‌گذار که احتمال دارد بخشی از سهام باشگاه را خریداری کند؛ آغاز شده است.

بعد از شروع فاجعه‌بار یونایتد در فصل جاری جوئل و مالکوم گلیزر بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر هواداران که همگی از دست مالکان باشگاه خشمگین هستند تعداد زیادی از ستاره‌های سابق و اسطوره‌های باشگاه هم به انتقاد از مالکان آمریکایی پرداختند.

1736093

درحالی‌که هواداران و بازیکنان یونایتد بی‌صبرانه منتظرند تا شاهد تغییراتی در ساختار مدیریتی اولدترافورد باشند بلومبرگ می‌گوید گلیزرها به فکر ایجاد تغییراتی در هیئت‌مدیره باشگاه افتاده‌اند. البته آنها قصد ندارند تمام سهم‌های خود را به فروش برسانند یا حتی با واگذاری سهام مدیریتی، کنترل بر یونایتد را از دست بدهند. گزینه مد نظر مالکان آمریکایی فروش بخشی از سهام اقلیت است.

1736095

اگر برنامه خانواده گلیزر به این شکل پیش برود آنها بدون اینکه صندلی‌های مدیریتی را از دست بدهند درصدی از کرسی‌های هیئت‌مدیره را به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌کنند و در نتیجه بخشی از مسئولیت را از روی دوش خود برخواهند داشت.

دیدگاه‌ها