کد خبر : 1838879 | 26 مرداد 1401 ساعت 21:43 | 17.3K بازدید | 8 دیدگاه

شاید ما هم باید بازیکن هشتصدهزار دلاری بیاوریم؛

قلعه‌نویی: هنوز نمی‌‎توانیم از بایناما استفاده کنیم

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از رضا شکاری تمجید کرد و او را یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران توصیف کرد.

قلعه‌نویی: هنوز نمی‌‎توانیم از بایناما استفاده کنیم

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در نشست خبری پیش از دیدار برابر مس رفسنجان که روز آینده در ورزشگاه شهدای رفسنجان برگزار می‌شود، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: خیلی خوشحالم که در شهرستان خوب رفسنجان هستم و جا دارد از مهمان نوازی باشگاه خوب مس رفسنجان به‌خاطر میزبانی خوب تشکر کنم.
او در مورد بازی بیان کرد: خدا را شکر این دربی‌هایی که در این چند وقت انجام شده هم زیبا بوده و هم مردم لذت برده‌اند. گل‌های زیادی هم داشته است. همچنین نشان داده که باشگاه گل‌گهر و مس رفسنجان به دنبال یک فوتبال زیبا و تماشاگرپسند هستند به دور از مسائل حاشیه‌ای. این حلقه مفقوده فوتبال ماست. 
او سپس با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در استان کرمان بیان کرد: شما می‌بینید چه اتفاقاتی می‌افتد ولی خوشحالم که مس کرمان هم به لیگ برتر برگشته است. استان کرمان اهداف خاصی را در ورزش و خصوصا فوتبال دارد. اعم از مسائل فرهنگی، اخلاقی و زیرساخت‌ها. هر سه باشگاه این کار را انجام می‌دهند که جا دارد تشکر کنم. امیدوارم فردا هم بازی خوبی باشد. تیم مس رفسنجان امسال بازیکنان خوبی گرفته. به هرحال تیم بسیار قدرتمندی است. مربی جوان و بسیار خوبی دارد. اینجا جا دارد هم از آقای ربیعی، هم آقای علیزاده و هم مدیرعامل محترم آنها تشکر کنم.
بخش بعدی صحبت‎‌های قلعه‌نویی تمجید از تیمش بود و اضافه کرد: ما هم گل‌گهر هستیم و در بازی قبل یکی از تیم‌های خوب لیگ یعنی تراکتور را شکست دادیم. با توجه به اینکه یارهای زیادی از دست دادیم بازی اول خیلی خیلی امیدوارکننده ظاهر شدند. بازی قبل گفتم آدم ثروتمندی هستم چون بازیکنانم با تمام وجود و قلب‌شان بازی می‌کنند. فردا امیدواریم یک بازی خوب و تماشاگر پسند باشد. ما روی نقاط ضعف و قوت مس رفسنجان کار کرده‌ایم و یقینا هم آنها این کار را کرده‌اند. فردا به  نظرم جنگ اصلی بین خط هافبک است و هر تیمی بتواند کنترل کند برنده بازی است. ما دو هدف را دنبال می‌کنیم. هدف اول اینکه گل نخوریم و امیدوارم بتوانیم گل بزنیم. خط حمله این تیم هم با آمدن شیمبا قوی شده است و امیدوارم بازی خوبی باشد.

1732680
سوال اول از امیر قلعه‌نویی درباره محرومان و مصدومان تیمش بود و او در این مورد گفت: ما هنوز اریک را نداریم. رفتار خوبی با ما نشد. به نوعی بی عدالتی شد. ظلم شد به ما. همه هم می‌دانند. مهم این است که مردم بدانند. هنوز ما نمی‌توانیم از این بازیکن استفاده کنیم و دلیلش را هم نمی‌دانم. بازیکن بسیار خوبی است. به جام باشگاه‌های آسیا رفته و6 بازی انجام داده است. پاس گل هم داده است. شاید ما باید روش‌های دیگری را استفاده کنیم. مثلا بازیکن ششصد هزار دلاری، بازیکن هشتصد هزار دلاری بیاوریم و این وسط مثلا سیصدهزار دلار گم بشود. شاید اینطوری بهتر بشود. ولی ما بازیکنی آوردیم که هم جوان است و هم خوب است. می‌توانست باب خوبی در فوتبال ایران بشود. این بازیکن فکر می‌کنم شصت، هفتاد هزار دلار هزینه برایش انجام شده است و از نظر کیفیت هم بسیار بازیکن خوبی است. شاید ایراد از ماست. شاید اینطوری رفتار کنیم به این مشکلات نخوریم. 
سوال بعدی از امیر قلعه نویی درباره این بود که چه کسی را به عنوان جانشین سعید صادقی مدنظر قرار دارد. سرمربی با تجربه گل‌گهر در واکنش به این سوال که آیا این بازیکن رضا شکاری است عنوان کرد: ببینید ما یک تیم خوب داریم به عنوان گل‌گهر. یعنی این‌ها همه باید در قالب گل گهر قرار بگیرند. شکاری یک استعداد بسیار ناب است ولی در این چند سال هم به او کم محبتی شد و هم رفتار خودش اشتباه بود. حالا نه اینکه منتی باشد ولی ما بودیم که بازیکنی که یکسال نمی‌توانست بازی کند؛ آوردیم و تر و خشکش کردیم و به او روحیه دادیم. شاید اگر این کار را نمی‌کردیم این بازیکن به بیراهه می‌رفت. کمتر باشگاهی این کار را می‌کرد. 
او سپس با اشاره به ایمان سلیمی اضافه کرد: خب نمونه‌اش را هم بگوییم. ایمان سلیمی بازیکنی بود که رباط پاره کرد. دو ماه قبل از اینکه لیگ تمام بشود، جایی برای تمرین نداشت ولی دو ماه، ما این بازیکن را آوردیم، هزینه کردیم، به او روحیه دادیم و الان هم مس رفسنجان است. شکاری هم از آن دسته استعدادها است که اگر از خودش مراقبت کند و نگرشش را درست کند، یکی از سرمایه‌های فوتبال ماست.

قلعه نویی بار دیگر در پایان از میهمان نوازی باشگاه مس و مردم رفسنجان تشکر کرد و این‌طور حرف‌هایش را خاتمه داد: من در شهر می‌آمدم داشتم نگاه می‌کردم آثار سیل را دیدم و این باعث تاسف است. ما در قرن 21 هستیم. من کلیت را می‌گویم. همه جای ایران نباید این اتفاقات رخ بدهد. باید مسئولان به فکر باشند و زیرساخت‌ها را درست کنند تا نعمتی که خدا می‌گوید نزولات آسمانی است، هدایت بشود. خدا از دست ما بلاتکلیف است؛ باران می‌آید؛ سیل می‌شود و نمی‌آید هم خشکسالی می‌شود.

دیدگاه‌ها