کد خبر : 1838882 | 26 مرداد 1401 ساعت 22:14 | 32.3K بازدید | 18 دیدگاه

اگر نمی‌توانستم کمک کنم، هیچ موقع نمی‌آمدم

مورایس: امکانات در ایران باید بیش از اینها باشد

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان می‌گوید که هنوز شناخت کامل و دقیقی از لیگ برتر ایران ندارد.

مورایس: امکانات در ایران باید بیش از اینها باشد

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از بازی با نساجی گفت: در ابتدا خیلی ممنونم که به اینجا آمدید. شما دوستان (خبرنگار) برای فوتبال کار خیلی مهمی انجام می‌دهید که حائز اهمیت است. حقیقتا هنوز زیاد در مورد لیگ اطلاعی ندارم. بازی دوم لیگ است که برابر نساجی است. چیزی که در مورد نساجی شنیدم تنها می‌توانم بگویم تیم محترمی است.

وی درباره اینکه با پیروزی برابر استقلال، انتظارات را بالا برده و اکنون چه صحبتی با هواداران دارد، گفت: پس شما می‌فرمایید اکنون انتظارات بالا رفته است؟ وقتی که مردم انتظارات بالایی دارند، می‌توان گفت هیچ وقت خوشحال نیستند. چون می‌خواهند همیشه به بالاتر و بالاتر برسند. پس می‌توانم بگویم این برای ما و موفقیت یک چالش است. ما باید خوشحال باشیم، قدم‌هایمان را برداریم و برای این کار باید انتظاراتمان را پایین‌تر بیاوریم تا بتوانیم بهتر کار کنیم.

او اظهار داشت: واضح است که من حس و حال هواداران را می‌دانم. البته باید این را نیز بگویم که به کار فوتبالی که انجام می‌دهم، آگاه هستم. آرزو دارم همه هواداران، همه بازیکنان فوتبال و کل دنیا خوشحال باشند. هر روز که قدم‌هایمان را برمی‌داریم، تا بتوانیم روز به روز آدم جدیدتری از خودمان بسازیم. آدم جدید، تیم خوب و خوشحالی برای همه.

سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا می‌تواند عملکرد خوبش در دیدار نخست را تکرار کند، گفت: من نمی‌توانم درباره عملکرد فردا صحبت کنم. چون هنوز اتفاق نیفتاده است. در ابتدا نیز گفتم نساجی تیم خوب و قابل احترامی است و می‌توانم بگویم کارم را پیش خواهم برد. به‌عنوان یک باشگاه فوتبالی و بازیکنان فوتبالی که داریم، کاری که به آنها گفته شده؛ باید انجام دهند و نمی‌توانم پیش بینی کنم فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد.

1736155

مورایس درخصوص اینکه می‌تواند به حسرت 6، 7 ساله هواداران سپاهان پایان دهد و تیم را به قهرمانی برساند، گفت: در ابتدا نیز گفتم انتظارات باید پایین‌تر بیاید چرا که ما بلند پروازتر خواهیم شد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است با خودمان رقابت کنیم تا خودمان را هر روز بهتر کنیم. چرا که خودمان هر روز می‌خواهیم تا بهتر شویم. ما هواداران را داریم که هدفمان یک چیز است و آن برنده شدن است.

وی اظهار داشت: نمی‌دانیم چیزهایی که برای قهرمانی لازم است؛ به اندازه کافی در اختیار داریم یا خیر. قهرمان شدن در جام حذفی یا لیگ، امروز مشخص نمی‌شود بلکه در آخر فصل مشخص می‌شود. ولی به چیزی که آگاهیم این است که به اندازه کافی فردا و فرداها را بهتر کنیم و نتیجه کافی به‌دست بیاوریم.

سرمربی پرتغالی درباره اینکه آیا از بازیکنان جوان و آکادمی استفاده خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: من این‌گونه سوالات را دوست دارم. بازیکنان جوان همیشه انرژی‌ای جدی هستند و من از این مدل انرژی لذت می‌برم و هر روز از آنها استفاده می‌کنم. همیشه استفاده کردن از بازیکن جوان یک چالش است. بازیکن باید به اندازه کافی به آن کیفیت برسد تا از او استفاده کنیم. بازیکنان که ما داریم، فرآیندی که برایشان تعریف کرده‌ایم را قدم به قدم و رو به جلو حرکت می‌کنند. مطمئن باشید روزی از آنها استفاده می‌کنیم که برای سازماندهی تیم و کل باشگاه موفقیت کسب کنند. بازیکنان جوان باید قدم به قدم جلو بروند و این ادامه دار باشد و هرگز متوقف نشود.

1736156

او ادامه داد: البته باید این را بگویم که ما بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم. مانند محمدجواد حسین نژاد، سیداحمد موسوی، آریا یوسفی و... که آرزو می‌کنم بتوانم از آنها استفاده کنم و آنها به مرحله‌ای برسند که ما بتوانیم از آنها بهره بگیریم.

مورایس درباره حضور تماشاگران در استادیوم گفت: یک سوال مشابه در مورد هواداران و در بازی قبل از من پرسیده شد. من در ایران هستم و باید به قوانین احترام بگذارم ولی می‌توانم بگویم که حضور هواداران هیجان‌انگیز خواهد بود. ما همیشه برای مردم خوشحالی می‌خواهیم که بیایند و لذت ببرند. امیدوارم یک روزی این اتفاق بیفتد و ما با حضور هواداران بازی کنیم.

«آقای مورایس سبکی از فوتبال را در لیگ قهرمانان، سری آ و لیگ جزیره تجربه کرده‌اند که انتقال آن تجربیات می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. پیاده کردن برخی از این تجربیات در فوتبال ایران دست نیافتنی است و برخی دیگر نیز ممکن است. طی یک ماه و نیم حضور در ایران، چه تفاوت‌های فنی و سخت افزاری مشاهده کرده‌اند که رسیدن به آن برای فوتبال ایران ممکن است؟» سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال گفت: می‌توانم بگویم من با تجربیات خودم به اینجا آمده‌ام تا یک تیم و یک‌سری بازیکنان را مربیگری کنم. اگر نمی‌توانستم کمک کنم، هیچ موقع نمی‌آمدم. پس به این مسئله باور دارم. نه‌تنها در اینجا بلکه در هر جای دیگری باشم، می‌توانم از تجربیاتم استفاده کرده و به تیم کمک کنم.

سرمربی سپاهان در پایان گفت: در مورد امکانات، چیزی که می‌توانم بگویم این است ما در کشوری به نام ایران هستیم که کشور فوق العاده بزرگی است. شور و علاقه به فوتبال در این کشور خیلی زیاد است. می‌توانم بگویم این علاقه و کیفیت، امکانات بیشتری نیاز دارد. با آن افتخاری که من از ایران و ایرانی‌ها می‌بینم، چرا نتوانند با کشورهای دیگر رقابت کنند که یکی از این رقابت‌ها می‌تواند فوتبال باشد که بتوانند برتری داشته باشند.

ویدئو: 257699

دیدگاه‌ها