کد خبر : 1838903 | 27 مرداد 1401 ساعت 08:53 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

دوری یک ماهه تاثیرگذاربود

علی حسینی: وزنه‌ برداران بدون مصدومیت وزنه زدند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: با وجود اینکه وزنه‌برداران یک ماه در اردو نبودند و دوران آماده سازی خوبی را پشت سر نگذاشتند اما بدون آسیب دیدگی توانستند بجنگند و عملکرد راضی کننده بوده است.

علی حسینی: وزنه‌ برداران بدون مصدومیت وزنه زدند

به گزارش "ورزش سه" سعید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا در باره ی عملکرد ملی پوشان وزنه‌برداری ایران در بازی های کشورهای اسلامی در قونیه بیان کرد: ما روز اول که تیم ملی را تحویل گرفتیم، توانمندی و آمادگی هر یک از وزنه‌برداران را ارزیابی کردیم. سپس وزنه‌برداران را در سه تیپ آمادگی گروه قرار دادیم. گروه اول نفرات نخبه هستند که شرایط رو به رشدی دارند. گروه دوم ورزشکاران خوب  و گروه سه ورزشکاران متوسط هستند. برنامه ریزی کردیم که این عزیزان را با توجه به ظرفیت، توانمندی ذهنی و جسمانی خود به اوج آمادگی برسانیم. با توجه به اینکه  مرحله آماده سازی را از دست داده بودیم، در این یک ماه باقی مانده تمریناتی که مرسوم بود تا به اوج آمادگی برسند را انجام دادیم و توانستیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که نفرات با کمترین آسیب دیدگی و با بدنی سرحال به اوج آمادگی برسند. اینکه در یک ماه توانستیم وزنه‌برداران را به اوج آمادگی برسانیم بدون اینکه آسیب دیدگی داشته باشند یا در روز مسابقات دچار افت بدنی شوند، فاکتور مهمی برای مسابقه بود و این موارد وجود داشت که نشان می‌دهد عملکرد خوب بوده است و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم.

*وزنه برداران با دوری یک ماهه از اردو آماده‌سازی خوبی را پشت سر نگذاشتند

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که وزنه برداران در بازی های کشورهای اسلامی طبق انتظار مدال (۸ طلا، ۶ نقره و ۷ برنز) گرفتند؟ تصریح کرد: با توجه به استارت لیست بازی ها و کشورهای شرکت‌کننده مشخص بود از قبل چه کسانی چه مدال هایی را می‌توانند کسب کنند. البته در دسته ۶۷ کیلوگرم تعداد وزنه برداران شرکت کننده زیاد بود و همه متعجب شده بودند. چون دسته ۷۳ کیلوگرم المپیکی بود اما به جای اینکه این دسته شلوغ باشد، دسته ۶۷ کیلوگرم پرتعداد بود از این رو  نتیجه را در این دسته نمی شد پیش بینی کرد با این حال حافظ قشقایی توانست وزنه های خوبی بزند.

او ادامه داد: البته این نکته را هم باید در نظر بگیریم، وقتی ورزشکار دوره آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته باشد و پس از آن دوره، مربی تفکرات تمرینی و تکنیکی را پیاده کند، می توان انتظار داشت که ورزشکار خودش را نشان دهد. وزنه‌برداران ما به دلیل برخی مسائل یک ماه در اردو نبودند و حتی برخی، هفته‌ها تمرین نکرده بودند و قبل از آن هم آماده سازی نامنظمی داشتند. از لحاظ تغذیه و مکمل مشکل داشتند و درگیر ناملایمتی ها بودند و دوران آماده‌سازی خوبی را پشت سر نگذاشتند. وقتی به اردو آمدند، با توجه به توانمندی که داشتند کار را پیش بردیم و تلاش کردیم که آنها را با ظرفیتی که دارند، به اوج برسانیم همین که بدون آسیب دیدگی توانستند بجنگند و سرحال بودند، نشان می دهد که عملکرد راضی کننده بوده است.

*یوسفی مشکل گوارشی پیدا کرد

سرمربی تیم ملی در مورد علیرضا یوسفی که در دسته فوق سنگین نتوانست رکورد های بالایی ثبت کند، گفت: با توجه به عملکرد خوبی که او در مسابقات جوانان جهان یونان داشت، انتظار داشتیم که در بازی‌های کشورهای اسلامی وزنه های خوبی بزند. او بعد از مسابقات جوانان جهان تمرینات خوبی را انجام داد اما یک ماه از اردوی تیم ملی و شرایط تمرینی دور بود. دو روز مانده به مسابقه هم با وجود تاکید هایی که داشتم، مشکل گوارشی پیدا کرد و بدنش آب زیادی از دست داد. از این رو در حرکت دوضرب کاملا بی حال شده بود و نتوانست عملکرد مورد نظر  را داشته باشد.

*دلیل شکسته نشدن رکورد جهان توسط دو وزنه‌بردار ایران

علی حسینی در مورد علت اینکه مصطفی جوادی و رسول معتمدی در شکستن رکورد جهان ناموفق بودند، تاکید کرد: مصطفی جوادی و رسول معتمدی وزنه بردار ان خیلی خوب ایران هستند که می توانند در المپیک پاریس حضور داشته باشند و در قالب یک قهرمان المپیک ظاهر شوند. این که نتوانستند رکورد جهان را بشکنند، اتفاق غیر منطقی نبود. شکستن رکورد جهان کار ساده ای نیست و از طرفی برای شکستن آن باید چندین ماه برنامه های آماده سازی و تمرینی خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. این در حالی است که این عزیزان این موارد را نداشتند و همین که در یک ماه توانستند به این حد برسند که به رکورد جهان حمله کنند، نشان می دهد که وزنه برداران توانمندی هستند. قطعا با برنامه ریزی خوب و اینکه خودشان هم با انگیزه باشند، در مسابقات آتی می‌توانند رکورد جهان را بشکنند.

او در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداران یک ماه در اردو ی تیم ملی نبودند و این مسئله تا چه اندازه بر روند آمادگی آنها تاثیرگذار بود؟ گفت: وقتی ذهن درگیر باشد، نمی توان از جسم هم به خوبی کار کشید. وقتی زمان آماده سازی از دست برود بر روند ورزشکار تاثیرگذار است. ورزشکار می تواند در مرحله آماده سازی ظرفیت و توانمندی خوبی را از خود بسازد اما وقتی که آن زمان را از دست بدهد باید با هر آنچه که دارد کار کند.

*برنامه اصلی ما قهرمانی جهان است

او در مورد اینکه نفرات اصلی تیم ملی به قهرمانی آسیا اعزام می شوند یا برای قهرمانی جهان کلمبیا آماده خواهند شد؟ تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در تقویم نبود اما ناگهان کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که  مسابقات قهرمانی آسیا مهرماه برگزار می‌شود. از این رو کادر فنی جلسه‌ای با کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی برگزار کرد و در نهایت تعدادی نفرات جدید به اردوی تیم ملی دعوت شدند. سرپرست فدراسیون هم خیلی حمایت کرد. نفرات جدید همزمان که اردوی تیم اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار می شد، برای قهرمانی آسیا آماده می شدند. در گام بعدی هم تصمیم می‌گیریم تا تیمی تلفیقی از کسانی که به بازی‌های کشورهای اسلامی رفتند و کسانی که برای قهرمانی آسیا آماده می شوند را اعزام کنیم. در این تیم از افراد جوان هم استفاده خواهیم کرد. البته برنامه اصلی ما برای مسابقات قهرمانی جهان است.

علی حسینی افزود: طبق صحبتی که با سرپرست فدراسیون و مدیر تیم های ملی انجام دادیم، نفراتی که مدعی حضور در قهرمانی جهان هستند، از اوایل شهریور به اردوی تیم ملی اضافه می شوند. البته ابتدا از آنها تست دوپینگ گرفته می‌شود و بعد در قالب اردوی تیم ملی قرار می‌گیرند و برای قهرمانی جهان آماده خواهند شد.

*وزنه‌های گرفته شده همه حساب‌شده بودند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه تعداد زیاد وزنه برداران و فشردگی رقابت های وزنه برداری  بازی های کشورهای اسلامی، کار برای کوچ کردن سخت نبود؟ گفت: کار ما همین است که عملکرد خود را در مسابقه نشان دهیم. خوشبختانه سرپرست فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی از عملکرد پشت صحنه کادرفنی، جدول خوانی و کوچ کردن رضایت کامل دارند. البته از این عزیزان در خلال مسابقات کمک می گرفتیم و آنها هم در کنار ما بودند. خدا را شکر عملکرد وزنه برداران و وزنه هایی که گرفته شد همه حساب شده بودند.

دیدگاه‌ها