کد خبر : 1838944 | 27 مرداد 1401 ساعت 11:57 | 267.1K بازدید | 203 دیدگاه

خداحافظی با چشم تر، گیتارو با خودت نبر

ارسلان مطهری و پایان تلخش در استقلال

پس از دو فصل و نیم حضور در لباس آبی، حالا به نظر می‌رسد که دوران حضور ارسلان مطهری در استقلال به پایان رسیده است.

ارسلان مطهری و پایان تلخش در استقلال

به گزارش "ورزش سه"، رسیدن به رویای کودکی اتفاق شیرینی است، به خصوص اگر آن رویا، پوشیدن پیراهن یکی از دو تیم بزرگ پایتخت باشد. تمایل ارسلان مطهری به پوشیدن پیراهن استقلال (پیش از حضور در این تیم) از آن دست موضوعاتی بود که تمام فوتبالدوستان به آن آگاه بودند. اینکه بازیکنی در لباس تیم خود به باشگاه دیگری ابراز علاقه کند، اتفاقی است که بارها و بارها در فوتبال جهان رخ داده و ارسلان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او سه بار سابقه گلزنی به استقلال دارد. دو دفعه با لباس نفت تهران و یک مرتبه نیز در پیراهن ذوب آهن. اما هر سه بار و پس از باز کردن دروازه آبی پوشان، ترجیح داد تا به‌ جای خوشحالی بعد از گل، دست هایش را بالا برده و این کار را به دویدن اطراف زمین یا درآوردن پیراهن ترجیح دهد، حتی اگر یکی از گل های او در دقیقه 93 به ثمر رسیده باشد.

1736234

در تابستان 98 بود که اخباری پیرامون حضور مطهری در استقلال منتشر شد اما آندره‌آ استراماچونی ترجیح داد گزینه مورد علاقه خود یعنی شیخ دیاباته را به تهران بیاورد. با جدایی مرد ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها، بالاخره رویای ارسلان رنگ واقعیت به خود گرفت و او توانست به وصال خود برسد.

اولین بازی ارسلان با پیراهن استقلال به دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که این بازیکن برابر الکویت برای دقایقی به میدان رفت و سپس در دیدار پلی آف دوم بود که گلزنی های گیتاریست شروع شد. او که تنها در 15 دقیقه پایانی دیدار با الریان به میدان رفته بود، دو بار دروازه تیم قطری را باز کرد تا شروع توفانی با آبی ها داشته باشد.

1736235

چند روز بعد و در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان نیز پای او به گلزنی باز شد و مصدومیت شیخ دیاباته در این بازی و از دست دادن شهرآورد پایتخت سبب شد تا مطهری از ابتدا در ترکیب استقلال قرار بگیرد. او در جریان تساوی 2 – 2 با پرسپولیس هر دو گل تیم مجیدی را به ثمر رساند و اگر گل ثانیه های پایانی بشار رسن نبود، تجربه نخستین دربی ارسلان می توانست شیرین تر نیز باشد ولی اینگونه نشد.

پس از شیوع کرونا در ایران و تعویق مسابقات، او یک بار دیگر برابر پرسپولیس قرار گرفت. این بار دو تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با هم روبه‌رو شدند که باز هم حساب کار با نتیجه تساوی 2 – 2 به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. ارسلان که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، پنالتی چهارم و پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه رادوشوویچ کرد تا آبی ها راهی دیدار پایانی شوند.

1736240
مصدومیت شیخ دیاباته یک هفته قبل از دربی، ضامن حضور ثابت ارسلان در ترکیب اصلی بود. او یک بار در نیمه اول و یک مرتبه نیز در نیمه دوم دروازه بیرانوند را باز کرد تا پس از سالها یک بازیکن استقلال مقابل پرسپولیس بریس کرده باشد.

قطعا دو گل ارسلان به الاهلی و تراکتور، تلخ ترین گل های او با لباس استقلال خواهند بود. این بازیکن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با شلیکی دیدنی دروازه تیم عربستانی را باز کرد ولی هنوز مشخص نیست که داور مسابقه چرا آن گل را مردود اعلام کرد. در دیدار فینال جام حذفی برابر تراکتور نیز او روی نیمکت بود و پس از شکست 3 بر صفر در نیمه اول، در ابتدای 45 دقیقه دوم به جای رضاوند وارد زمین شد و یکی از گل ها را جبران کرد اما نتوانست مانع از شکست تیمش و از دست رفتن جام شود.

نیم فصل نخست حضور ارسلان در لباس استقلال موفقیت آمیز بود و او 10 گل به ثمر رساند. فصل دوم و یک بار دیگر گلزنی در شهرآورد پایتخت، باعث افزایش محبوبیت این بازیکن شد. او یکی از سریعترین گل های دربی را در دقیقه دوم وارد دروازه حامد لک کرد که البته این بازی نیز به مانند دربی قبلی با تساوی 2 – 2 به پایان رسید.

1736238

ارسلان در فصل قهرمانی استقلال در لیگ برتر، روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد. او هر چند در 25 مسابقه به میدان رفت اما جمع دقایق حضور او در زمین مسابقه به 9 بازی کامل و 90 دقیقه ای هم نمی رسد. با این حال او یک گل 3 امتیازی و حساس را در تهران وارد دروازه تراکتور کرد، گل حساس و پیروزی بخش مقابل هوادار را به ثمر رساند، پاس گل سه امتیازی در جدال با تراکتور را به حسین زاده داد و در دیدار جام حذفی مقابل پیکان نیز با گلزنی در وقت های اضافه، باعث صعود تیمش به دور بعد شد.

هر چند که مطهری در جریان پیروزی 3 بر صفر برابر پیکان و در لیگ برتر نیز گلزنی کرد اما او به تنهایی روی کسب 9 امتیاز استقلال تأثیرگذار بود که این مسئله یکی از چندین عامل مهم برای قهرمانی تیم مجیدی در فصل گذشته بود.

1736239
تجربه نخستین دربی برای ارسلان شیرین بود و اگر پای حسینی دقیقه 89 لیز نمی خورد، می توانست شیرین تر نیز باشد. با این حال، ارسلان در سال های اخیر همواره در دربی ها بازیکن خطرناکی بوده و اکنون با سابقه 3 بار باز کردن دروازه پرسپولیس، در حال جدایی از استقلال است.

حالا و در شرایطی که استقلال با ترافیک شدیدی در خط حمله مواجه شده است، ساپینتو ناچار به کشیدن قلم قرمز روی نام چند نفر از مهاجمان بوده که ارسلان مطهری یکی از این افراد است. رویای او با لباس استقلال در 88 مسابقه و میانگین 55 دقیقه حضور در هر بازی و به ثمر رساندن 22 گل و دادن 7 پاس گل داد و میانگین تأثیرگذاری روی گل های استقلال در هر 163 دقیقه، به پایان رسیده و او به زودی تیم جدیدش را اعلام خواهد کرد.

1736242

دیدگاه‌ها