کد خبر : 1838951 | 27 مرداد 1401 ساعت 12:29 | 1.5K بازدید | 1 دیدگاه

از حذف بسکتبال ۳ نفره شوکه شدم

شجاعی: فیبا در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ای نداشت

نایب‌رئیس سابق فدراسیون بسکتبال گفت: ما دختران را سال ۲۰۱۸ به مسابقات اعزام کردیم و فیبا برای سال ۲۰۲۰ هیچ برنامه‌ای نداشت.

شجاعی: فیبا در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ای نداشت

به گزارش "ورزش سه" فریده شجاعی در گفتگو با فارس، در خصوص اظهارات فتانه ملک نایب رئیس فدراسیون بسکتبال مبنی بر اینکه گفته بود فدراسیون قبلی باعث شده تا تیم زیر ۱۸ سال دختران از حضور در رقابت‌های آسیایی حذف شود، اظهارداشت: تعجب می‌کنم! او چطور چنین حرفی زده است؟ مسابقات زیر ۱۸ سال امسال چه ارتباطی با دو سال پیش دارد؟‌

نایب‌رئیس سابق بانوان بسکتبال افزود: ما سال ۲۰۱۸ تیم زیر ۱۸ سال را اعزام کردیم؛ سالهای زوج مسابقات جوانان و سالهای فرد مسابقات نوجوانان برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۰ هم به خاطر کرونا هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد حتی المپیک. فیبا هم برنامه نداشت پس ما چطور اعلام آمادگی می‌کردیم؟

شجاعی با بیان اینکه چرا فدراسیون بدون اینکه متوجه شود مسابقه برگزار نمی‌شود اردوی تیم ملی را تشکیل داده، خاطرنشان کرد: شما که ۶ ماه است آمده‌اید متوجه نشده نمی‌توانید در مسابقات شرکت کنید آن وقت تیم تشکیل داده و بازیکنان را جمع کرده‌اید؟ این اتفاقات اصلاً به ما ارتباطی ندارد. ما دعوتنامه‌ای برای سال ۲۰۲۰ نداشتیم، آخرین مسابقه سال ۲۰۱۸ بود که در هند برگزار شد. شما به عنوان متولی جدید فدراسیون باید سایت فیبا را می‌دیدید که چه برنامه‌هایی دارند. آن زمان که از کاپ آسیا جا ماندید چه کسی مقصر بود؟

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص نتایج بسکتبال سه نفره بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی و حذف آنها از مرحله یک چهارم، تصریح کرد: من مطمئن بودم که این تیم قهرمان می‌شود چرا که ما قهرمانی غرب آسیا را در کارنامه داریم. وقتی لبنان، و اردن را شکست دادیم انتظار می‌رفت که مقابل ازبکستان و سنگال هم پیروز شویم. وقتی نتایج را دیدم شوکه شدم و واقعا دلم سوخت.

شجاعی یادآور شد: به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم، آنها زحمت کشیدند اما نمی‌دانم چرا نتیجه نگرفتند. ما چند سالی است که روی کشورهای اسلامی کار می‌کردیم و حتی پیشنهاد داده بودم تیم پنج نفره هم اعزام شود. با پافشاری‌هایی که داشتم تا حدودی موافقت این اعزام را گرفته بودیم اما بعد از تغییرات این اتفاق رخ نداد. نمی‌گویم اگر تیم پنج نفره اعزام شد نتیجه می‌گرفت اما قرار بود شرکت و تجربه کسب کند. شما دیدید والیبال چقدر خوب بود، به آنها تبریک می‌گویم که برای اولین بار این نتیجه کسب شد.

دیدگاه‌ها