کد خبر : 1838958 | 27 مرداد 1401 ساعت 13:01 | 5.5K بازدید | 3 دیدگاه

فعال محیط زیست در ترکیب یونیون؛ مراقب زمین باشیم!

مورتن تورسبی، بازیکن جدید یونیون برلین، به فعالیت‌های محیط زیستی که بیرون از زمین انجام می‌دهد هم معروف است.

فعال محیط زیست در ترکیب یونیون؛ مراقب زمین باشیم!

به گزارش "ورزش سه"، تورسبی پس از سه سال حضور در سمپدوریا از این باشگاه جدا شد و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به یونیون برلین ملحق شد. 
یکی از علایق جدی این بازیکن مسئله حفاظت از محیط زیست است. او در این‌باره می‌گوید:« در سال 2015 کنفرانس تغییر شرایط اقلیمی در پاریس برگزار می‌شود. من خوانده بودم که بنزین، زغال سنگ و گاز بسیار بیشتری از حد نیاز در حال مصرف است. گرمایش جهانی باید به دو درجه سلسیوس محدود شود. من متوجه شدم که مشکلی جدی پیش آمده است و شروع به تحقیق در این‌باره کردم که به‌عنوان یک بازیکن باید چه کاری انجام دهم.»
او درباره اولین واکنش به تلاش‌هایش اظهار داشت:« مردم به من خندیدند. حالا فکر می‌کنم که همه در حال درک کار من هستند. این مسیری است که هر سال در مسیر درست‌تری قرار می‌گیرد اما سرعت این روند بسیار کند است. اتفاقی در دو یا سه سال گذشته رخ داده است که ما می‌توانیم حس کنیم گرمای تابستان دیگر طبیعی نیست.»
این بازیکن به گرتا تونبرگ دنیای فوتبال مشهور شده است و با اشاره به این موضوع اضافه کرد:« این برای من بد نیست که با گرتا مقایسه شوم. من موضع بسیار مشخصی درباره محیط زیست دارم. بازیکنان زیادی نیستند که چنین کاری انجام دهند. این شاید کمی من را خاص کرده باشد. حالا بازیکنان بیشتری در حال صحبت درباره این اتفاق هستند.»
تورسبی درباره هدفش در زمین فوتبال ادامه داد:« به هرحال فوتبال شغل اصلی من است. ما هدف مشترکی داریم و وقتی من بازیکن بهتری باشم، صدای بلندتری دارم. اگر فوتبالیست نبودم، هیچکس به حرف‌های من گوش نمی‌کرد.»

1736253

دیدگاه‌ها