کد خبر : 1838966 | 27 مرداد 1401 ساعت 13:36 | 15.9K بازدید | 3 دیدگاه

از BVB به لیورپول - کلوپ و یک سال هفتمِ سمی دیگر!

به نظر می‌رسد که طلسم قدیمی ناکامی در سال هفتم بار دیگر گریبانگیر یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، شده است.

از BVB به لیورپول - کلوپ و یک سال هفتمِ سمی دیگر!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول در دو هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر نتوانسته است نتایج خوبی بگیرد و به تساوی 2-2 با فولام و 1-1 با کریستال پالاس رضایت داده است. 
تنها دو بازی از شروع لیگ گذشته و لیورپول از همین حالا چهار امتیاز با منچسترسیتی که در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته است؛ فاصله دارد. 
به نظر می‌رسد که کلوپ زیاد از این موضوع نگران و ناراحت نیست و پس از بازی برابر کریستال پالاس به خبرنگاران گفت:« این تازه شروع کار است. نگران نباشید. اگر ما در ماه می دو امتیاز داشته باشیم، شرایط دشوار می‌شود اما الان مشکلی وجود ندارد.»
اما نباید فراموش کرد که لیگ برتر اخیرا به لیگی بسیار رقابتی تبدیل شده است. لیورپول سال گذشته تنها با یک امتیاز اختلاف قهرمانی را در رقابت با منچسترسیتی از دست داد. ثبات همیشگی اهمیت بسیاری در فوتبال انگلیس دارد و یکی از دلایل موفقیت سیتی نیز همین موضوع است.
دلایل آغاز نه‌چندان خوب لیورپول در فصل جدید هنوز مشخص نیست. هرچند نباید فراموش کرد که آنها از همین حالا درگیر مشکل غیبت تعدادی از بازیکنان‌شان شده‌اند. 
دیوگو ژوتا، ابراهیم کوناته، جوئل ماتیپ، الکس اوکسلید چمبرلین، کورتیس جونز و تیاگو به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نیستند و کلوپ 6 بازیکنی که شانس بازی در ترکیب اصلی لیورپول برابر پالاس را داشتند؛ در اختیار نداشت. 
علاوه‌بر این، لیورپول یکی از بازیکنان مهم و کلیدی‌اش را در ابتدای فصل از دست داد. سادیو مانه تصمیم گرفت آنفیلد را ترک کند و به بایرن مونیخ بپیوندد و به نظر می‌رسد که جای خالی او در خط حمله این تیم پر نشده است. 

1736265

این بازیکن 30 ساله سنگالی در طول 6 سال حضورش در لیورپول موفق شده بود 120 گل و 49 پاس گل در 269 بازی به ثمر برساند. 
از همه مهم‌تر این که جای خالی شخصیت و ویژگی‌های این بازیکن در زمین به خوبی مشهود است. یولیان ناگلزمان در طول این مدت بارها تاکید کرده است که حضور مانه در این تیم انرژی زیادی به بازیکنان بایرن اضافه کرده و آنها را برای تمرین بهتر ترغیب کرده است.
داروین نونیز که انتظار می‌رفت جانشین مانه در ترکیب لیورپول باشد، هنوز نتوانسته است خودش را با شرایط انگلیس وفق دهد. 
هرچند این خرید 75 میلیون یورویی در بازی هفته اول برابر فولام گلزنی کرد اما نشان داد که نواقص تکنیکی بسیاری دارد. اخراج او در بازی برابر کریستال پالاس باعث شد که خاطره شروع خوبش در این تیم از یاد برود. 
نونیز ابتدا در زمین بازی به خاطر ضربه سری که به یواخیم اندرسن زد از داور کارت قرمز گرفت و پس از بازی هم از سوی کلوپ مورد شماتت قرار گرفت. این مربی عصبانی گفت:« داروین می‌داند که این اتفاق هم تیمی‌هایش را ناامید کرد. من با او صحبت خواهم کرد. این واکنشی نیست که ما بخواهیم از او ببینیم.»
نونیز قرار بود نماد اصلی لیورپول در حال تغییر و تحول باشد. بازیکنان باتجربه و قدیمی چون جوردن هندرسون و جیمز میلنر حالا پا به سن گذاشته‌اند و نمی‌توانند تا همیشه در ترکیب این تیم حضور داشته باشند. 
هاروی الیوت، هافبک 19 ساله، در کنار نونیز باید نقشی کلیدی را در این تیم ایفا کند. او به دلیل مصدومیت در بازی برابر کریستال پالاس حضور نداشت اما هر دو پیش از رسیدن به سطح مانه باید تجربه بسیاری کسب کنند. 

1736267

کلوپ هم به دلیل آمار عجیبی که دارد، امسال بیش از پیش در مرکز توجه قرار دارد. او پیش از این از سال 2001 تا 2008، در ماینتس حضور داشت اما پس از صعود این تیم قراردادش را تمدید نکرد. او همچنین از سال 2008 تا 2015 نیز روی نیمکت بروسیا دورتموند نشست و پس از هفت سال از این باشگاه نیز جدا شد. 
این مربی آلمانی حالا از سال 2015 در لیورپول حضور داشته و امسال هفتمین سال او در این باشگاه به حساب می‌آید. آیا طلسم سال هفتم قرار است در آنفیلد نیز تکرار شود؟
شرایط این تیم در حال حاضر به شکلی است که حتی می‌توان این سوال را مطرح کرد که آیا آنها به جز سوپرجام انگلیس، شرایط کسب جام دیگری را در این فصل دارند یا خیر. 
آنها هفته دیگر باید روبه‌روی منچستریونایتد قرار بگیرند. شیاطین سرخ پس از آغازی فاجعه‌بار و بدتر از کلوپ و تیمش، در حال حاضر در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. 
اریک تن‌هاخ، سرمربی جدید یونایتد، با مشکلات جدی روبه‌رو شده است. هرچند، اگر سومین بازی کلوپ نیز موفقیت‌آمیز نباشد، ممکن است شرایط در لیورپول بحرانی شود. طلسم سال هفتم در راه است؟

1736266

دیدگاه‌ها