کد خبر : 1838970 | 27 مرداد 1401 ساعت 14:04 | 139.1K بازدید | 46 دیدگاه

شیری و بازگشت به آزادی مقابل پرسپولیس

رودررویی یحیی با مهمترین اشتباهش!

انتقال رایگان شیری به فولاد، امکان فروش صالح حردانی به استقلال و پاس گل حردانی در دربی؛ سه پرده از مسیری که قهرمانی را از پرسپولیس گرفت‌.

رودررویی یحیی با مهمترین اشتباهش!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شیری، شاید پرتکرارترین نام در فضای هواداری پرسپولیس پس از فینال ۲۰۲۰ آسیا باشد. بازیکنی که به واسطه برخورد دستش با توپ و خطای پنالتی به سود اولسان و گل پیروزی‌بخش نماینده کره‌جنوبی، ناگهان مورد هجمه گروه بزرگی از هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

ماجرای برای مهدی شیری نه تنها پس از فینال آسیا بلکه هرگز به پایان نرسید. سرمربی تیم بی‌توجه به واکنش‌ها، شیری را در ترکیب تیمش قرار داد اما او دیگر تبدیل به بازیکن معمولی گذشته نشد. نامش همیشه در بین انتقاد هواداران قرار داشت و منصفانه و غیرمنصفانه، درست و غلط، به شدت از سوی گروه‌های افراطی هواداران نقد می‌شد.

طرفدارانی را که خواستار اخراج او پس از فینال آسیا بودند؛ هرگز نمی‌شود به یک عده قلیل کاهش داد. این یک خواست جدی در بین هوادارانی بود که به همان اندازه به سایر متغیرها در از دست دادن جام قهرمانی توجه نمی‌کردند و یک تنه علیه بازیکنی موضع گرفته بودند که در تمام این سالها مهره ثابت تیم برانکو، کالدرون و یحیی بود.

در این میان او یک فصل و نیم مورد حمایت دائمی یحیی گل‌محمدی قرار می‌گرفت و جزء سه بازیکنی بود که در لیگ بیست و یکم بیشترین دقایق بازی را در پرسپولیس داشتند. اما ناگهان ورق برای او برگشت و این ستاره بَشّاش و با انگیزه، با یک کارت قرمز، خشم حیرت‌آور، بی نظیر و باورنکردنی سرمربی را متوجه خود دید.

اخراج از فولاد با یک تکل بی‌محابا اتفاق افتاد و اخراج از پرسپولیس با نامه عدم نیاز یحیی گل‌محمدی. پس شایعه تبدیل به خبر شد و خبر دهان به دهان چرخید و چند روز بعد به تایید باشگاه رسید و در نهایت مهدی شیری را به سمت دیگر باشگاه سرخپوش ایران، هدایت کرد: فولاد.

1736274

دست تقدیر به شکلی جالب شیری را که با تکل روی پای محمد آبشک، مقابل فولاد اخراج شده بود، به همین تیم فرستاد. این یکی از آخرین کنش‌های نقل و انتقالاتی بود که بی تعارف، بسیاری از هواداران پرسپولیس آن را جشن گرفتند - پس از اینکه شیری با چهره غمگین و ناراحت، حد فاصل بین دفتر باشگاه پرسپولیس تا کوچه منتهی به خیابان سئول را طی کرد و خبرنگاران ویدیوی او را به رسانه‌های خود مخابره کردند.

حالا که به گذشته نگاه می‌شود، کنایه‌آمیز است که اخراج شیری از پرسپولیس، به صورت غیرمستقیم در تعیین تیم قهرمان نقش داشته. پرسپولیس او را به صورت رایگان در اختیار فولاد قرار داد تا این باشگاه امکان فروش حردانی به استقلال را داشته باشد و حردانی هم که در دربی ارسال منجر به گل ژستد را انجام داد و همین گل پیروزی دربی و چه بسا قهرمانی را از پرسپولیس گرفت.

شیری البته هیچ‌وقت نقش یک ستاره تمام عیار یا یک سوپراستار را نداشت اما جای خالی‌اش در تیمی به چشم آمد که نه منوچهر صفروف مهره موردنظرش بود و نه رامین رضاییان. دومی اتفاقا در قامت ستاره به پرسپولیس پیوست ولی در بخش دفاعی نتوانست مهره موردنظر تیم یحیی گل‌محمدی باشد.

بنابراین می‌شود گفت که یحیی اشتباه بزرگی را با قرار دادن شیری در لیست مازاد مرتکب شد چرا که می‌توانست او را در تیم نگه دارد تا حداقل امکان استفاده از رضاییان در پست‌های تهاجمی به وجود بیاید یا حداقل معادله فروش حردانی به استقلال و قدرتمند‌شدن رقیب تیمش در راه قهرمانی، غیرقابل حل بماند.

حالا گذر روزگار شیری را مقابل پرسپولیس قرار داده است. مقابل تیمی که دوباره دفاع راست عوض کرده و حالا دانیال را در آن سمت می‌بیند و طبیعی است که خیلی‌ها این دو را در مقام مقایسه قرار بدهند که این قیاس در بازی رودررو شدیدتر هم خواهد شد.

شیری اگرچه با پیوستن به پرسپولیس، مسیر تیم ملی را ترک کرد و به یک مهره مهم در فوتبال ایران تبدیل شد اما شاید انتظار چنین وداعی را نداشت و اگرچه تا حالا حرفی به زبان نیاورده، شاید از یحیی گل‌محمدی هم دلخوری‌هایی داشته باشد. این زمانی است برای یک تسویه حساب فنی - برای فوتبالیستی که به نظر اهل گله و شکایت و حرف‌های جنجالی در میکسدزون نباشد.

1736324

دیدگاه‌ها