کد خبر : 1838978 | 27 مرداد 1401 ساعت 15:07 | 3.6K بازدید | 2 دیدگاه

در سه سال می‌توانستیم صد استادیوم بسازیم؛

مهاجری: چه زیرساختی برای حضور بانوان مهیا کردیم؟

رضا مهاجری معتقد است نفت مسجدسلیمان در هفته اول در فاز هجومی موفق عمل کرده و تنها در بخش دفاع هماهنگی لازم را نداشته است.

مهاجری: چه زیرساختی برای حضور بانوان مهیا کردیم؟

به گزارش ورزش سه، نفت مسجدسلیمان که در هفته اول لیگ برتر، مس کرمان را با نتیجه ۳-۲ شکست داد، فردا میهمان هوادار تهران خواهد بود. رضا مهاجری در نشست خبری پیش از این بازی اظهار داشت: خدا را شکر لیگ آغاز شد و وارد هفته دوم می‌شویم و امیدوارم بتوانیم حاصل زحمات‌مان را در بازی ها برداشت کنیم. ما تغییرات زیادی در ترکیب تیم‌مان داشتیم و در بازی گذشته، حدود ۶ بازیکن جدید وارد ترکیب ما شدند؛ با توجه به زمانی که داشتیم هماهنگی سخت است اما ما توانستیم در فاز حمله موفق عمل کنیم و در بحث دفاعی هم به این دلیل که بازیکنان کم کنار هم بازی کرده بودند، مقداری ناهماهنگی داشتیم که سعی کردیم در طول این هفته برطرف کنیم.

او ادامه داد: هوادار، تیم منسجم، سازمان یافته و خوبی است که هفته قبل هم در اراک نتیجه خوبی به دست آورد. بردن آلومینیوم در اراک کار سختی است اما این تیم موفق شد این کار را انجام بدهد و این مسئله نشان می‌دهد کار سختی داریم و قطعا اگر تمرکز نداشته باشیم، مثل بازی با مس کرمان تنبیه خواهیم شد. ما مقابل مس فوتبال خوبی ارائه کردیم اما متاسفانه دو بار هماهنگی لازم را در سیستم دفاعی نداشتیم و به راحتی دروازه تیم‌مان باز شد. امیدوارم در بازی هوادار بتوانیم با تمرکز بیشتری عمل کنیم و ضمن ارائه فوتبال خوب نتیجه لازم را هم به دست بیاوریم.

سرمربی نفت مسجدسلیمان درباره حضور ساکت الهامی روی نیمکت هوادار عنوان کرد: آقای الهامی از دوستان ما است و خروجی کارش در این سال ها هم مشخص است. ما با تفکر مربیان کار می‌کنیم چون این تفکر، تیم را شکل می‌دهد؛ مربیان افکار متفاوتی دارند و بر مبنای آن یارگیری می‌کنند و سیستم و بازی‌شان را ارائه می‌دهند‌. قطعا افکار آقای الهامی خوب بوده که توانسته در این سال ها نتایج خوبی بگیرد و این افکار برای منِ رضا مهاجری بیگانه و البته برعکس این هم صادق است. اما تیمی می‌تواند نتیجه بگیرد که تمرکز بیشتری داشته باشد و کمتر اشتباه کند و ضمن احترام به هوادار، امیدوار تیم ما بتواند با تمرکز بیشتر و اشتباه کمتر بازی را شروع و تمام بکند.

مهاجری در خصوص غیبت هواداران در برخی از استادیوم و مشکلات مسجدسلیمان برای میزبانی از تماشاگران گفت: مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توانیم کتمان کنیم اما باید در‌ جهت رفع مشکلات تلاش کنیم. یک شهر کوچک با قریب به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تماشاگر، در بالاترین سطح فوتبال این کشور تیم دارد. استان خراسان با آن عظمت از این آیتم محروم است، استان فارس از این شرایط محروم است، هرمزگان و خیلی از شهرهای بزرگ با امکانات بهتر هم همینطور. ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم. زمانی که یک بازیکن خارجی به فیفا شکایت می‌کند، به باشگاه نامه می‌زنند و به فرصت می‌دهند تا در یک ماه طلب را پرداخت یا اعتراض کند؛ اگر اشکالی هست که قطعا هست، یک فرصت بدهید و بگویید در عرض سه ماه مشکلات را برطرف کنید و اگر نشد تصمیم‌گیری کنند نه اینکه با فشار تیم ها تصمیم بگیرند. اگر بنا است تیم ها فشار بیاورند یک نفر می‌گويد آن داور را نگذارید، یک نفر می‌گوید ما این مسابقه را نمی‌رویم و ... .

او ادامه داد: بحث تماشاگر یک کلاف سردرگم شده که خودمان هم نمی‌دانیم چه کار کنیم؛ فیفا الزاماتی دارد و از طرفی در کشور هم مسائلی هست که باید رعایت کنیم. مدت زیادی است که می‌گویند زیرساخت لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه فراهم نیست ولی چقدر اقدام کردیم؟ سه سال است که فیفا و AFC فشار می‌آورند. خانم ها که ۵۰ درصد جامعه کشور ما هستند به سینما، کنسرت، نماز جمعه و راهپیمایی می‌روند و در بحث های اجتماعی شرکت می‌کنند؛ فوتبال هم خارج از بحث های اجتماعی نیست پس زیرساخت را درست کنیم. در سه سال می‌توانستیم صد استادیوم بسازیم؛ یا نمی‌خواهیم شرایط را به آن سمت ببریم و یا اگر می‌خواهیم، باید بپذیریم که فوتبال بازی می‌کنیم و تا جایی که به فرهنگ و کشور و اعتقادات لطمه نمی‌زند، باید بتوانیم شرایط حضور بانوان را هم مهیا کنیم؛ چه بسا که این مسئله می‌تواند به شرایط حاکم در ورزشگاه ها هم کمک کند.

دیدگاه‌ها