کد خبر : 1839080 | 27 مرداد 1401 ساعت 23:22 | 36.5K بازدید | 5 دیدگاه

دلایل مخالفت اتلتیکو با پیشنهاد نجومی منچستریونایتد

اتلتیکو مادرید با وجود پیشنهاد بزرگ 130 میلیون یورویی منچستریونایتد با فروش ژوائو فلیکس به این باشگاه مخالفت کرد. اما دلایل اتلتیکو برای مخالفت با این پیشنهاد چه بود؟

دلایل مخالفت اتلتیکو با پیشنهاد نجومی منچستریونایتد

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد وقتی پیشنهادی 130 میلیون یورویی به دفتر باشگاه اتلتیکو مادرید ارسال کرد تا ژوائو فلیکس را به خدمت بگیرد تصور نمی‌کرد باشگاه اسپانیایی بتواند در مقابل چنین پیشنهاد وسوسه‌انگیزی مقاومت کند. به خصوص با توجه به شهرت اتلتیکو به عنوان باشگاهی که هر سال عادت دارد بهترین بازیکنان خود را بفروشد.

اما درست بر خلاف انتظار یونایتد، این پیشنهاد توسط روخی بلانکو رد شد. اتلتیکو به یونایتد اطلاع داد ستاره پرتغالی خود را آنقدر باارزش می‌داند که این پیشنهاد را برای او قابل توجه ارزیابی نکرده است. اما فارغ از اظهارنظرهای رسمی، علت واقعی دست رد اسپانیایی‌ها به سینه یونایتد چه بود؟

1736499

در تصمیم اتلتیکو برای نه گفتن به یونایتد عوامل زیادی دخیل بود. اول اینکه روخی بلانکو نمی‌خواهد با فروش یکی از بازیکنان کلیدی‌اش هواداران را عصبانی کند؛ به خصوص در زمانی که فصل جدید آغاز شده و یک هفته را پشت سر گذاشته است. فلیکس در هفته اول لالیگا در پیروزی 3-0 شاگردان سیمئونه مقابل ختافه درخشید تا بیش از پیش بین هواداران محبوب شود.

اتلتیکو برای راضی کردن فلیکس به رد این پیشنهاد کار سختی نداشت. بحرانی که یونایتد این روزها با آن دست و پنجره نرم می‌کند باعث شده بود ستاره پرتغالی تمایلی برای حضور در اولدترافورد نداشته باشد.

اما مهمترین دلیل اتلتیکو برای رد پیشنهاد یونایتد، مالی بود. در صورتی که این پیشنهاد پذیرفته می‌شد روخی بلانکو ستاره‌اش را تنها 3 میلیون یورو گران‌تر از مبلغی می‌فروخت که او را خریده بود. ستاره پرتغالی با قراردادی 127 میلیون یورویی از بنفیکا به اتلتیکو پیوست. از این گذشته در قرارداد او بندی وجود دارد که اتلتیکو هر زمان فلیکس را به فروش برساند باید درصدی از قرارداد او را به بنفیکا واگذار کند. در صورت موافقت با پیشنهاد یونایتد، باشگاه اسپانیایی باید 64 میلیون یورو به حساب بنفیکا واریز می‌کرد.

دیدگاه‌ها