کد خبر : 1839118 | 28 مرداد 1401 ساعت 08:26 | 22.3K بازدید | 3 دیدگاه

شه‌بخش: مدالم بی‌ارزش شد!

ستاره تیم ملی بوکس که تنها مدال جهانی این رشته در ایران را به دست آورده، به دلیل کم توجهی‌ها و کوچک شمردن مدال تاریخی‌اش توسط مسئولان ابراز ناراحتی کرد.

شه‌بخش: مدالم بی‌ارزش شد!

به گزارش "ورزش سه" دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های خود برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ‌تر در مسابقات جهانی با توجه به مشخص شدن زمان و میزبان این رقابت‌ها توضیح داد: در حال حاضر تاریخ برگزاری مسابقات بزرگی مانند قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی مشخص شده است که هر دوی آن‌ها میدان‌های بزرگی هستند و اهمیت زیادی برای فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارند. حتی برای خود ملی پوشان هم بسیار اهمیت دارد که در این رویدادها به مدال دست پیدا کنند.

او با اشاره به کسب نخستین مدال جهانی بوکس ایران در دور گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان (۲۰۱۹ - صربستان)، توضیح داد: طبق اعلام فدراسیون جهانی (IBA) این دوره از رقابت‌های جهانی به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد و ما هم سعی داریم مجددا در این رویداد بین‌المللی مدال بگیریم. البته نظر شخصی من این است که باید از همین الان به فکر مدال المپیک باشیم چون تنها مدالی است که ویترین افتخارات بوکس ایران آن را کم دارد. خود من هم که الان در مسافرت هستم ولی تمرینات را پیگیری می‌کنم تا آماده باشم.

تنها دارنده مدال جهانی بوکس در ایران، راجع به خبرهای ناراحتی‌ خود از برخی بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون مدال آوری وی در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ صربستان نیز گفت: حقیقتا از کسی دلخور نیستم چون اصلا به این صحبت‌ها توجه نمی‌کنم، هر کسی می‌تواند هر چه که می‌خواهد بگوید اما توجه نمی‌کنم. هر شخصی هر چه می‌گوید برای خودش است و لازم نمی‌دانم جواب کسی را بدهم.

او با اشاره به روند فعلی بوکس ایران نیز گفت: این رشته در حال توسعه است و همه ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم تا برای ورزش ایران کاری کنیم. فدراسیون، کادرفنی و همه بوکسورهای ایران تنها به این فکر می‌کنند که پرچم کشور را در میادین بزرگ بین‌المللی بالا ببرند که البته نیازمند حمایت است.

بوکسور المپیکی و تاریخساز تیم ملی ایران، در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای خانواده این رشته دارد؟ اظهار کرد: ما الان در تاریخ بوکس ایران یک برنز داریم، شاید خیلی‌ها بگویند فقط یک برنز است اما در حقیقت این مدال یک برنز تاریخی برای ورزش ایران است. ما اشخاص بزرگی در بوکس داشه‌ایم که موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند، ولی به هر دلیلی متاسفانه در کسب مدال جهانی ناموفق بودند. به هر حال ما این کار را کردیم و درحال پیشرفت هستیم که باید حمایت شویم.

او درباره خواسته خود از مسئولان ورزش ایران نیز گفت: با کسب مدال برنز جهانی ما نشان دادیم که بوکس در حال پیشرفت است و همگی فکر می‌کردیم با این مدال نگاه‌ها به این رشته مظلوم تغییر خواهد کرد که متاسفانه نشد آنچه که باید می‌شد. متاسفانه این افتخار را کوچک شمردند و توجه خوبی به بوکس نشد که نگران کننده است. همه جوانانی که وارد این رشته می‌شوند وضعیت مالی مناسبی ندارند و باید طوری به این رشته توجه شود که وقت و هدف آن‌ها از بین نرود. امیدوارم توجه‌ها به بوکس بیشتر شود.

شه‌بخش در پاسخ به این سوال که از چه تاریخی با تیم ملی تمرین می‌کند؟ توضیح داد: هر زمان که اردوها برپا شود وارد تمرینات تیم ملی می‌شوم و الان هم که در سفر هستم با کادرفنی و آقای استکی به عنوان سرمربی تیم هماهنگ هستم. بنده با تمام وجود در اختیار تیم ملی هستم، ولی از مسئولان می‌خواهم که به بوکس بیش از این‌ها توجه کنند. 

دیدگاه‌ها