کد خبر : 1839214 | 28 مرداد 1401 ساعت 19:25 | 6.4K بازدید | 2 دیدگاه

نرخ پایین تبدیل موقعیت‌های گلزنی به گل؛

تیم محمد ربیعی چیزی فراتر از دو امتیاز

تیم فوتبال مس رفسنجان اگرچه در دو دیدار ابتدایی فصل به نتیجه‌ای بهتر از دو تساوی دست پیدا نکرده ولی مرور بازی‌های این تیم نشان می‌دهد شایستگی این تیم خیلی بیشتر از این دو امتیاز کسب شده است.

تیم محمد ربیعی چیزی فراتر از دو امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان محمد ربیعی در اولین مسابقه فصل در ورزشگاه نقش جهان به مصاف نساجی مازندران  رفتند ودر شرایطی در این مسابقه به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند که در مجموع نمایش کاملا برتری نسبت به حریف خود داشتند و شاید اگر اشتباهات داوری نبود، نتیجه این مسابقه  به نحو  دیگری رقم می‌خورد.
مسی‌ها که پس از کسب عنوان ششمی در اولین سال حضور در لیگ برتر، در لیگ بیست ویکم توانستند به رتبه قابل توجه ششمی دست پیدا کنند، در مصاف با نساجی مازندران در شرایطی که 17 مرتبه به سمت دروازه حقیقی ضربه زدند و درمقابل فقط 8 مرتبه به دروازه آنها شوت شد، بیشتر از یک امتیاز کسب نکردند. جالب اینکه از این تعداد موقعیت تیم ربیعی توانسته بود 6 موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کند و در مقابل این عدد برای تیم نساجی نصف بود. مس 5 ضربه به چارچوب زد و نساجی فقط 2 بار.
شب گذشته نیز اتفاقات دیدار برابر نساجی مازندران به نوعی دیگر برای شاگردان ربیعی تکرار شد. آنها در طول 90 دقیقه تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌های زیادی هم ایجاد کردند ولی عدم دقت در زدن ضربات آخر سبب شد تا مسی‌ها نتوانند بیشتر از یک امتیاز در دربی کرمان بگیرند. 

1736719
آمار دیدار هفته ابتدایی نارنجی پوشان رفسنجانی در ورزشگاه نقش جهان مقابل نساجی مازندران

نکته دیگر بازی شب گذشته در ورزشگاه مس رفسنجان ریتم و ضرب‌آهنگ قابل توجه بازی مس بود که در سراسر طول بازی حفظ شد و آنها توانستند مقابل تیمی برتری خود را دیکته کنند که علاوه بر پیروزی در بازی آخر خود در هفت بازی اخیر هم موفق به ثبت حداقل دو گل شده بود ولی مقابل مس رفسنجان تیم امیر قلعه نویی حرف زیادی برای گفتن نداشت. مس رفسنجان در مقابل گل‌گهر هم ضمن ثبت امید گل بیشتر قابل توجه و همینطور مالکیت بهتر بر توپ و میدان، 13 ضربه به دروازه داشت که در سوی مقابل این تیم آمار سه شوت به دروازه بود. جالب اینکه دقت مسی‌ها دراین مسابقه از دیدار قبلی پایین‌تر بود و آنها مانند شاگردان امیر قلعه‌نویی از 13 شوت تنها یک شوت به چارچوب داشتند که آن هم ضربه استثنایی امید لطیفی در دقایق پایانی مسابقه بود که با واکنش استثنایی‌تر فروزان در وقت های تلف شده نیمه دوم به کرنر فرستاده شد.
با تمام این ها اما مس رفسنجان که نمایش خوبی در دو بازی ابتدایی فصل داشته نتوانسته بیشتر از 2 امتیاز کسب کند؛ اما آنچه درباره این تیم مسلم است اینکه شاگردان ربیعی درک بسیار خوبی از شیوه بازی خود دارند و در صورتی که بتوانند در ضربات نهایی عملکرد بهتری در بازی های آینده داشته باشند، احتمالا پیروزی های پیاپی در مسابقات برای این تیم از راه خواهد رسید؛ هر چند که باید این را هم در نظر گرفت که امسال یکی از سخت‌ترین رقابت‌های دوره‌های 22 گانه لیگ برتر آغاز شده و پیروزی در هیچ مسابقه‎‌ای و مقابل هیچ حریفی کار آسانی نیست.

دیدگاه‌ها