کد خبر : 1839282 | 29 مرداد 1401 ساعت 01:30 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

واکنش به حرف‌های نکونام در نشست مطبوعاتی

قربانزاده: قراردادها را باید افشا کنید

شرکت‌های فولاد مبارکه سپاهان، شرکت ملی صنایع مس، ایران خودرو، گل گهر، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و ذوب آهن باید قرارداد اعضای تیم‌های زیر مجموعه خود را افشا کنند.

قربانزاده: قراردادها را باید افشا کنید

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار پرسپولیس و فولاد به انتشار رقم قرارداد کادرفنی و بازیکنان واکنش نشان داد و در بخشی از صحبت‌هایش گفت که اعداد و ارقامی که از سوی سرخابی‌ها منتشر شده است، حقیقت ندارد چون مبالغی به صورت زیرمیزی رد و بدل می‌شود.

این صحبت‌ها واکنش حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی را در پی داشت و او در گفت‌وگوی خود با برنامه شب های فوتبالی گفت: من چند جمله از صحبت‌های آقای نکونام را شنیدم و تعجب کردم؛ ایشان گفتند این اتفاق هیچ‌وقت رخ نمی‌دهد و چه فایده‌ای دارد و مگر سقف قراردادها رعایت شد که این اتفاق رخ بدهد. به نظر من خود تیم‌ها بزرگ‌ترین ضربه را از عدم شفافیت می‌خورند و آقای نکونام هم به عنوان یک بازیکن باسابقه حتما می‌دانند وقتی دوربینی به عنوان ناظر روی این مسئله تمرکز می‌کند و مشخص شود که هر باشگاه چقدر برای بازیکنان و کادرفنی (و به تدریج برای هر بازیکن و هر عضو کادرفنی) هزینه می‌‌کند، عملا از اتفاقات حاشیه‌ای، زد و بندها و مناسبات ناسالمی که بین ایجنت، بازیکن، دلال و باشگاه وجود دارد، جلوگیری می‌کند.

او افزود: وقتی دوربین جایی را نشان می‌دهد آنجا شیک و مرتب است اما اگر در پشت دوربین، شخلتگی و ناهماهنگی وجود داشته باشد کسی توجه نمی‌کند؛ دوربین هر سمتی که باشد تمام اجزای آن مجموعه، شخصیت حقوقی، شرکت و یا باشگاه تلاش می‌کنند تا نظم و انضباط مالی را برقرار کنند؛ پس همه باید از این مسئله حمایت کنند.

قربان‌زاده تصریح کرد: وقتی قراردادی بسته می‌شود، باید جزئیات آپشن‌ها، ریسک فسخ قراردادها و ... در جدولی اعلام شود؛ باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به این ترتیب عمل کنند و من در این باره نامه‌ای هم به هفت شرکت بزرگ و بورسی زدم؛ این هفت شرکت، هشت باشگاه در لیگ حرفه‌ای دارند و به دلیل اینکه شرکت بالاسری، بورسی است، باید اطلاعات باشگاه زیرمجموعه خود را در همین حدی که پرسپولیس و استقلال افشا کردند، افشا کنند. برخی می‌گفتند این باشگاه‌ها بورسی نیستند و این الزام، ضرورت ندارد در حالی که عمده فعالیت این باشگاه‌ها، از جهت سازمان بورس رویداد عمده مالی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: من و همکارانم لیگ برتر را با جزئیات بررسی کردیم و هفت شرکتی که اعلام شد، باید اطلاعات خود را افشا کنند که اتفاقا بیشترین رقم قراردادها هم برای شرکت‌هایی مثل گل گهر و فولاد مبارکه است. دو روز بعد از نامه من آلومینیوم اراک لیست کامل بازیکنان و کادرفنی خود را با رقم آپشن و جزئیات ارسال کرد که جای تشکر دارد. من از بقیه تیم‌ها هم خواهش می‌کنم که هر چه سریع‌تر مانند استقلال و پرسپولیس افشا کنند تا رقابت عادلانه و شفافی بین باشگاه‌های حرفه‌ای برقرار باشد.

قربان‌زاده در پایان گفت: از طرف سازمان بورس الزام وجود دارد که شرکت بورسی رویدادهای عمده مالی خود را مطابق دستورالعملِ افشا، افشا کند. من طی مذاکره‌ای که با رئیس محترم سازمان بورس داشتم اعلام کردم که ما کاری را با استقلال و پرسپولیس آغاز کردیم و به کمک سازمان بورس این راه باید ادامه پیدا کند. حتما برخی از این باشگاه‌ها مناسباتی با سازمان خصوصی‌سازی دارند؛ یا سهام عدالت دارند و یا بخشی از سهام دولت در این شرکت‌ها وجود دارد که ناظر آن بخش دولت هم، سازمان خصوصی سازی است و ما حتما به دلیل این وجه نظارتی، پیگیری می‌کنیم تا این اتفاق رخ بدهد.

دیدگاه‌ها