کد خبر : 1839292 | 29 مرداد 1401 ساعت 08:36 | 39.3K بازدید | 35 دیدگاه

قایدی در نقش قیصر(عکس)

مهدی قایدی، ستاره تکنیکی استقلال با بازگشتش به این تیم نگذاشت آغاز لیگ بیست دوم برای استقلال با خاطرات بد ادامه یابد.

قایدی در نقش قیصر(عکس)

به گزارش "ورزش سه"،  ساعاتی به دیدار افتتاحیه لیگ برتر بین استقلال و سپاهان باقی نمانده بود که پرسپولیس از خرید بزرگش که زمزمه های آن چند روزی شنیده می شد، رونمایی کرد. پیوستن یورگن لوکادیا با سابقه بازی در لیگ های معتبر اروپایی بعد از چند سال نداشتن مهاجم کلاسیک و گلزن در این تیم، موجی از شادی را برای هواداران پرسپولیس به ارمغان آورد. دقایقی از اعلام رسمی این خبر نگذشته بود که آبی ها با معرفی مهدی قایدی، خبر بازگشت ستاره بزرگ این تیم را رسانه ای کردند. خبر بزرگی که توانست شکست این تیم در خانه برابر سپاهان را در روز اول رقابت های لیگ برتر بعد از فصلی پرشکوه و بدون شکست تحت تاثیر قرار دهد.
هواداران استقلال شب اول لیگ را در مرز امید و نا امیدی سپری کردند. آنها به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در خانه باخته بودند و رکورد شکست ناپذیری در لیگ برتر را بعد از سی بازی از دست رفته می دیدند، ولی در افکار و رویاهای خود، بازگشت ستاره بزرگ تیم را بالاتر از هر چیزی می دیدند. مرد خوش تکنیک و بی همتای استقلالی ها به خانه برگشته بود و آنها چشم به آینده داشتند. آینده ای که خیلی زود فرا رسید تا فرزند استقلال نقش خود را به بهترین حالت ممکن برای هواداران استقلال بازی کند. 
تصویر شکار شده امیرحسین خیرخواه از مهدی قایدی در ورزشگاه قایقران که نشان می دهد او در حال بستن بندهای کفشش برای کامبک آبی هاست شباهت زیادی  به  سکانس های ماندگار فیلم ایرانی مسعود کیمیایی به نام "قیصر" دارد. جایی که بهروز وثوقی برای سربلندی خود و خانواده اش برای  انتقام در فیلم قیصر پاشنه کفشش را بالا می کشید و عزمش را برای گرفتن انتقام فرمون و خواهرش جزم می کرد. 

1736857
مهدی قایدی هم همین نقش را برای هواداران استقلال بازی کرد. او که از اواسط نیمه اول در حال گرم کردن بود، در تصاویر تلویزیونی در اواخر نیمه با جدیت با آرمان رمضانی در حال صحبت کردن بابت نحوه گرم کردن دیده شد. استقلال با یک گل از حریف تازه برگشته به لیگ برتر عقب افتاده بود و مهدی خوب می دانست چشم  امید میلیون‌ها استقلالی به او دوخته شده است  تا شکست دوم استقلال رقم نخورد. 
ستاره دوست داشتنی استقلالی ها این بار به جای شماره 10 با شماره 20 به زمین مسابقه رفت و نمره بازیش هم در پایان بازی کمتر از شماره اش نبود. بعد از حضور او در زمین مسابقه که از دقیقه 65 بازی اتفاق افتاد، استقلال دو ضربه به چهارچوب دروازه ملوان زد، که نقش قایدی در هر دو کاملا دیده می شد. مهدی گل دوم استقلال  را به زیبایی روی پاس عرضی یامگا با حضور مثال زدنی اش در محوطه شش قدم ملوان به ثمر رساند و در ثانیه های پایانی بازی، از هنر همیشگی اش استفاده کرد و یک پنالتی بی نقص از مدافعان ملوان گرفت تا مهدی پور گل سوم استقلال را به ملوان بزند.
این شروع کم نقص مهدی قایدی که تنها با دو جلسه تمرین در باشگاه میسر شد، نشان داد ستاره بزرگ لیگ بیستم برای رفتن به جام جهانی و شادی هواداران استقلال از انگیزه های زیادی برخوردار است. قایدی که به دلیل نیمکت نشینی های زیاد در الشباب الاهلی امارات جایگاه خود را در تیم ملی از دست داده بود، خوب می داند برای رفتن به جام جهانی باید در ماه های شهریور و مهر بهترین کیفیت را در استقلال ارائه کند تا از چشمان تیزبین کادر فنی تیم ملی دور نماند. او باید بهترین نقش ممکن را در استقلال بازی کند تا به آنچه لیاقتش را دارد برسد.
نقشی موثر و ماندگار با عزمی جزم، عین نقش بهروز وثوقی در فیلم قیصر، وقتی پاشنه کفش ورنی را بالا می‌کشید و شهر را آتش می‌زد!
محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها