کد خبر : 1839329 | 29 مرداد 1401 ساعت 12:24 | 51.9K بازدید | 30 دیدگاه

روی سکوها کسی اعصاب نداشت

شبی که صدای جمعیت آزادی را بستند! (عکس)

در کنار حواشی‌ دیدار روز گذشته دو تیم پرسپولیس و فولاد در آزادی، یک قاب جالب هم ثبت شده است.

شبی که صدای جمعیت آزادی را بستند! (عکس)

به گزارش " ورزش سه"، کاملا قابل پیش بینی بود که بازی روز گذشته پرسپولیس و فولاد در تقابل جواد نکونام و یحیی گل محمدی با حواشی خاصی دنبال شود. دو تیمی که در این فصل پوست اندازی پر سر و صدایی با جذب نفرات نامدار داشته‌اند و از بازی ابتدایی خود تنها یک امتیاز کسب کرده و در سودای اولین برد بودند که البته در دستیابی به آن ناکام ماندند.

بازی روز گذشته دو تیم نیز در شرایطی با تساوی بدون گل خاتمه یافت که خصوصا در دقایق پایانی با شدت گرفتن  مصدومیت‌های گاه و بیگاه فولادی‌ها و هوادارانی که تشنه اولین پیروزی تیم بودند، حسابی شاکی شوند و با شعارهایی نسبت به این وقت‌کشی‌ها واکنش تندی نشان دهند.

این فحاشی‌ها که البته بیشتر نیمکت فولاد خوزستان و نکونام و مهدی هاشمی نسب را هدف قرار داده بود، شاید در نگاه کسانی که از تلویزیون شاهد بازی بودند، با کاهش صدای استادیوم توسط کارگردان بازی، متوجه اتفاقات آن نشده بودند، اما در استادیوم قاب‌های جالبی را شکل داد. یکی از این تصاویر که توسط نعیم احمدی شکار شده مربوط به پدر خانواده‌ای است که فرزند خردسالش را به استادیوم آورده تا شاهد اولین بازی تیمش باشد.

1736918

شعارها از زمانی شروع شد که هواداران بی تاب پرسپولیس برای دستیابی به گل برتری تیم خود، نسبت به وقت کشی‌های فولادی‌ها واکنش نشان دادند. اولین هدف محمد آبشک هافبک شمالی فولاد بود که چندین بار به بهانه مصدومیت بازی را از جریان انداخت و در یکی دو مرحله هم با تذکر پیام حیدری داور این بازی همراه بود.

با شدت گرفتن این تاخیر در جریان بازی و از سوی دیگر تب و تاب نیمکت فولاد با حسین کعبی و مهدی هاشمی‌نسب، شعارها به سمت نیمکت جواد نکونام رفت. ابتدا البته شعارها کمی نرم و قابل توجیه بود. شعارهایی با هدف جواد نکونام که به ضدفوتبال او اشاره داشتند. اما رفته رفته با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی و ادامه این ماجرا توسط سفیدپوشان فولادی، هواداران پرسپولیس خشمگین‌تر شده و با شعارهای تندتری نکونام و در ادامه هاشمی نسب که با تب و تاب زیادی از روی نیمکت و در برخی اوقات با اعتراض نسبت به داور و ناظر در تلاش برای کسب نتیجه تیمش بود، سر داده شد. واکنش عجیب هاشمی نسب به این شعارها فضای سکوها را به مرز انفجار رساند و سکوها به سبک همان دوران فوتبالی این مدافع یاغی درآمده و یک سو با نام بردن از این بازیکن و سوی دیگر با فحاشی نسبت به این اقدام او واکنش دادند.

1736916
کعبی بازیکن جنوبی اسبق پرسپولیس که اکنون عضوی از کادرفنی فولاد است، دیگر عضو معترض این تیم در جریان بازی‌ بود که البته مورد هدف شعار هواداران حریف قرار نگرفت. با این حال سوژه‌های اصلی در این عکس کاملا مشخص هستند؛ جواد نکونام، مهدی هاشمی نسب و البته محمد آبشک.

اوج گیری شعارها به شکلی پیش رفت که کارگردان تلویزیونی مجبور به بستن صدای استادیوم آزادی در زمان گزارش جواد خیابانی شد تا خانواده‌های فوتبالی شاهد این دیدار از این الفاظ حداقل مصون بمانند.

شاید اینجا همان زمانی بود که پدر بی اختیار دستانش را روی گوش دختر خردسالش قرار داده تا به این شکل مانع از شنیدن شعارهای هواداران شود. در روزهایی که بحث حضور خانواده‌ها در استادیوم‌ها داغ شده است، انتظار می‌رود که هواداران تمامی تیم‌ها با مسئولیت اجتماعی بیشتر به شکل گیری این اتفاق کمک کرده و فضای فوق العاده‌ای را در استادیوم شکل دهند.

1736915
هواداران در برخی از دقایق بازی نسبت به عملکرد فنی تیم نیز نارضایتی خود را به گوش کادرفنی و یحیی گل محمدی رساندند. سرمربی سرخ‌ها در پایان دوران محرومیت خود و از هفته سوم قادر خواهد بود شرایط را تغییر دهد؟

دیدگاه‌ها