کد خبر : 1839487 | 30 مرداد 1401 ساعت 03:44 | 308.3K بازدید | 73 دیدگاه

درد و تعویض اجباری مقابل رقیب محبوب؛

مصدومیت تلخ طارمی با پاس گل(عکس)

ستاره ایرانی پورتو علی‌رغم پایه‌گذاری برتری تیمش مقابل اسپورتینگ با یک اتفاق نگران‌کننده مواجه شد.

مصدومیت تلخ طارمی با پاس گل(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی قبل از اینکه فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال شروع شود، در بازی سوپر جام مقابل توندلا با زدن دو گل نشان داد انتظار یک سال درخشان‌تر از قبل را می‌کشد و همین رویه را در مسابقه افتتاحیه لیگ نیز دنبال کرد.

ستاره ایرانی پورتو در نخستین مسابقه فصل لیگ برتر پرتغال نیز دو گل مقابل ماریتیمو به ثمر رساند و روی یک گل تاثیرگذاری داشت، اما در دومین دیدار برابر ویزلا نتوانست این روند را ادامه بدهد اگرچه که شنبه شب دوباره به فرم همیشگی خود بازگشت و با وجود اینکه گلزنی نکرد، می‌توانست یک پنالتی بگیرد.

1737185

خروج بی‌محابای دروازه‌بان اسپورتینگ و برخورد با پای مهدی طارمی کاری کرد تا اگر هم این موقعیت با پاس مهاجم پورتو تبدیل به گل نمی‌شد، داور قطعا یک پنالتی می‌گرفت و خطا روی بازیکن ایرانی این تیم را اعلام می‌کرد.

تیم فوتبال پورتو از ساعت ۲۴ شنبه شب(به وقت ایران) در حالی که مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت، در ورزشگاه اختصاصی‌اش مقابل اسپورتینگ لیسبون، جدی‌ترین حریف‌اش در راه قهرمانی قرار گرفت که در نهایت به یک برد شگفت‌انگیز و پُرگُل دست پیدا کرد.

مهدی طارمی که سابقه گلزنی، گرفتن پنالتی و دادن پاس گل مقابل اسپورتینگ لیسبون را در رقابت‌های مختلف حذفی و لیگ داشت، در  این دیدار هم پایه‌گذار گل اول تیمش شد تا بتوانند یک شب فوق‌العاده برای هواداران پورتو در ورزشگاه دو دراگائو رقم بزنند.

1737184

این اولین تصویری است که نشان می‌دهد پای طارمی حالت غیرعادی به خود گرفته و زانوی او بیش از حد خم شده تا مهاجم ایرانی پورتو احساس درد کند و روی زمین بیفتد.

طارمی که به شدت توسط مدافعان اسپورتینگ مهار شده بود، در نیمه اول، دو موقعیت جدی خلق کرد که هم‌تیمی‌های او نتوانستند بهره ببرند، اما یک فرصت‌سازی او منجر به گل تیمش شد و البته آسیب‌دیدگی او را به همراه داشت.

پورتو که همه راه‌ها برای گلزنی برابر اسپورتینگ را امتحان کرده و به در بسته خورده بود، در دقیقه ۴۲ روی ارسال ژوآئو ماریو از جناح راست زمین و حرکت سریع مهدی طارمی پشت مدافعان حریف صاحب فرصت شد و پس از اینکه مهاجم ایرانی این تیم پاس به بغل داد، اوانیلسون گل اول بازی را در مقابل دروازه خالی به ثمر رساند.

1737186

طارمی که در زمان شادی گل تیمش شرکت نکرد و از درد به خود می‌پیچد، لحظاتی بعد با نظر کادر پزشکی پورتو به زمین بازگشت و به کارش ادامه داد.

گل اول پورتو به شکلی رقم خورد که مهدی طارمی در زمان دادن پاس به اوانیلسون، برخورد شدیدی با پا و صورت آنتونیو آدان، دروازه‌بان اسپورتینگ لیسبون داشت که منجر به آسیب‌دیدگی دلهره‌آور این ستاره ایرانی از ناحیه زانوی پای چپ شد.

نیمه دوم در حالی شروع شد که ۶ دقیقه پس از شروع آن، مهدی طارمی به خاطر مصدومیت و احساس درد در زانو از زمین خارج شد و با وجود اینکه از کادر فنی تیمش خواست او را تعویض کنند، یک دقیقه بعد با نظر پزشک تیمش وارد زمین شد تا کارش را از سر بگیرد.

1737188

مهدی طارمی بعد از بازگشت به زمین حدود ۲۰ دقیقه نتوانست فشار چندانی روی زانوی خود بیاورد و حرکت خاصی انجام بدهد تا کونسیسائو اقدام به تعویض او کند و گالنو را به زمین بیاورد؛ بازیکنی که پس از ورود به مسابقه دو پنالتی برای پورتو گرفت تا برد این تیم را پُرگل‌تر کند.

تیم فوتبال پورتو که در دو هفته ابتدایی فصل دو پیروزی به دست آورده بود، در دیدار مقابل اسپورتینگ لیسبون هم به برتری ۳ بر صفر رسید تا ۹ امتیازی شود و با تفاضل گل مثبت ۸ در صدر جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.

1737187

مهاجم ایرانی پورتو در حالی یک درخشش دیگر در یک مسابقه بزرگ فوتبال پرتغال داشت که صدمین بازی خود با پیراهن این باشگاه را مقابل اسپورتینگ انجام داد و یک پاس گل ارزشمند به ثبت رساند.

دیدگاه‌ها