کد خبر : 1839661 | 31 مرداد 1401 ساعت 00:13 | 19.7K بازدید | 4 دیدگاه

کلاس درس ادی هاو برای بزرگان اروپا

کلاغ‌ها نفس تیم پپ را گرفتند؛ سیتی رویین‌تن نیست

ارلینگ هالند و برناردو سیلوا منجی منچسترسیتی در مقابل نیوکسل بودند. حالا می‌توان فهمید که چرا پپ به خرید هالند اصرار داشت و نمی‌‌خواهد برناردو را از دست بدهد.

کلاغ‌ها نفس تیم پپ را گرفتند؛ سیتی رویین‌تن نیست

به گزارش "ورزش سه"، منطقه تاین‌ساید و ورزشگاه سنت‌جیمز پارک امشب شاهد 90 دقیقه نفس‌گیر، پرتنش و پر سر و صدا بود. سیتی که مدعی اول قهرمانی لیگ برتر به حساب می‌آید امشب در این ورزشگاه بارها با شرایطی مواجه شد که گویا در حال خفگی است و برای رسیدن به اکسیژن تقلا می‌کند.

اما تقلا و احساس خفگی منچسترسیتی که گاهی به گیجی نزدیک می‌شد نه به‌خاطر آماده نبودن و ضعف آمادگی جسمانی بلکه به دلیل تکنیک و بازی درخشان آلن سن‌ماکسیمین و دیگر بازیکنان نیوکسل بود که امشب ثابت کردند به شعار سرمربی‌شان ادی هاو وفادارند؛ اینکه کوه‌ها برای صعود به‌وجود آمده‌اند.

درحالی‌که ادی هاو پیش از امشب با تیم‌هایش دوازده بازی پیاپی را به سیتی واگذار کرده بود درخشش سن‌ماکسیمین در بهترین شب فوتبالش باعث شد این روند برای هاو متوقف شود. نیوکسل مهمترین آزمون پیشرفت اخیر خود را در مقابل تیم پپ گواردیولا با بهترین نتیجه ممکن به پایان رساند.

1737459

این بازی به همه تیم‌های انگلیسی و رقبای اروپایی سیتی نشان داد که تیم پپ گواردیولا شکست‌ناپذیر نیست و دست‌‌کم از نظر دفاعی می‌تواند مغلوب باشد.

جالب اینجا است که در شروع بازی امشب هر دو تیم در فصل جدید لیگ برتر دروازه‌هایشان را بسته نگه داشته بودند و گل خورده نداشتند. اما فقط پنج دقیقه طول کشید تا دروازه نیوکسل باز شود. بازی در حالی به پایان رسید که هر دو تیم، دو بازی بدون گل خورده را جبران کردند تا در پایان بازی سوم عدد سه جلوی ستون گل‌های خورده آنها نوشته شود. بعد از گل اول سیتی، آنها با ضربه درخشان دی‌بروینه به گل دوم نزدیک شدند که دروازه‌بان نیوکسل با حرکتی زیبا مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. برونو گیمارش، یکی از بازیکنان کلیدی نیوکسل، در همین دقایق کارت زرد دریافت کرد تا شاگردان ادی هاو خود را بیش از پیش تحت فشار احساس کنند.

اما جالب اینجا است که نیوکسلی‌ها در این شرایط دشوار با روحیه‌ای بهتر کار را دنبال کردند و در ضدحمله‌ها برای سازمان دفاعی پپ دردسرساز شدند. کاملا مشخص بود که دفاع سیتی روی ضدحمله‌ها نگران رفتار می‌کند و ساختارش به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌گیرد. در همین دقایق بود که روی یک ضدحمله و پاس سن‌ماکسیمین گل اول نیوکسل توسط میگل آلمیرون به ثمر رسید.

1737429

ورزشگاه پر از تماشاچی سنت‌جیمز پارک بیش از یک گل عادی از این گل به‌وجد آمده بود. به نظر می‌رسد نیوکسلی‌ها همچنان از صحبت‌های جنجالی جک گریلیش درباره آلمیرون عصبانی بودند و این گل را پاسخی مناسب به ستاره انگلیسی سیتی می‌‌دانستند. گریلیش این ستاره پاراگوئه‌ای را به عملکرد ضعیف متهم کرده و مسخره‌اش کرده بود. با اینکه گریلیش در این بازی طبق اعلام رسمی به دلیل مصدومیت در بازی حضور نداشت ولی گفته می‌شود اقدام سیتی برای کنار گذاشتن او ترفندی دیپلماتیک برای تحریک نکردن هواداران نیوکسل بوده است.

ادی هاو و نیوکسل در این بازی به‌خوبی برای مهار دارایی جدید و ارزشمند سیتی برنامه‌ریزی کرده بودند. این روزها در دنیای فوتبال کمتر مهاجمی به اندازه ارلینگ هالند ترسناک است ولی سوِن بوتمان و شِر در طول بازی به‌خوبی از پس وظیفه مهار او برآمدند و تنها در یک لحظه غفلت‌شان مهاجم نروژی موفق شد یک گل به ثمر برساند.

1737431

کوین دی‌بروینه روی گل‌های دوم و سوم منچسترسیتی نقشی مهم و تعیین‌کننده داشت. از بخت بد ادی هاو، درخشش دی‌بروینه در نیمه دوم شبیه بیرون آمدن خورشید از پشت ابرها در آسمانی نیمه‌ابری بود. او که در نیمه اول مهار شده بود در نیمه دوم درخشید و ورق را به نفع سیتیزن‌ها برگرداند. تیم پپ گواردیولا در نیمه دوم به لطف درخشش این ستاره بلژیکی و گل‌های ارلینگ هالند و برناردو سیلوا از یک شکست تلخ نجات پیدا کرد تا مشخص شود علت اصرار پپ به خرید ارلینگ هالند و نارضایتی او از شایعات درباره انتقال برناردو سیلوا به بارسلونا چیست.

1737432

دیدگاه‌ها