کد خبر : 1839689 | 31 مرداد 1401 ساعت 10:44 | 4.4K بازدید | 3 دیدگاه

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال

پرداخت دستمزد ویلموتس از محل درآمدها ممکن نیست

فیفا در نامه‌ای به فدراسیون‌های ملی از جمله ایران اعلام کرده است که پرداخت دستمزد مربیان از محل در آمدها توسط این نهاد ممکن نیست.

پرداخت دستمزد ویلموتس از محل درآمدها ممکن نیست

به گزارش "ورزش سه"، از این پس فدراسیون‌های ملی باید برابر قراردادهایی که امضا می‌کنند، متعهد باشند. فدراسیون فوتبال ایران هم نمی‌تواند در نامه‌ای به فیفا خواستار پرداخت دستمزد مارک ویلموتس از محل درآمدها شود. درآمدی که البته سال‌هاست به خاطر تحریم خزانه‌داری آمریکا مسدود و بلااستفاده شده است.

این خبری است که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرده است. او در توضیح بیشتر می گوید: فیفا به همه فدراسیون‌ها اعلام کرده از محل درآمدهای‌شان در فدراسیون جهانی دستمزد مربیان را پرداخت نمی‌کند و این هم برای ما یک موضوع است. به هر حال باید به مرحله پرداخت برسیم اما نمی‌دانم از چه منبعی باید این هزینه سرسام‌آور پرداخت شود. با احتساب پنج درصد جریمه و مبلغ قراردادش این مبلغ به چهار میلیون یورو و شاید کمی بیشتر برسد.

جالب اینکه مالیات قرارداد مارک ویلموتس هم بر عهده فدراسیون فوتبال است! در حالی‌که فدراسیون فوتبال خود قانونی وضع و به باشگاه‌ها ابلاغ کرده مبنی بر اینکه هیچ باشگاهی حق برعهده گرفتن مالیات قرارداد بازیکنان و کادر فنی را ندارد. محمدجواد پاینده در این‌باره هم چنین توضیح داد: فعلا با قسط‌بندی انجام شده ماهی ۵۰۰ میلیون مالیات قرارداد ویلموتس را می‌دهیم که تاکنون چند قسط هم پرداخت شده است‌. البته تعامل هم دارند و اداره مالیات همکاری می‌کند. تلاش می‌کنیم تا دست کم زیان‌ها و خسارت‌های وارد شده را کمتر کنیم.

دیدگاه‌ها