کد خبر : 1839721 | 31 مرداد 1401 ساعت 13:09 | 24K بازدید | 20 دیدگاه

با حضور بیرو، سیدحسین، پیام و رقبا

تماشایی‌ترین رقابت لیگ برتر اینجاست!

دو هفته از شروع لیگ برتر گذشته و بازگشت پیام نیازمند به سپاهان جذابیت قفس‌های توری فوتبال ایران را دوچندان می‌کند.

تماشایی‌ترین رقابت لیگ برتر اینجاست!

به گزارش "ورزش سه"، فصول منتهی به جام جهانی در فوتبال ایران تقریبا پرستاره‌ترین ادوار لیگ را به دنبال داشته است. از دوره سیزدهم لیگ برتر که چهار تیم تا هفته آخر مدعی قهرمانی بودند بگیرید تا لیگ هفدهم پرسپولیس با برانکو، استقلال با شفر و ذوب‌آهن با قلعه‌نویی بازی‌های فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذاشتند.
با توجه به برگزاری جام جهانی در زمستان، این بار به جای لیگ بیست و یکم، لیگ بیست و دوم به جام جهانی متصل می‌شود. اتفاقی که باعث شد یکی از شلوغ‌ترین فصول نقل و انتقالاتی فوتبال ایران مختص این دوره باشد. بازگشت ستاره‌های پرتعداد به فوتبال ایران به امید انجام بازی‌های بیشتر و قرار گرفتن در کانون توجه کادرفنی تیم ملی اتفاقی بود که در پنجره تابستانی بیش از هر چیز دیگری به چشم خورد. از مرتضی پورعلی‌گنجی، کاوه رضایی و رامین رضاییان که بگذریم، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند به عنوان گلرهای تیم ملی بزرگ‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در فصل جدید هستند تا رقابت برای محافظت از دروازه‌های فوتبال ایران در بالاترین سطح ممکن شکل بگیرد.
به این اسم‌ها دقت کنید؛ علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، رشید مظاهری، محسن فروزان، علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری، حسین پورحمیدی و البته حامد لک. دروازه‌بانانی که هرکدام‌شان یا در تورنمنتی بزرگ با تیم ملی همراه بودند یا سابقه زیادی در دعوت شدن به اردوهای تیم ملی دارند در تیم‌های مدعی فوتبال ایران برای فصل جدید حاضر شدند تا احتمالا یکی از جذاب‌ترین نبردهای فوتبال ایران در لیگ بیست و دوم به خط دروازه مربوط شود.
علیرضا بیرانوند به عنوان گلر اصلی تیم ملی در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 در بازی‌های زیادی از مرحله انتخابی جام جهانی قطر هم درون دروازه قرار گرفت. با این حال کم شدن تعداد بازی‌های این دروازه‌بان در فوتبال پرتغال و بلژیک باعث شد تا بازگشت به پرسپولیس را در دستور کار قرار داده و راهی تهران شود. بیرو تا این لحظه بهترین دروازه‌بان ایرانی لیگ است و با دو کلین‌شیت در دو مسابقه، فعلا برترین آمار را به ثبت رسانده است. هرچند پرسپولیس تا این لحظه موفق به پیروزی در لیگ نشده، اما بیرانوند به عنوان دروازه‌بانی که در چهار فصل حضورش در پرسپولیس چهار عنوان قهرمانی با این تیم را تجربه کرده، امید زیادی دارد تا بار دیگر بتواند مزه این عنوان را بچشد.

1734806
سیدحسین حسینی، دروازه‌بان اصلی استقلال که عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل گذشته دعوت مجدد به اردوی تیم ملی را برایش به همراه داشت، تا هفته دوم موفق به بسته نگه داشتن دروازه نشده و دریافت سه گل در دو مسابقه اصلا اتفاق خوشایندی برای او محسوب نمی‌شود. با این حال آمادگی بالای این گلر و نمایش خیره‌کننده‌اش در فصل گذشته باعث می‌شود هواداران استقلال نگرانی خاصی بابت پست گلری نداشته باشند.

اما اوضاع سپاهان پیچیده‌تر از سایر تیم‌هاست. جایی که رشید مظاهری به عنوان یکی از سه گلر تیم ملی در جام جهانی 2018، فصل را به عنوان دروازه‌بان اول طلایی‌پوشان آغاز کرد اما احتمالا او هم به مانند سایر ارکان فوتبال ایران از خرید لحظه آخری سپاهان در این پست شوکه شد. پیام نیازمند، گلر ایرانی شاغل در فوتبال پرتغال که به دلیل پیدا نکردن فرصت مناسب برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه اردوی اخر تیم ملی را هم در ابتدا از دست داده بود، به سپاهان برگشته تا بتواند با تکرار روزهای خوب رکوردشکنی، بار دیگر پیراهن تیم ملی را به دست بیاورد. از یک طرف رشید مظاهری در مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود تمام تلاشش را برای گرفتن پیراهن تیم ملی انجام می‌دهد و از طرف دیگر پیام نیازمند هم قطعا بی‌گدار به آب نزده و وقتی سپاهان با حضور گلری در سطح رشید یک گلر تاپ دیگر جذب می‌کند، نشان از این دارد که قصد جدی‌ای در بازی دادن به گلر سابق خودش دارد.
با توجه به حضور امیرعابدزاده در تیم پونفرادینا و جایگاهی که او در این سال‌ها برای خودش در اردوی تیم ملی به دست آورده، حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد رقابت برای پرکردن جای سه دروازه‌بان دیگر تیم ملی در جام جهانی، به چهار گلر اشاره شده در بالا محدود شود.

مگر آنکه در طول لیگ اتفاقات عجیبی چون مصدومیت یا درخشش خارج از تصور دروازه‌بانانی چون حامد لک، محمدرضا اخباری، محسن فروزان و حتی حسین پورحمیدی و علیرضا حقیقی بتواند نظر کادرفنی تیم ملی را تغییر بدهد. در هر صورت آنچه مشخص است، پیدایش یکی از تماشایی‌ترین رقابت‌های فردی فوتبال ایران برای قرار گرفتن در لیست پرواز تیم ملی به دوحه در خط دروازه است. موضوعی که می‌تواند لیگ بیست و دوم را به یکی از بهترین فصول تاریخ لیگ برتر تبدیل کند، کمااینکه تا همین الان هم از لحاظ تعدد مدعیان روی کاغذ، این لیگ به تمام ادوار گذشته تنه می‌زند.

1737554
1737555
1737556
1737557
1737558

دیدگاه‌ها