کد خبر : 1839749 | 31 مرداد 1401 ساعت 16:23 | 5.6K بازدید | 8 دیدگاه

180 دقیقه و دو سه کاپیتان؛

از لیگ شانزدهم تا حالا، چالش انتخاب کاپیتانِ سپاهان

با جدایی احسان حاج صفی از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی انتخاب یک کاپیتان واجد شرایط برای کادر فنی این تیم بسیار دشوار شده است.

از لیگ شانزدهم تا حالا، چالش انتخاب کاپیتانِ سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، این مشکل از زمان خداحافظی محرم نویدکیا به استثنای دورانی که احسان حاج‌صفی در سپاهان به میدان می‌رفته همواره وجود داشته است.


*حاج صفی کاپیتان لیگ شانزدهم 
در لیگ شانزدهم احسان حاج صفی از هفته سوم به سپاهان بازگشت و او بود که کاپیتان طلایی پوشان اصفهانی بود تا در فصلی که محرم نویدکیا تصمیم به خداحافظی گرفت، سپاهانی که با عبدالله ویسی به کارش ادامه می‌داد خیلی خلایی در اینباره احساس نکند.

1737617

*نویدکیا جای خالی برادر را در لیگ هفدهم پر کرد
در ادامه و پس از جدایی دوباره حاج‌صفی این مسئولیت از لیگ هفدهم به مدت یک فصل برعهده رسول نویدکیا بود که البته فصل خوشی زیر نظر کرانچار برای این بازیکن رقم نخورد و هفته بیست و یکم هم مقابل فولاد خوزستان با پارگی رباط صلیبی هم این فصل را از دست داد و هم بخش مهمی از لیگ هجدهم را.

1737616

*مهدی کیانی و کاپیتانی در بدو ورود 
در لیگ هجدهم تغییر بزرگ سپاهان حضور امیر قلعه‌نویی بود و در شرایطی که این تیم فصل هفدهم را با مرحوم کرانچار و در ادامه ابراهیم‌زاده با رتبه چهاردهمی تمام کرده بود، سرمربی جدید طلایی‌پوشان اصفهانی دست به تغییرات گسترده‌ای برای تغییر شرایط زد که یکی از این تغییرات خرید مهدی کیانی بود؛ بازیکنی که با وجود برخی مخالفت‌ها در میان اهالی فوتبال اصفهان بلافاصله پس از پوشیدن پیراهن طلایی سپاهان مانند دوران حضور در تراکتور بازوبند کاپیتانی را هم به بازو بست تا طی دو فصل و نیم این مسئولیت برعهده او باشد.

1737615

*خروج کیانی با بازگشت دوباره کاپیتان 
در میانه لیگ بیست و یکم اما سرانجام مهدی کیانی که با حضور نویدکیا جایگاه اصلی‌اش را در سپاهان از دست داده بود، تصمیم به جدایی گرفت. با این حال این خروج همزمان با بازگشت دوباره احسان حاج صفی شد و او بود که در نیمه دوم لیگ بیستم بازوبند را به بازو داشت.

1737612

*خروج دوباره کاپیتان و عیان شدن دوباره مشکل
درنهایت به فصل گذشته رسیدیم؛ جایی که این مشکل بار دیگر با خروج حاج‌صفی عیان شد و با وجود اینکه کاپیتان اول تیم جلال علی‌محمدی بود، بازیکنانی نظیر گولسیانی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی و .. نیز بازوبند به بازوهایشان بسته شد.

*180 دقیقه و سه کاپیتان
در فصل جدید نیز با توجه به اینکه جلال علی‌محمدی در ترکیب اصلی سپاهان طی دو بازی اخیر به عنوان کاپیتان اول تیم حضور نداشته، این مشکل ادامه‌دار شده است. در مصاف اول برابر استقلال این محمد کریمی بود که پس از جلال علی‌محمدی به عنوان قدیمی‌ترین عضو سپاهان بازوبند را به بازو بست ولی در بازی دوم کریمی از ترکیب بیرون ماند تا این مسئولیت به محمدرضا حسینی برسد. در ادامه هم با خروج حسینی این یاسین سلمانی 20 ساله بود که به عنوان یکی از باسابقه‌های تیم بازوبند را به بازو داشت.

1737613

*مورایس در جستجوی یک کاپیتان ثابت 
بسیاری از آنهایی که در فوتبال، دستی بر آتش دارند، بازوبند کاپیتانی را صرفا یک تکه پارچه نمی‌دانند و معتقدند کاپیتان تیم در مستطیل سبز وظایف زیادی برعهده دارد که یکی از آنها حفظ روند تاکتیکی تیم است. او همچنین باید برای انجام این وظیفه توانایی و خصوصیات یک رهبر را هم داشته باشد و البته نکات پراهمیت دیگری نیز درباره این موضوع وجود دارد.
1737614
سپاهان پس از خداحافظی محرم نویدکیا در بازی‌هایی که احسان حاج صفی حضور نداشته وضعیت دشواری را از این حیث تجربه کرده و به نظر می‌رسد این شرایط در فصل جدید هم ادامه‌دار شده است. البته که در فاصله لیگ شانزدهم تا بیست و دوم رسول نویدکیا و مهدی کیانی نیز طی تقریبا سه فصل به خوبی این وظیفه را در ترکیب سپاهان انجام می‌دادند و حالا باید دید در بازی‌هایی که فرصت به علی‌‎محمدی به عنوان کاپیتان اول تیم نمی‌‎رسد راهکار مورایس برای حل این موضوع و دست به دست نشدن زیاد بازوبند چیست. شاید بازگشت پیام نیازمند که سه سال خوشایند را در سپاهان تجربه کرد تا حدودی بتواند جوابی برای این سوال باشد. البته که درنهایت مورایس تصمیم گیرنده اول و آخر در این موضوع به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها