کد خبر : 1839754 | 31 مرداد 1401 ساعت 16:38 | 34K بازدید | 14 دیدگاه

بازی‌خوانی و تغییر تاکتیک عالی

شجاع مثل ژاوی؛ بارسلونا برای او بزرگ نیست

ژاوی در بازی شب گذشته برابر رئال سوسیداد نشان داد که شایسته مربیگری بارسلوناست. او چه در انتخاب ترکیب و چه سیستم بازی بارسا، تصمیماتی شجاعانه گرفت.

شجاع مثل ژاوی؛ بارسلونا برای او بزرگ نیست

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی در بازی شب گذشته برابر رئال سوسیداد شجاعتش به عنوان یک مربی را نشان داد. او بازی را با سیستم 3-4-3 شروع کرد در حالی که سیستم سنتی بارسلونا 3-3-4 است. وقتی کار گره خورده بود و بارسا به سمت یک تساوی دیگر می رفت، او با شجاعت، اشتباه خود را قبول کرد و سیستم تیم را تغییر داد. با این تغییر سیستم و ورود بازیکنان جدید، بارسلونا جان تازه ای گرفت و ورق را برگرداند.

1737488

ژاوی شجاع بود چون برای اولین بار تیمش را بدون هیچکدام از چهار کاپیتان خود به زمین فرستاد. نه جرارد پیکه در زمین بود و نه سرجی روبرتو و جوردی آلبا(سرخیو بوسکتس محروم بود). ژاوی زمانی با این بازیکنان هم تیمی بود و قطعا نیمکت‌نشین کردن‌ آنها کار ساده ای نیست.

1737620

ژاوی آلبا را روی نیمکت نشاند و به الخاندرو بالده در دفاع چپ میدان داد. تصمیمی که همه را شگفت زده کرد. آلبا این روزها تمرکز لازم را ندارد و به دلیل طولانی شدن مذاکرات کاهش دستمزدش، مورد اعتراض هواداران نیز قرار گرفته است. تصمیم به بازی دادن بالده خیلی زود تاثیر مثبت خود را نشان داد. 45 ثانیه از بازی گذشته بود که بالده پاس گل اول بازی را به روبرت لواندوفسکی داد. 

1736059

جرارد پیکه حتی یک دقیقه هم بازی نکرد ولی سرجی روبرتو در نیمه دوم به میدان رفت. نیمکت نشینی پیکه شاید قابل انتظار بود. ژاوی چند ماه پیش گفته بود که بازیکنانی را در ترکیب ثابت قرار می دهد که در تمرینات بهترین عملکرد را نشان دهند و اینکه او به نام  و اعتبار بازیکن، توجهی نخواهد کرد. پیکه روزهای پرحاشیه ای را در زندگی شخصی خود سپری می کند و این روی عملکرد ورزشی او نیز تاثیر منفی گذاشته است. نیمکت‌نشینی پیکه اتفاق خوبی برای بارسلوناست. حالا بازیکنان می دانند که اگر سخت تلاش کنند، ژاوی به آنها میدان خواهد داد و اینکه مربی روی قول خود مانده است.

1737621
1737623

ژاوی در بازی خوانی و تغییر تاکتیک هم عالی بود. او آنسو فاتی و رافینیا را در بهترین زمان به زمین فرستاد و خط حمله تیمش را زیر و رو کرد. تعویضی ها به سرعت جواب دادند و تنها پنج دقیقه بعد، فاتی به عثمان دمبله پاس گل داد تا بارسا 1-2 پیش بیفتد. سپس گل های سوم و چهارم نیز از راه رسیدند. حالا بهتر می توان ادعا کرد که بر خلاف برخی نظرات، بارسا برای ژاوی بزرگ نیست و او دقیقا می داند که چه کاری باید انجام دهد.

دیدگاه‌ها