کد خبر : 1839837 | 01 شهریور 1401 ساعت 01:53 | 13K بازدید | 1 دیدگاه

از ارائه جزئیات بیشتر معذورم...

توضیحات دبیرکل فدراسیون در خصوص نامه هشدارآمیز فیفا!

با اعلام کامرانی‌فر، فدراسیون فوتبال، نامه فیفا در خصوص نگرانی بابت دخالت خارج از فدراسیون در روند انتخابات را پاسخ داده است.

توضیحات دبیرکل فدراسیون در خصوص نامه هشدارآمیز فیفا!

به گزارش "ورزش سه" دبیرکل فدراسیون فوتبال که میهمان تلفنی برنامه فوتبال برتر شبکه سه بود، به سوالات مختلف مجری برنامه پاسخ داد که یکی از آنها موضوع نامه فیفا به فدراسیون فوتبال بود.

حسن کامرانی‌فر در خصوص این پرسش به محمدحسین میثاقی گفت:" فیفا نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال با امضای یکی از مقامات فیفا و ای اف سی داده بودند که در آن به دخالت شخص سوم و افرادی غیر از فدراسیون فوتبال اشاره کرده بودند. ما پاسخ نامه را با توجه به نظر تیم حقوقی فدراسیون فوتبال و اعضای بین‌الملل ارسال کردیم، به جزئیات آن هم نمی‌پردازم اما موضوعات نامه پاسخ دادیم و اعلام کردیم که فدراسیون فوتبال مستقل است و در مورد انتخابات تا این لحظه کسی بیرون از فدراسیون فوتبال نه دخالتی داشته و نه ورودی کرده‌اند. اگر کسانی صحبت می کنند یا موضوعی را مطرح می کنند، الزاما دخالت در فدراسیون فوتبال نیست و هرکسی در جامعه می‌تواند صحبت کند و این‌ها به معنای دخالت در کار فدراسیون نیست."

میثاقی در ادامه از کامرانی‌فر خواست تا به این پرسش هم پاسخ بدهد که فیفا در نامه به چه مواردی اشاره کرده بود و این نشانه‌ها را از کجا آورده بود اما دبیرکل فدراسیون فوتبال با امتناع از شرح جزئیات نامه گفت:" گفتن جزئیات نامه در تلویزیون به صلاح نیست. نامه‌ای به فدراسیون فوتبال زدند و نگران بودند خارج از فدراسیون فوتبال در امور فدراسیون دخالت شود و ما هم اعلام کردیم به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد، به هرحال افرادی که اظهار نظر کردند مدنظر فیفا بودند چون در نامه فیفا به بحث ویلموتس هم اشاره شده بود. ما اعلام کردیم که در بحث او شبهاتی بوده که خارج از فدراسیون در حال بررسی است. به هرحال اینها مواردی بودند که از طرف فیفا عنوان شد و ما هم به آن‌ها پاسخ دادیم."

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا نامه امضای دبیرکل یا رئیس فیفا را داشته یا خیر گفت:" نخیر. این نامه با امضای دبیرکل، رئیس فیفا و ای اف سی نبوده است. به هرحال نامه از فیفا و ای اف سی آمده و برای ما قابل احترام است. اجازه بدهید به جزئیات نامه اشاره‌ای نکنیم. ما یک پاسخ کامل حقوقی به فیفا ارسال کردیم که نگرانی‌هایی که دوستان عزیزمان در فیفا و ای اف سی داشتند، برطرف شود.

دیدگاه‌ها