کد خبر : 1839928 | 01 شهریور 1401 ساعت 16:29 | 18.5K بازدید | 3 دیدگاه

یک کارشناس حقوقی اعلام کرد:

پرونده باز قضایی برای رد صلاحیت کافی است

یک کارشناس حقوقی اعلام کرد اگر فردی تنها یک پرونده قضایی مفتوح داشته باشد، می‌تواند از سوی مراجع صلاحیت او تایید نشود.

پرونده باز قضایی برای رد صلاحیت کافی است

به گزارش "ورزش سه"، عدم تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال به یک چالش بزرگ در فاصله چند روز تا انتخابات تبدیل شده است.در این باره واکنش ها و بازتاب های مختلفی را شاهد بودیم. حالا اما گفته می‌شود داشتن پرونده باز در دستگاه قضایی موجب تایید نشدن صلاحیت یکی از کاندیداها شده است.

رسول باختر یکی از کارشناسان حقوقی است که در این خصوص توضیحات جالبی دارد. او گفت:‌«طبق مقررات انتخاباتی، کمیته بدوی مهلت خاصی برای اعلام تایید صلاحیت‌ها دارد و باید آن را رعایت کند اما هیچ کجای قانون گفته نشده که اگر این زمان رعایت نشد، چه اتفاقی می‌افتد و وجه التزامی برای آن مشخص نشده است.»

این کارشناس حقوقی فوتبال صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: «در تمام دنیا برای تایید صلاحیت افراد نیازمند استعلام از مراجع ذیصلاح یا قضایی هستند اما تنها مرجعی که در تایید صلاحیت دست دارد و می‌تواند مستقیما در آن موثر باشد، کمیته بدوی و کمیته استیناف است که اگر نتیجه‌ای را اعلام کنند، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند در آن دست ببرد. حتی اگر پس از تایید صلاحیت مشکلی برای یکی از نامزدها پیش بیاید، نمی‌توان صلاحیت را نقض کند و افراد مجمع در رای‌گیری باید دقت کنند و خودشان را نشان دهند.»

باختر در پایان گفت:‌«اگر فردی تنها یک پرونده باز داشته باشد برای رد صلاحیت کافی است و این مسئله دلایل زیادی دارد. اگر اتهام در پرونده درست باشد، ممکن است شخص دیگر شرایط زمانی و مکانی کار در فدراسیون را نداشته و مثلا به زندان برود و در این حالت باید دوباره تمام فوتبال کشور را درگیر انتخابات جدید کنیم. از طرف دیگر تخلف شخصی در جایگاه ریاست فدراسیون نگاه جامعه به همه مدیران و مسئولان آن سازمان را خراب می‌کند.»

دیدگاه‌ها